Toon posts:

T-Bird overklokken met Abit KT7

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hoi!

Wie is het gelukt om een T-bird op 950\1000 te krijgen en dan stabiel? Ik krijg a) mijn multiplier niet hoger dan 8,5 en B) als ik de FSB omhoog gooi en ik ga op 935 Mhz draaien loopt het systeem niet echt stabiel.

Boven de 935 Mhz geeft win2k een ACPI foutmelding en moet ik rebooten. De processor word max 43 graden...

Heeft iemand wat settings voor me of tips :?

dank
mzl
D3xtar@WAN

Verwijderd

Yep, het is me gelukt.

M'n TB900 loopt (nah jah loopt, hij rent!) stabiel op 1050 @ 1.85 alles op max settings in BIOS.
Lees je handleiding die bij je mobo zit!

Goed inkleuren & de search gebruiken zijn de enige tips die je nodig hebt :Z

• psychotic
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 05-11-2025

psychotic

Nixs

..als je dan nog niet verder komt, kan je altijd nog je moederbord iets modificeren om hem op een hoger voltage te krijgen. Dit heb ik gister ook gedaan en ging met mijn Duron700@970 naar 1010 :7 maar ik ben nog niet helemaal klaar..

Het modificeren is een koud kunstje, even een extra weerstandje solderen 8-)

MSI K7T266 Pro2 RU, XP 2400+@2600+ 52Gr stressed. Aopen HQ08 gemod met div Panaflo fans, Case 43 Gr. Sapphire Radeon 9500 Pro 330@310 Catlist 3.4, Compaq 8020 TFT 18,1" DVI, 768Mb Crucial@CAS 2-2T-5T-2T-4way, 2*Maxtor D740X-6L Raid

Verwijderd

Mad_Scientist:

is het een blauwe tbird ?

en welke koeler gebruik je ? en welk IO voltage...

Verwijderd

Hoi! Ik snap er nu helemaal niks meer van. heb geprobeerd de lijntjes beter in te kleuren maar hij blijft lekker op 800 staan. heb alles er maar weer af gegumd ( hij is nu schoon)

Ik heb er gewoon een standaard koeler op. De kleur van de chip is groen ( Maleisie). Ik zal een collega van me vragen de proc. in te kleuren, het is hem wel gelukt...

Meer tips zijn welkom... Kan het potlood er wat mee te maken hebben?

mzl!

D3x

Verwijderd

Ik ben bang dat je een niet al te beste Duron te pakken hebt.

Het blijft natuurlijk altijd nog een beetje geluk hebben.
Maar ik zou zeker nog ff door blijven proberen.

Verwijderd

Het is er 1 uit dezelfde batch van mijn collega, dus het moet in feite lukken.

Hij heeft ook al op 935 gedraaid, maar dan met een MP van 8.5 en de FSB op 110 ofzo... Dat ging niet lekker.. Ik wil gewoon de mp op 9.5 en de fsb op 100...

En anders ruil ik Athlonnetje om ( Tis geen Duron). er liggen er nog wel een paar op het werk :)

D3x

Verwijderd

Dan zit je in een leuke positie. Kun je gewoon ff kijken wat de beste is ;)

Opzich is het wel vreemd datie d.m.v FSB oc'en wel boven de 900 uitkomt en dmv Multiplier niet.

Weet je echt heel zeker dat je goed gekleurd hebt?

Verwijderd

Welke pinnetjes moet je verbinden
weet iemand een url waar je kan zie hoe het moet

Verwijderd

De l1 pinnetjes moet je met elkaar verbinden.
dus van :::: naar ||||

Ik denk dat ik niet een goed potlood heb gebruikt... Zal dat morgen eens beter bekijken...

mzzzl!

D3x

Verwijderd

:)

Verwijderd

Hoi!
Het is me gelukt!! Ik heb nog even extra mijn best gedaan met inkleuren :P Opeens wou de multiplier naar 9.0 en 9.5. Bij 9.5 startte Windows niet meer op. Voltage tweaken dus, maar eerst een andere koeler ;)

mzzl!

D3x

Verwijderd

Leuk om te horen dat het geluk is :)

Go for the top, go go ;) >:)
Pagina: 1