'oi 
Ik ben bezig mijn colo-bak te installen, en tot zover lukt 't redelijk.
Op het moment ben ik aanbeland bij de e-mail, en daarvoor heb ik Qmail geinstalleerd omdat ik daar een mooie userinterface voor had gevonden (Qmailadmin).
Ik heb Qmail, Vpopmail en alle andere packages die Qmailadmin nodig heeft geinstalleerd, en heb net Qmailadmin geconfigured (./configure).
Nu tikte ik 'make' in, en toen kreeg ik deze fout:
Kent iemand deze fout en weet hij/zij daar een oplossing voor?
Alvast bedankt!
[edit]
Ohw, en wat ik ook zo raar vind zijn deze regels:
Ik snap dus niet dat 'ie toch naar die files zoekt
Ik ben bezig mijn colo-bak te installen, en tot zover lukt 't redelijk.
Op het moment ben ik aanbeland bij de e-mail, en daarvoor heb ik Qmail geinstalleerd omdat ik daar een mooie userinterface voor had gevonden (Qmailadmin).
Ik heb Qmail, Vpopmail en alle andere packages die Qmailadmin nodig heeft geinstalleerd, en heb net Qmailadmin geconfigured (./configure).
Nu tikte ik 'make' in, en toen kreeg ik deze fout:
code:
Ik snap niet echt veel van C, en al helemaal niet van deze foutmelding.1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
| aqua:/home/user/downloads/web/qmailadmin-1.0.6# make make all-recursive make[1]: Entering directory `/home/user/downloads/web/qmailadmin-1.0.6' make[2]: Entering directory `/home/user/downloads/web/qmailadmin-1.0.6' gcc -I. -g -O2 -c qmailadmin.c qmailadmin.c:29:22: vpopmail.h: No such file or directory qmailadmin.c:30:19: vauth.h: No such file or directory qmailadmin.c: In function `main': qmailadmin.c:133: warning: assignment makes pointer from integer without a cast qmailadmin.c:210: warning: assignment makes pointer from integer without a cast qmailadmin.c:218: error: dereferencing pointer to incomplete type qmailadmin.c:222: error: dereferencing pointer to incomplete type make[2]: *** [qmailadmin.o] Error 1 make[2]: Leaving directory `/home/user/downloads/web/qmailadmin-1.0.6' make[1]: *** [all-recursive] Error 1 make[1]: Leaving directory `/home/user/downloads/web/qmailadmin-1.0.6' make: *** [all-recursive-am] Error 2 |
Kent iemand deze fout en weet hij/zij daar een oplossing voor?
Alvast bedankt!
[edit]
Ohw, en wat ik ook zo raar vind zijn deze regels:
code:
Op die regels staan namelijk inderdaad includes naar die files, maar die regels zijn gecomment met #'s.1
2
| qmailadmin.c:29:22: vpopmail.h: No such file or directory qmailadmin.c:30:19: vauth.h: No such file or directory |
Ik snap dus niet dat 'ie toch naar die files zoekt
[ Voor 12% gewijzigd door nrg op 13-08-2023 09:41 ]