Toon posts:

[XP] Opstarten blijf een kwelling

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Nog steeds heb ik problemen met het juist en snel booten van me pc. Ik heb de search gebruikt en heb vele aanbevelingen uitgevoerd. Vaak zeggen mensen dat t windows-logo met dat lopertje voor veel vertraging werkt, maar dat is t geval bij mij niet. Bootvis wil ook maar ni helpen. Heb al een ip aan de netwerkkaart toegewezen.

Wat ik steeds krijg is dat de pc opstart, BIOS-logo, dan tabel met je pc-stuff ...
en dan loopt t blank voor n halve minuut; t lampje blijft dan constant branden en daarna komt het windows-logo, die overigens snel verloopt en dan begint windows... anyone a clue??

Verwijderd

Heb je toevallig niet iets van virusscan aanstaan in je bios?

• swampy
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 25-03 09:06

swampy

Coconut + Swallow = ?

Mcafee Virusscanner ge-installeerd staan?

Doe eens start, uitvoeren > msconfig.exe

Kijk daar eens wat er allemaal voor overbodige dingen in je opstarten staat!

There is no place like ::1

• Remy
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 11-04 17:48

Remy

I usually get 100% accuracy

Het gaat om het stukje tussen de POST, en het daadwerkelijk starten van WinXP, in dat geval schieten de volgende dingen mij te binnen:

Het kan zijn, dat in je BIOS het gedeelte van "boot other device" op enabled staat. Dit is bijna altijd een netwerk device, dat wordt aangeroepen om te booten. Totaal niet nodig, en als je dit op disabled zet, dan start je pc minstens 20 sec sneller op (als dit hier de reden is van het trage opstarten natuurlijk ;)), omdat hij niet op het netwerk gaat zoeken om 'iets' te booten.

Ook is het mogelijk, dat je pc via het netwerk probeert aan te loggen en drives te remappen, en daar dus ook op jacht gaat. Ik weet niet precies hoe het in WinXP zit, maar het moet ergens in te stellen dat XP kan opstarten zonder iets als "restore network connections/drives on boot". Verder kan ik zogauw niets verzinnen, want iedere hardware/software situatie is natuurlijk uniek ;)

LinkedIn
Instagram

Verwijderd

Topicstarter
Thnx voor reacties, maar ik ze hebben niet veel effect gehad.

Ik heb nog ff de bootvis gedaan en ik krijg bij logon + service = 17.1 sec!!!! Is dit niet maybe het probleem?