Logitech Internet Navigator SE --> Software problemen

Pagina: 1
Acties:
  • 190 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• M14
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 31-10 16:40
Ik heb sinds een paar dagen een Logitech Internet Navigator SE (wat een naam ;)) toetsenbord gekocht. Ik ben er opzich best tevreden mee. Het typed hardstikke fijn.

Afbeeldingslocatie: http://www.logitech.com/lang/images/0/1109.jpg

Alleen de software .... Nadat ik deze had geinstalleerd wilde mn pc dus niet meer afsluiten. Ik dacht eerst dat het aan windhoos lag (Win2k). Maar na een reinstall bleek dit dus niet zo te zijn. Ik op de site van Logitech dus gekeken, en er bleek idd een probleem met hun software te zijn ( Klik ) ALs ik mn pc wil afsluiten moet ik dus eerst handmatig het progje van Logitech afsluiten, en daarna pas mn pc.

Ze verwijzen dus naar de nieuwe software (versie 2.15nl). Ik deze dus gedownload, en geprobeert. Wat blijkt, precies het zelfde probleem.

Net was ik ff weg. Pc op 'vergrendeld' gezet (wat ik doe tegen vervelende zusjes om te voorkomen dat ze met mn pc gaan fucken, wat al vaker is gebeurt). Ik kom dus terug, 'ontgrendel' mn pc, en wil wa gaan typen. En ineens geageerd de shittoets helemaal niet meer. Ik kon geen hoofdletters typen. Ook geen tekens waarbij de shifttoets nodig was. Ik heb geen idee hoe dit mogelijk was. Na een reboot was dit gelukkig opgelost.

Ik vind dit soort 'foutjes' ontiegelijk jammer, omdat het voor de rest een ontzettend goed toetenbord is.

Zijn er meer mensen die hier last van hebben? En werkt bij iemand die nieuwe software wel goed??

Mess with the best, Die like the rest
There is no such thing as Society
There are 2 kinds of people: Snipers and their targets
Never run for a sniper ... you only die tired :)

• Longbeard
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 25-10 11:11

Longbeard

Back in Black, hobby beëindigd

Het is een bekend probleem van de gehele Logitech iTouch Software. :( Probleem is bij Logitech bekend maar er is nog steeds geen adequate oplossing voor. |:(

• M14
Longbeard schreef op 12 July 2003 @ 17:13:
Het is een bekend probleem van de gehele Logitech iTouch Software. :( Probleem is bij Logitech bekend maar er is nog steeds geen adequate oplossing voor. |:(
Hoelang is dit probleem er dan al??

Ik ga maandag iig ff met Logitech bellen (had vandaag al gebeld, maar er was niemand ... :X ... Elk bedrijf heeft op zaterdag toch een helpdesk draaien .... )

[Offtopic]
Geinige Icon :)

[ Voor 7% gewijzigd door M14 op 12-07-2003 21:58 ]

• DUX
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 16:03

DUX

blijft ook nu voor Oranje

M14 schreef op 12 juli 2003 @ 21:55:
Elk bedrijf heeft op zaterdag toch een helpdesk draaien
offtopic:
Dat valt dus vies tegen :)

.    < G o o o o o o o o g l e >
Vorige 1 2 3 4 5 6 7 8 Volgende

• M14
Hier ff een kick :)

Ik heb intussen 3x Logitech opgebelt. Ze gaven als antwoord service pack 4 te installen. Maar ook dit werkte niet.

Heeft iemand intussen een andere oplossing gevonden (behalve voor het afsluiten het logitech-proggel handmatig af te sluiten).

* M14 gaat morgen nog een keer naar Logitech bellen, omdat ze vandaag zelf een probleem met de server hadden 8)7

• LopeZ
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 21:23

LopeZ

Too much is never enough

Move OH -> SA

• Hamlet
  • Registratie: April 2000
  • Niet online

Hamlet

[: Happy Happy :]

Hoe heb jij de toetsenbord aangesloten? USB of Ps/2?
Ik herinner me uit een andere topic dat USB problemen gaf bij het afsluiten.
Sluit je toetsenbord is aan bij Ps/2 en deinstalleer de drivers en installeer de nieuwste erop.

heb ik niet meer :P

Verwijderd

Ik heb ook een Logitech toetsen bordje , zelfde als die van jou alleen is mijne wit.
Een vriend van mij heeft wel het zelfde toetsen bord als jij.

Nu werkt die van hem perfect (XP) misschien is dat het?

Maar ik heb weer een ander probleem.
Ik tik iets in een programma in, gaat goed.
Pak ik een ander programma (MSN) Tik ik daar en staat me toetsenbord ineens op Nederlands. Dus vraagteken zit op een andere plaats enz...

Ik kan dit wel goed zetten in Configuratie scherm of ctrl + shift drukken.
Dan werkt het weer maar na een week gebeurt ineens precies hetzelfde. Staat hij weer op nederlands echt te vaag.

Had dit ook onder 2000, probleem is minder geworden met XP.
design = _/-\o_
Werking = :X

• Miki
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 22:47
Versie 2.15 werkt hier niet goed, zelfde afsluitproblemen, de versie die ik op cd-rom mee kreeg (2.10) werkt wel goed. Op ftp.logitech.com kun je zelf een oudere versie van deze drivers opzoeken. Versie 1.83 en 2.10 hebben geen afsluitproblemen wat ik gehoord heb.

• M14
Miki schreef op 16 July 2003 @ 19:24:
Versie 2.15 werkt hier niet goed, zelfde afsluitproblemen, de versie die ik op cd-rom mee kreeg (2.10) werkt wel goed. Op ftp.logitech.com kun je zelf een oudere versie van deze drivers opzoeken. Versie 1.83 en 2.10 hebben geen afsluitproblemen wat ik gehoord heb.
aha, ik zal dit eens proberen. Ik heb mn toetsenbord op USB hangen :)

* M14 gaat nu op de ftp-server kijken :)

btw, Lopez, thnkx for the move :)

[Edit]

Ik kijk net op de cd-rom, en zie dat daar ook versie 2.15 op staat.

[Edit 2 :) ]

ftp://ftp.logitech.com/pub/techsupport/keyboards/itouch/

Er staat alleen versie 2.15 en 1.83 op. Verder hebben ze er 2 .reg-bestandjes opstaan met de namen:

shutdown_usb.reg
shutdown_ps2.reg

Ik eens proberen om versie 2.15nl installen in combinatie met zo'n .reg-bestandje

[Edit 3 :( ]

Ik heb 2.15 met .reg bestandje geinstalleerd, zonder resultaat.....
Nadat ik 2.15 er af had gemikt, heb ik 1.83 geinstalleerd.

Met versie 1.83 kon ik wel normaal afsluiten. Maar met de volgende problemen:
Mijn USB-muis (Logitech Cordless MouseMan Optical) werkte ineens niet meer. Het ding in een andere usb-poort steken werkte niet, en rebooten ook niet :(

Versie 1.83 heeft niet alle functies die 2.15 heeft... Ik kan dus maar de helft van alle knoppen gebruiken :(

Ik wil toetsenbord en muis op usb houden, omdat ik dit het makkelijkste vind.

Reden muis: Als de connectie wegvalt, hoef ik de stekker er maar uit te halen, en weer in te doen.

Reden toetsenbord: Ik heb F-lock altijd aanstaan. Als ik het ding op de ps/2 poort hang, dan gaat de spanning er af, en gaat de f-lock uit nadat ik mn pc heb afgesloten. En da's gruwelijk irritant.

[ Voor 92% gewijzigd door M14 op 17-07-2003 00:38 ]

• Miki
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 22:47
M14 schreef op 16 juli 2003 @ 23:58:
[...]

aha, ik zal dit eens proberen. Ik heb mn toetsenbord op USB hangen :)

* M14 gaat nu op de ftp-server kijken :)

btw, Lopez, thnkx for the move :)

[Edit]

Ik kijk net op de cd-rom, en zie dat daar ook versie 2.15 op staat.

[Edit 2 :) ]

ftp://ftp.logitech.com/pub/techsupport/keyboards/itouch/

Er staat alleen versie 2.15 en 1.83 op. Verder hebben ze er 2 .reg-bestandjes opstaan met de namen:

shutdown_usb.reg
shutdown_ps2.reg

Ik eens proberen om versie 2.15nl installen in combinatie met zo'n .reg-bestandje

[Edit 3 :( ]

Ik heb 2.15 met .reg bestandje geinstalleerd, zonder resultaat.....
Nadat ik 2.15 er af had gemikt, heb ik 1.83 geinstalleerd.

Met versie 1.83 kon ik wel normaal afsluiten. Maar met de volgende problemen:
Mijn USB-muis (Logitech Cordless MouseMan Optical) werkte ineens niet meer. Het ding in een andere usb-poort steken werkte niet, en rebooten ook niet :(

Versie 1.83 heeft niet alle functies die 2.15 heeft... Ik kan dus maar de helft van alle knoppen gebruiken :(

Ik wil toetsenbord en muis op usb houden, omdat ik dit het makkelijkste vind.

Reden muis: Als de connectie wegvalt, hoef ik de stekker er maar uit te halen, en weer in te doen.

Reden toetsenbord: Ik heb F-lock altijd aanstaan. Als ik het ding op de ps/2 poort hang, dan gaat de spanning er af, en gaat de f-lock uit nadat ik mn pc heb afgesloten. En da's gruwelijk irritant.
Als je wilt kan ik het 1 en ander ook nog naar je toe mailen of over de msn sturen. Tis niet zo groot... complete versie op cd-rom is 13mb en gestript zonder poehaa 2.5mb.

• M14
Miki schreef op 17 July 2003 @ 11:19:
[...]

Als je wilt kan ik het 1 en ander ook nog naar je toe mailen of over de msn sturen. Tis niet zo groot... complete versie op cd-rom is 13mb en gestript zonder poehaa 2.5mb.
Graag :) mn email staat in mn profile

• M14
Mense, hier ff een update :)

Ik heb versie 2.10 geprobeert. Met deze versie kon ikwel afsluiten, alleen er zaten wederom fouten in de software:

- De next, previous en stop toetsen werkte alleen als het venster van winamp gemaximaliseerd was (en daar heb je dus vrij weinig aan, want dan kun je die ook via de sneltoetsen van winamp 8)7 )

- De playtoets werkt ook alleen als winamp gemaximaliseerd is. Maar als dat niet zo is, dan mikt ie alles wat in de playlist staat weg, en laad ie een bestandje met de naam '%1', wat niet af te spelen was.

- Als je op de media-toets drukte kreeg je een mooi venster met 'Itouch.exe heeft fouten gegenereed, en word afgesloten .. bla bla bla .. '

En daarbij: Ik kom ff geleden bij mn buurman. Hij heeft het zelfde toetsenbord liggen, alleen draadloos. Ik kijk naar zijn software versie, en ja hoor: 2.15.

Weer es met Logitech gebelt (5e x ondertusse). Voor RMA aantevragen moet je de USB-stekker afknippen, de pootjes onder je toetsenbord uitbreken, en opsturen naar Zwitserland. Omdat ik hun RMA procedure nogal gek vind, en er een risico aan zit (stel dat onderweg het pakketje kwijt raakt oid met alle gevolgen van dien), heb ik ze gevraagt om eerst het toetsenbord op te sturen, en daarna zou ik ze de 3 dingen op sturen.

Verwijderd

M14 schreef op 23 July 2003 @ 12:58:
Mense, hier ff een update :)

Ik heb versie 2.10 geprobeert. Met deze versie kon ikwel afsluiten, alleen er zaten wederom fouten in de software:

- De next, previous en stop toetsen werkte alleen als het venster van winamp gemaximaliseerd was (en daar heb je dus vrij weinig aan, want dan kun je die ook via de sneltoetsen van winamp 8)7 )

- De playtoets werkt ook alleen als winamp gemaximaliseerd is. Maar als dat niet zo is, dan mikt ie alles wat in de playlist staat weg, en laad ie een bestandje met de naam '%1', wat niet af te spelen was.

- Als je op de media-toets drukte kreeg je een mooi venster met 'Itouch.exe heeft fouten gegenereed, en word afgesloten .. bla bla bla .. '

En daarbij: Ik kom ff geleden bij mn buurman. Hij heeft het zelfde toetsenbord liggen, alleen draadloos. Ik kijk naar zijn software versie, en ja hoor: 2.15.

Weer es met Logitech gebelt (5e x ondertusse). Voor RMA aantevragen moet je de USB-stekker afknippen, de pootjes onder je toetsenbord uitbreken, en opsturen naar Zwitserland. Omdat ik hun RMA procedure nogal gek vind, en er een risico aan zit (stel dat onderweg het pakketje kwijt raakt oid met alle gevolgen van dien), heb ik ze gevraagt om eerst het toetsenbord op te sturen, en daarna zou ik ze de 3 dingen op sturen.
Hmm hoe verwacht je dat je software probleem word opgelost door een RMA dan?

• pstalman
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 27-10 15:46
dit probleem heb ik ook, met XP.

Oplossing Geen driver installeren. Meeste buttons werken std wel.

Elke driver gaf andere problemen.

Cd versie liet XP niet afsluiten.
Download versie liet soms XP niet afsluiten, Outlook deed er 45 sec over om op te starten en van warcraft 3 bleek het splash screen hangen als ik cd met autorun aan, in de cdrom speler plaats.

https://d4armory.io/Player/803500

• Ibidem
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 27-09 07:34
Hier ook, met alle Logitech Tobo's dezelfde kloterige probs, alle genoemde probs die jij noemt heb ik ook. Niet afsluiten, Winamp sneltoetsen die niet werken, gierige F-Lock dat na t opstarten weer op uit staat :(

Komt nog eens bij dat als je tobo ff niets doet, dus je kan in geen enkel venster iets meer typen je op f-lock moet drukken en dan doet ie t weer :(

Kortom dikke shit dus!

..::System Specs::..

Verwijderd

tip: ik heb zelf een cheapass sweex tobo, waar ik de Logitech software voor gebruik (geen problemen btw).

Misschien werkt andersom ook wel goed?

• Buzz_NL
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 01-11 14:05
Ik heb sinds kort ook dit toetsenbordje, USB aangesloten op mijn win2k bak, maar de bijgeleverde "Software" niet geinstalleerd en ondervind geen van de hierboven staande problemen.

• M14
Verwijderd schreef op 03 September 2003 @ 11:30:
[...]

Hmm hoe verwacht je dat je software probleem word opgelost door een RMA dan?
Wel een late kick, maar jah.

Iig ik had dus een gast aan de telefoon (helpdesk). Die zei dat er 2 verschillende firmware waren, en dat de 2e versie wel goed was ..... Hij stelde dus zelf een RMA voor.

Wat bleek: Als ik het toetsenbord op PS/2 installeerde, dan was er geen probleem.

Nu heb ik dus 2 Logitech toetsenborden :)

Verwijderd

Hey ik kick deze maar naar boven omdat ik hetzelfde probleem heb en had er een vraagje over :

ik heb hem ook in usb zitten en doet er soms 2 min over om af te sluiten :/
als in hem dan op ps/2 doet herkent hij hem niet moet ik dan eerst alles weer uninstallen ?

want toen ik het toetsen bord aansloot voor het eerst deed ik hem in ps/2 maar die herkende hij toen al niet ...

mijn enige probleem is dus het lange afsluiten en als iemand hier kan bevestigen dat dat echt verholpen word door ps/2 dan ga ik daar mee verder ;)

• Bart-01
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 20-09 14:58
Verwijderd schreef op 12 October 2003 @ 21:59:
Hey ik kick deze maar naar boven omdat ik hetzelfde probleem heb en had er een vraagje over :

ik heb hem ook in usb zitten en doet er soms 2 min over om af te sluiten :/
als in hem dan op ps/2 doet herkent hij hem niet moet ik dan eerst alles weer uninstallen ?

want toen ik het toetsen bord aansloot voor het eerst deed ik hem in ps/2 maar die herkende hij toen al niet ...

mijn enige probleem is dus het lange afsluiten en als iemand hier kan bevestigen dat dat echt verholpen word door ps/2 dan ga ik daar mee verder ;)
Had hetzelfde met usb. Met ps2 gaat het wel perfect.

Do as I say, don't do as I do.

Verwijderd

sorry voor laate reactie moest nog weg :)
ok bedankt dan probeer ik dat maar heb jij alles eerst weer verwijderd dan ?
want als ik hem nu in me ps/2 poort doe met verloopstukje dan doet reageert mijn tobo niet meer ook niet als ik opnieuw opstart

dus eerst alles weer verwijderen dan ? voordat ik straks ik alles voor niks zit te doen :9

• M14
Verwijderd schreef op 13 October 2003 @ 01:02:
sorry voor laate reactie moest nog weg :)
ok bedankt dan probeer ik dat maar heb jij alles eerst weer verwijderd dan ?
want als ik hem nu in me ps/2 poort doe met verloopstukje dan doet reageert mijn tobo niet meer ook niet als ik opnieuw opstart

dus eerst alles weer verwijderen dan ? voordat ik straks ik alles voor niks zit te doen :9
Dat klopt. Ik vond het het makkelijkst om gelijk windhoos opnieuw te installen, maar het moet ook zo lukken denk ik.

Pagina: 1