[WC] Hoe Black Ice radiator te bevestigen aan kast?

Pagina: 1
Acties:
  • 56 views sinds 30-01-2008

• UltraNerd
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online
Wie kan vertellen wat de geijkte manier is om een Black Ice (Extreme II) radiator aan een computerkast te bevestigen? Dan bedoel ik niet waar in de kast, dat heb ik al bepaald, maar op welke manier maak ik dat gekke ding vast aan de kast?

Er zitten aan beide kanten van de radiator netjes voorgeboorde gaten in de radiator. Op die gaten passen 120mm fans en ik verwacht dat ik de gaten ook zou moeten gebruiken voor bevestiging aan de kast. Maar de gaten zitten zo dicht bij de radiator dat ik er geen schroef door kan steken. Kijk maar op de plaatjes bij DangerDan (http://www.dangerden.com/mall/Radiators/radiators.asp) en dan zul je zien wat ik bedoel.

Misschien hadden er (speciale) schroeven oid voor montage bij de radiator moeten zitten toen ik hem kocht, maar dat is niet het geval geweest. Het beste idee dat ik tot nu toe heb gehad is het hele zootje met tape vastzetten in de kast, maar dat klinkt niet zo betrouwbaar. Een ander idee dat misschien kan lukken is werken met moertjes, maar als dat al lukt zal dat nogal een priegelwerkje worden. Er moet toch een makkelijker manier zijn, hoe hebben andere Black Ice gebruikers dat gedaan?

Ik geef toe, dit klinkt als een n00b vraag, maar dit is dan ook mijn eerste waterkoeling project...

Verwijderd

Misschien lukt het met lange schroeven die door de rad heen ook de fans vasthouden ? en dan een moertje tussen de rad en de fan en op het eind achter de fan. er zijn dacht ik wel draadeindes met de dikte van een computerschroefje, gewoon naar de DHZ zaak gaan :)

• UltraNerd
  • Niet online
Verwijderd schreef op 12 juli 2003 @ 15:23:
Misschien lukt het met lange schroeven die door de rad heen ook de fans vasthouden ? en dan een moertje tussen de rad en de fan en op het eind achter de fan. er zijn dacht ik wel draadeindes met de dikte van een computerschroefje, gewoon naar de DHZ zaak gaan :)
Dat zou inderdaad de perfecte oplossing zijn, maar het radiator-gedeelte zit in de weg. De voorgeboorde bevestigingsgaatjes kunnen niet worden gebruikt om lange schroeven er helemaal doorheen te prikken bedoel ik...

• Desolation Angel
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 16-12-2023
Verwijderd schreef op 12 July 2003 @ 15:23:
Ja , en dan lekker tussen die fijne lamellen door de radiator lek duwen :)

Nee , bij mij hangt hij gewoon vast met 4 schroeven aan de bovenkant waar ook een fan geplaatst kan worden , en de fan onder de radiator

• UltraNerd
  • Niet online
Desolation Angel schreef op 12 July 2003 @ 15:36:
Nee , bij mij hangt hij gewoon vast met 4 schroeven aan de bovenkant waar ook een fan geplaatst kan worden , en de fan onder de radiator
Bedoel je dat jij wel op de een of andere manier die voorgeboorde gaatjes in de radiator hebt kunnen gebruiken voor de bevestiging? Heb je daar misschien een plaatje van beschikbaar?

Verwijderd

Desolation Angel schreef op 12 July 2003 @ 15:36:
[...]

Ja , en dan lekker tussen die fijne lamellen door de radiator lek duwen :)

De bouten kun je er gewoon doorheen duwen hoor. FF de lamellen aan de kant duwen en klaar. Of dacht je soms dat het water daar doorheen ging? Ik heb 2 blackice rads gehad, kan makkelijk...

• Zipsop
  • Registratie: Juni 2002
  • Niet online
Ik heb mijn Pro (zelfde systeem) gewoon met normale "huis tuin en keuken" Fan schroefjes vast zitten en het werkt prima moet ik zeggen.

(Dit zijn de schroefjes die je normaal bij een fan krijgt)

Verwijderd

Je kan ook de gaatjes in je radiator uitdremelen zodat je geufjes krijgt. Dan kan je de kop van een moer zo in het gleufje steken en zo aan je case bevestigen. Ik leg het misschien een beetje krom uit maar zo heb ik ook mijn Extreme 2 vastgezet.

• pierre-oord
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 15-01 10:55
Nou, doe gewoon een stel schroeven en moeren erdoor duwen, heb ik ook gedaan. ZO moeilijk is het toch niet zeg, ja, het is echt een n00b vraag, zoals je gezien hebt blijkbaar is zo'n vraag nog niet langsgeweest, en ja, zelfs mij is het gelukt :Z

}:O

sl :X

offtopic:
pierre-oord vind dat er in DOC de laatste tijd wat veel eenvoudige vragen worden gesteld, misschien eens een sticky maken waarin de afkorting nog eens duidelijk wordt uitgelegd (D)

Ondernemer in tech (oud LOQED.com, nu UpToMore.com)

Verwijderd

Ik krijg deze binnenkort ook en denk dat ik hem gewoon aan de fans "ophang". Dus fans vastschroeven en vervolgens fans aan de kast schroeven met van die zelftappende schroeven (fans dus bovenop de rad).

Of zie ik het nou verkeerd? Zo ga ik het iig doen/proberen, bij mij komtie bovenin de kast.

• Bart-01
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 01-12-2025
Ik heb een Black Ice Extreme. De gaatjes zijn gemaakt voor de standaard schroeven (grove draad) waarmee je je kast dicht schroeft. Let wel op dat je niet te lange schroeven gebruikt. Bij mij past het precies (dikte metaal van kast mee gerekend).

Do as I say, don't do as I do.

Verwijderd

'k heb wat langere schroeven gebruikt, omdat ik er nog schuimrubber tussen heb zitten tegen het trillen van m'n fan....

maar gewoon eerst een 'iets' te grote schroef er door heen schroeven, (of te wel ff schroefdraad tappen). daarna kan je hem heel makkelijk vast schroeven... zo heb ik het iig gedaan...

• Bart-01
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 01-12-2025
Verwijderd schreef op 12 juli 2003 @ 19:34:
'k heb wat langere schroeven gebruikt, omdat ik er nog schuimrubber tussen heb zitten tegen het trillen van m'n fan....

maar gewoon eerst een 'iets' te grote schroef er door heen schroeven, (of te wel ff schroefdraad tappen). daarna kan je hem heel makkelijk vast schroeven... zo heb ik het iig gedaan...
Als je die standaard pc schroefjes gebruikt hoef je niet te tappen, past perfect.

Do as I say, don't do as I do.

• Apen-nootjes
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 03-04-2025

Apen-nootjes

aka Apen-klootjes

MMm.. een beetje search/faq vraag.. d'r zijn verschillende manieren voor.. door middel van ti-wraps, door draadeinden erdoorheen te steken of door het te bevestigen met van die zelftap parkertjes....

SmartDoDo: Ach, afhankelijk van je smaak kan het best een lekker geil ding zijn :P
You never had a date you couldn't inflate

• Remy
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 27-12-2025

Remy

I usually get 100% accuracy

Maar dit is wel te vinden met de search, met keywords als black ice rad montage, enzovoorts. Overigens, pierre-oord, zo'n post is echt niet nodig, want daar heeft niemand wat aan. Je hebt het over die eenvoudige vragen in DOC, wat ook met het niveau te maken heeft, maar met zulke posts help je niet echt om dat niveau omhoog te brengen. Beetje opletten dus ;)

LinkedIn
Instagram

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.