geen control panel bij Fortissimo I onder winXP

Pagina: 1
Acties:

• Tazzz
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 01-08 14:50
Volledige naam: Guillemot Maxi Sound Fortissimo

Hoe krijg je je optical out met dit beestje nog aan de praat onder Windows XP? Ik mis een soort van mixer, net zoals bij de SB live 5.1, zodat je digital out kan aanzetten.

[ Voor 13% gewijzigd door Tazzz op 12-07-2003 13:47 ]

• JvS
  • Laatst online: 21:05

JvS

Ik heb hem zelf ook

op de hercules site staan drivers en control panels. installeer die eens:
This package will update your drivers to version 4101, and the CPL (control panel) to version 1.33

4x APsystems DS3; 4x495Wp OZO/WNW 10° ; 4x460Wp OZO/WNW 10°; Totaal 3820Wp

• Tazzz
Ik heb deze kaart geleend van een collega, deze zei dat het een Maxi Sound Fortissimo is. Gekeken op de kaart en er stond idd Yamaha YMF744b op. De kaart heb ik ingestoken en windows XP opgestart, Windows herkende het kaartje als een Yamaha DS1 apparaat en installeerde de volgende apparaten: Yamaha legacy DS 1 WDM driver, Yamaha Native DS 1 WDM driver en nog een gamepoort. Maar geen mixer waar ik digitaal uit (optisch) aan kan zetten.

Toen heb ik de Guillemot drivers geinstalleerd:

http://uk.guillemot.com/b...2&prd=G22&cy=UK&ft=DRIVER

Maar geen mixer...

Gekke is ook dat in mijn devicemanager Yamaha ds1 blijft staan en niet yamaha DSXG, die die wel probeert te installeren. Ik heb ook nog op de ftp sites van Hercules en Guillemot rond geneusd, maar geen tooltje gevonden.

• JvS
  • Laatst online: 21:05

JvS

Ik heb hem zelf ook

titel wat bijgeschaafs

4x APsystems DS3; 4x495Wp OZO/WNW 10° ; 4x460Wp OZO/WNW 10°; Totaal 3820Wp

Verwijderd

Als geen W2K of XP gebruikt moet je voor de maxisound fortissimo de volgende drivers kunnen vinden: dfor-9x-2008 (4.12MB) en dfor-9x-2013 (4.42MB). dfor-9x-2008 staat als het goed is op de CD die bij de kaart hoort. De kaart was in zijn tijd een betere koop dan de vergelijkbare SB Live.
Het vreemde is dat alle links voor drivers voor deze kaart doorverwijzen naar een UK site van Guillemot. Deze site biedt vreemdgenoeg alleen driver versie dfor-9x-2008. Terwijl de laatste versie dfor-9x-2013 daar nooit te vinden is geweest. Als ik het me goed herriner heb ik de laatste drivers een paar jaar geleden rechtstreeks bij de ftp server van guillemot. nl gehaald. Ondanks dat guillemot nl niet meer bestond ben ik dankzij een linkje wat ik ergens vond toch op deze ftp server gekomen om de laatste versie te downloaden.
Voor W2K en XP ben ik nooit drivers e.d. tegengekomen.
De kaart heb ik samen met mijn boxen vorig jaar verkocht aan iemand die alleen maar ellende met het spulletje heeft. (Ligt aan hem. Wil niet luisteren)
Na even googlen op het driver nummer kwam ik hier terecht: http://www.3dsoundsurge.com/features/weeks/Week21Feb.html
En ik vond weer een server voor je met bovenstaande drivers en nieuwe drivers dfor-2k-2225 op http://ftp.guillemot.com/sound/exe/FORT/ en
http://ftp.hiroshi-group....son/Guillemot/fortissimo/

Edit: Je kan instellingen maken in het Yamaha configuratiescherm dat met de drivers mee geinstalleerd wordt als ik het me goed herriner. Het optische gebeuren heb ik geen ervaring mee maar zou in het zelfde scherm aan en uitgezet moeten kunnen worden.

[ Voor 10% gewijzigd door Verwijderd op 13-07-2003 21:42 ]

• Tazzz
Het is (redelijk) opgelost. Ik was vergeten dat Windows XP nogal gevoelig omgaat met welke driver er geinstalleerd wordt.
Het probleem lag aan het feit dat XP weigerde de laatste driver te gebruiken en alleen de microsoft driver pakte. Na geforceerd windows op de laatste XP drivers van guillemot de zetten(manual), installeerde ie de cpl die nodig is voor het control panel. En ja ik heb nu geluid uit mijn optische uitgang(PCM, DTS en Dolby digital) en nee die verdomde DTS cd van Queen pakte ie nog steeds niet, maar dat wordt weer in een ander topic behandeld. Bedankt voor de moeite iig!
Pagina: 1