Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien
Toon posts:

signalen GSM (zelfbouw carkit met pc)

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
hallo , kan er iemand zeggen welke signalen er op een gsm zitten?

ik ben van plan om een pc in de auto te bouwen , en nu zou ik een zelfbouw carkit willen maken , maar dan heb ik de verschillende signalen nodig (nokia 3210 gsm)

iemand info ?

• Ghannes
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 28-11 14:39
vage vraagstelling :S

• Dr Nix
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 28-11 13:40

Dr Nix

a.k.a. Dr. Nix

wat bedoel je met "signalen"?? de frequenties van de draaggolven? de protocollen om een telefoon extern te bedienen via een kabeltje onderaan? (als dat bestaat)?

Graag iets meer info.

Een koe is en blijft een merkwaardig beest!

• Pogostokje
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 26-11 12:32

Pogostokje

* twiet *

http://www.bryte.net/gsm/pin.asp
De 3210 is niet geschikt voor een carkit. Je kan misschien zelf wat peuteren met de headset aansluiting ofzo...

... ook ik heb soms per ongeluk gelijk.

Verwijderd

Topicstarter
ik heb een carkit op een staafje , met speaker .

signalen bedoel ik

MUTE , PICK-up ofzo

Verwijderd

Verwijderd schreef op 12 July 2003 @ 16:19:
ik heb een carkit op een staafje , met speaker .

signalen bedoel ik

MUTE , PICK-up ofzo
bij de 3210 helemaal niets, die ondersteunt alleen een headset. mute enzo kan wel, maar dan zit de software daarvoor in je autoradio.

• shakedown
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 25-11 13:01
misschien kun je net als ik een mister hands free inbouwen in de auto... ik had er nog een over en heb hem helemaal weg gebouwd in mijn auto. ik heb de speaker uit het kastje gehaald en die in mijn dashbord gemaakt... vandaag het snoertje gekregen... moet nu nog een orginele samsung T100 houder hebben. zo'n kleine...; dan het snoertje ff verder weg bouwen en klaar... GSM erin, snoertje boven in de headpfhone zetten en ik heb een volledig ingebouwde mr hands free in mijn polo gebouwd... nogmaals het enige wat je ziet is een snoertje wat uit het dashbord hangt om in de GSM te drukken... misschien als ik weer een digi toestel heb (ouders zijn op vakantie) ik wel ff een paar foto's post... owhja. om het netjes af te werken heb ik gekozen om een stukje zwarte stof over het plankje te spannen zodat je geen speaker meer ziet... vind dat netter dan zwart verfen...

Verwijderd

Hier staat de schema http://mobile.box.sk/newsimg/hx/nokia_3210pin.jpg die nuttig kan zijn voor je project.. Suc6 ermee..

Greetz Cha

Verwijderd

Topicstarter
ja dat bedoel ik ongeveer

Verwijderd

Zo'n standaard Nokia carkit kun je ook mooi wegwerken, kost 20 euro ofzo, heb je gelijk hands-free en een lader.

Dit heeft eigenlijk niet echt veel met PC's te maken.

Maar een 3310 en alle daarop gebaseerde telefoon (3330, 5510 enz) hebben op de headset een knopje zitten, als je daarop drukt dan neem je op of hang je op. Maar dit is dus gewoon een knopje op de draad, heb je geen software bij nodig.

Verwijderd

Topicstarter
Afbeeldingslocatie: http://users.pandora.be/jim_13/9.jpg

zoiets heb ik liggen en kan ik demonteren om de vershillende conencties te maken

• shakedown
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 25-11 13:01
jah die kun je ook erg goed wegwerken... gewoon de houder zo laten en de 12 volt plug eraf dremelen. de draden verlengen en naar de accu of het contact door lussen. eehm gebruikt deze een externe luidspreker?? zo ja dan die ook verwijderen en op een betere plak op je dash monderen... beugeltje eraan om de houder netjes neer te zeten en klaar!!!

Verwijderd

Topicstarter
bedoeling is de MIC naar de MIC van mijne pC te connecten , de luidpreker naar de line in van de PC .

en ik denk als ik een knop maak die de mic even kortsluit dat je zo de gsm kunt laten opnemen.

• Fish
  • Registratie: Juli 2002
  • Niet online

Fish

How much is the fish

ik zou de mic van de telefoon maar aan de line out hangen met een potmeter en twee kleine condensators

(er staat vaak spanning op zo'n condensator microfoon)

ik nl nog geen pc kaart gezien met een mic out

[ Voor 26% gewijzigd door Fish op 12-07-2003 22:46 ]

Iperf

Verwijderd

Topicstarter
ik heb intussen de handsfree set uit elkaar gehaald.

er moet toch een soort ENABLE signaal op het circuit board zitten.

of zou de versterker altijd aan zijn ?

cicruit bevat zeker
7809 (spannings IC).
78AL05

74HC4066 bevat enables
LM386

[ Voor 15% gewijzigd door Verwijderd op 29-07-2003 21:23 . Reden: meerder ic ]

• eghie
  • Registratie: Februari 2002
  • Niet online

eghie

Spoken words!

Ik lees dat een paar zeggen dat hij niet geschikt is voor een carkit maar pin 4 is voor mic en pin 5 voor luidspreker dan zou dat toch kunnen.

Trouwens bij mij 5510 zit een headset met knopje erop die gewoon aangesloten is op de telefoon waarmee je kunt opnemen zonder software, dat is wel handig. Hij zit op of de luidspreken of microfoon aangesloten.

Verwijderd

Topicstarter
ja da opnemen gebeurd door de MIC-in ff kort te sluiten , (da doet da knopke)

maar ik zou iets moeten vinden dat detecteerd als er telefoon is , om zo de radio te muten.

• eghie
  • Registratie: Februari 2002
  • Niet online

eghie

Spoken words!

Kan dat niet met de signal pin :?

Verwijderd

Topicstarter
signal pin ?

• Underground75
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 20-11 07:58
Aan en radio zit zo'n geel draadje die je verbindt met je carkit:
- als er wordt gebeld, zorg deze ervoor dat je geluid zachter wordt gezet.

Dit gebeurd dmv de signalpin.
Pagina: 1