Ik heb een drift 0.8 peltier ( Vmax=26V Imax=11A)
en eem 1000Watt 24V ringkerntrafo, 45000 uF elco's en diode bruggen die het gekoeld tot 45A uithouden.
En nu zit ik met een probleem 24V is goed maar naa het gelijkrichten is dat:
24 maal wortel 2 dus 33,9V en dat is teveel
Nu wil ik dat op een beetje nette manier om dit voltage naar de 26V te krijgen.
Ik heb het al eens met een weerstand gedaan maar dat is effe leuk voor een test setup en zeker niet voor 24/7 (je hebt geen verwarming meer nodig
)
Ik ben dus opzoek naar een oplossing die wat duurzamer is, het liefts natuurlijk iets dat ik zelf kan maken (scheelt weer Euro's maar het mag ook best wel iets kosten)
Ik heb al met het volgende rondgelopen:
1) de 230V verlagen met een andere trafo, (die dingen die vaar in natuurkunde lokalen staan) met een dimmer is onmogenlijk en dus geen optie
2) weerstand hierboven al genoemd en geen optie voor langdurig gebruik.
zoals al eerder genoemd het mag best wat geld kosten maar natuurlijk niet meer dan nodig
alvast bedankt
Cold
en eem 1000Watt 24V ringkerntrafo, 45000 uF elco's en diode bruggen die het gekoeld tot 45A uithouden.
En nu zit ik met een probleem 24V is goed maar naa het gelijkrichten is dat:
24 maal wortel 2 dus 33,9V en dat is teveel
Nu wil ik dat op een beetje nette manier om dit voltage naar de 26V te krijgen.
Ik heb het al eens met een weerstand gedaan maar dat is effe leuk voor een test setup en zeker niet voor 24/7 (je hebt geen verwarming meer nodig
Ik ben dus opzoek naar een oplossing die wat duurzamer is, het liefts natuurlijk iets dat ik zelf kan maken (scheelt weer Euro's maar het mag ook best wel iets kosten)
Ik heb al met het volgende rondgelopen:
1) de 230V verlagen met een andere trafo, (die dingen die vaar in natuurkunde lokalen staan) met een dimmer is onmogenlijk en dus geen optie
2) weerstand hierboven al genoemd en geen optie voor langdurig gebruik.
zoals al eerder genoemd het mag best wat geld kosten maar natuurlijk niet meer dan nodig
alvast bedankt
Cold
MT v3 | EMS 144, VNS 113, BMS 107 | virt ShellyPro3EM (B2500 home-assistant) | Elfin EW11 & Viper Modbus in HA