Toon posts:

linux waarvoor ik het bedoelde

Pagina: 1
Acties:
  • 24 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Ik wil een kommagescheiden tekstbestand (.csv bestand) op mijn linux pc'tje "exporteren" naar Windows pc's als zijnde een database, zodat ik bijv. in Office XP er gegevens uit kan halen.
Ik zit dan bijvoorbeeld te denken aan tabellen waarneer iemand jarig is voor bijvoorbeeld op het toilet hahaha, etc.
Ik wil een kommagescheiden tekstbestand, omdat het gemakkelijk te backuppen is (hoef niet eerst een heel databasesysteem up te brengen, alleen een programma)

Mijn vraag is, hoe en waarmee is dit mogelijk?
En brengt dit beveiligingsproblemen met zich mee (omdat het een tekstbestand is?)

Groets,

I.R. Not te helldesk (bijv. omdat ik een hele slechte helpdesker was die je liever niet aan de telefoon wil hebben).

• Blaasvis
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 04-05 10:01

Blaasvis

Cidora \o/

kijk als ik me goed herrinder kan excel die dingen gewoon standaard openen ;)

Freedom is everything you need ; <moto-moi|afk> ik verkloot het gewoon nooit :P

• XTerm
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 10-06-2025
a) Ondersteunt Office geen csv bestanden ?
b) Is het niet simpeler om als je voor windows een file maakt dit met een windows app te doen ?
c) wat heeft dit met NOS te maken ?
d) bla bla faq groeten is niet gewenst enz :)

• alt-92
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

Ik zie de samenhang tussen de inhoud en de topictitel niet echt, evenmin het plaatsen van dit topic in NOS aangezien je meer een software gerelateerde vraag hebt.
SA was denk ik beter op z'n plaats geweest.

inhoudelijk:
Houd er rekening mee dat linebreaks tussen *nix en Windows anders zijn, gebruik dan dos2unix bijvoorbeeld.
Verder kun je met een beetje editor wel een TSV of CSV bouwen lijkt me.

ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device

• moto-moi
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 09-06-2011

moto-moi

Ja, ik haat jou ook :w

Mjah, dit is toch echt wel te vinden met google lijkt me. Verder krijg ik ook niet het idee dat je ook maar 1 seconde zelf hebt gezocht..
Slotje dus.

God, root, what is difference? | Talga Vassternich | IBM zuigt

Dit topic is gesloten.