Toon posts:

CD-ROM speler driver

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hey,
Ik heb zojuist win xp pro NL opnieuw geinstalleerd, maar nu doet mijn CD-R drive het niet (samsung SW-208B).
Bij de automatische driver installatie zegt het dat er een probleem is opgetreden...
Verder kan ik geen drivers vinden voor mijn cd-rom speler, behalve de firmware en als ie die wil runnen zegt ie dat hij geen drive kan vinden. :S :S
Ik heb de standaard windows cd-rom speler driver geprobeerd, maar daar geeft ie ook fouten aan bij de installatie.
Help?
thnx.

Verwijderd

Veilige modus en de drive verwijderen, daarna opnieuw opstarten.

Kijk gelijk of er ook hardware conflicten zijn, los die dan eerst op.

Heeft het probleem ook nog een naam / nummer / kenteken etc?

Verwijderd

Topicstarter
Mijn cd-rom speler doet het inmiddels alweer.
Ik had twee bestanden verwijderd die voor een foutmelding zorgen. Deze bestanden heb ik dus wel nodig, anders doet mijn cd-rom speler het niet.

Foutmelding:
Verouderde toepassingen en apparaatstuurprorgramma's
Toepassing/Apparaat Naam van stuurprogrammabestand Fabrikant Help
CD Recording Software cdralw2k.sys Roxio, Inc. Meer informatie
CD Recording Software cdr4_2k.sys Roxio, Inc. Meer informatie

Probleembeschrijving:

Er is een stuurprogramma voor het opnemen van cd's geïnstalleerd dat stabiliteitsproblemen kan veroorzaken, onder andere bij het afsluiten en het gebruiken van een cd/dvd-station. Dit stuurprogramma wordt uitgeschakeld.
Dit stuurprogramma is mogelijk geïnstalleerd bij Easy CD Creator, Windows Media Player of RealJukebox. Het is mogelijk dat u pas cd's kunt opnemen wanneer u compatibele stuurprogramma's hebt.

Roxio, Inc. stelt een update beschikbaar voor gebruikers van Easy CD Creator op de website Easy CD Creator Updates.

Gebruikers van Windows Media Player kunnen terecht op de website van Microsoft Web op http://www.microsoft.com/...media/windowsxp/roxio.asp.

Ik gebruik geen easy cd creator, dus zal het wel aan windows media player liggen.
Dus ik klik op die link, krijg ik het volgende te zien:

Issue Description:

The Windows Media Player components of Windows XP have been updated for this release. Windows Media Player for Windows XP no longer uses the older CD-Recording driver. No further action is required from you.

dusssss.... en nu ? :'( :'(

Ik weet het echt niet.

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Staat dat ding in de bios wel helemaal jofel ingesteld.
Drivers zijn voor cdroms niet nodig, voor het branden zijn wel proggies nodig(nero ofzo).

[ Voor 7% gewijzigd door TERW_DAN op 14-07-2003 13:48 ]

Verwijderd

Topicstarter
Nou blijkbaar zijn die wel nodig, anders ziet ie de cd-rom speler niet eens. En het staat wel goed in de bios ingesteld.

Verwijderd

toevallig heb ik die samsung sw-208 (er staat geen 'b' bij, maar lijkt me ongeveer dezelfde) van de week nog in een win95 osr2 (95 jah) bak gezet, en hij werd automatisch herkend.

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Verwijderd schreef op 14 July 2003 @ 18:27:
Nou blijkbaar zijn die wel nodig, anders ziet ie de cd-rom speler niet eens. En het staat wel goed in de bios ingesteld.
Wat nodig is zijn drivers voor je IDE controllers.
als die er niet op staan dan werkt het ook niet goed.
verwijder deze eens in device manager.
Werkt dat niet installeer dan windows even opnieuw.
Pagina: 1