[DECT] Nummerweergave via basisstation?

Pagina: 1
Acties:

• WieMie
  • Registratie: December 2000
  • Niet online

WieMie

WieMie Actief

Topicstarter
Wij hebben hier een telefoonaansluiting van UPC (Priority). Zij bieden nummerweergave aan via FSK-signalen, terwijl KPN DTMF-signalen gebruikt. Mjin huidige systeem (Binatone DECT-toestel) kan dus geen nummers weergeven.

Nu heb ik bij mediamarkt verschillende DECT toestellen gezien, ook geschikt voor UPC. Nu is mijn vraag, moet ik ook mijn basisstation vervangen? (wordt nummerweergave op toestel of op basisstation geregeld?)

In het eerste geval zou ik dus de enige zijn met nummerweergave, andere toestellen blijven gewoon "CALL" aangeven. Als ik het basisstation vervang, dan zouden alle toestellen het nummer moeten weergeven.

Ik zou heel graag in de handleiding kijken, maar die is hier weggegooid :( Weet ook niet hoe ik bijv. gesprekken moet doorverbinden :( handleiding niet te downen.

• André
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 18-05 16:30

André

Analytics dude

Volgens mij geeft het basisstation alleen maar de signalen door, en in de telefoon word dan de nummerweergave geregeld.

En wat voor toestel is het dan? Je kunt bijna overal handleidingen van downen.

[ Voor 26% gewijzigd door André op 12-07-2003 13:44 ]

• WieMie
  • Niet online

WieMie

WieMie Actief

Topicstarter
André schreef op 12 July 2003 @ 13:43:
Volgens mij geeft het basisstation alleen maar de signalen door, en in de telefoon word dan de nummerweergave geregeld.

En wat voor toestel is het dan? Je kunt bijna overal handleidingen van downen.
Hmmm, iemand die dat kan bevestigen? Het is een Binatone MD 1500 (welke je heel veel ziet, met andere merknamen), simpel goedkoop toestel.

• WieMie
  • Niet online

WieMie

WieMie Actief

Topicstarter
bron: http://www.bryte.net/telecom-faq-all1.asp
Vaak werken niet alle functies, de reikwijdte van GAP gaat niet verder dan het aan-/afmelden, bellen en gebeld worden. Nummerweergave, antwoordapparaat, adresboek en veel andere telefoonfuncties vallen niet onder GAP en de kans is groot dat die dan ook niet werken tussen verschillende merken onderling.
Ik zie dat het installeren van een nieuw basisstation dus niet de oplossing is. Ik denk erover een Profoon-toestel bij Kijkshop te kopen, deze ondersteund kabel-telefoons (numemrweergave), maar mensen daar konden mij niet vertellen of deze ook werkt als 'ie op een ander basisstation wordt aangesloten.

• Coen Rosdorff
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online
Verbinding tussen basisstation en handset is digitaal.
Aangezien de caller_id voor het gesprek uitgaat denk ik dat het basisstation die informatie al omzet...

• I_stealth_I
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 16:15

I_stealth_I

Tweak It OR leave it!

bestaan er btw geen converters voor? Lijkt mij namelijk de kortste klap. Iets wat je tussen de lijn hangt en de nummerweergave omzet van de een in de andere ofzo.

edit: http://www.artech.com.tw/html/EP200e/ep200e.htm helaas niet in de juiste richting :(

[ Voor 23% gewijzigd door I_stealth_I op 21-07-2003 00:17 ]

/dev/null

• Paitor
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 08-05 23:14

Paitor

rages doen :P

WieMie schreef op 12 July 2003 @ 13:34:
Wij hebben hier een telefoonaansluiting van UPC (Priority). Zij bieden nummerweergave aan via FSK-signalen, terwijl KPN DTMF-signalen gebruikt. Mjin huidige systeem (Binatone DECT-toestel) kan dus geen nummers weergeven.

Nu heb ik bij mediamarkt verschillende DECT toestellen gezien, ook geschikt voor UPC. Nu is mijn vraag, moet ik ook mijn basisstation vervangen? (wordt nummerweergave op toestel of op basisstation geregeld?)

In het eerste geval zou ik dus de enige zijn met nummerweergave, andere toestellen blijven gewoon "CALL" aangeven. Als ik het basisstation vervang, dan zouden alle toestellen het nummer moeten weergeven.

Ik zou heel graag in de handleiding kijken, maar die is hier weggegooid :( Weet ook niet hoe ik bijv. gesprekken moet doorverbinden :( handleiding niet te downen.
Werk zelf bij Mediamarkt, meestal is een losse handset een 10 euro duurder, bij standaard prijzen.
Koop je nou een aanbieding, heb je opeens een basisstation wat goedkoper is dan handset.

Maar let wel idd op de DTMF / FSK, want is nog bij lang niet alle toestellen goed geregeld. Als je een profoon pakt zit je meestal goed, topcom ook wel.
Daarbuiten weet ik het niet helemaal 100 zeker, dit zijn ook de merken die ik het eerst zou kopen (Philips / Siemens is vrij duur)

Live Life to the Max | Kom op konijntje doe maar huppele wiebele

• DeGroninger2
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 30-04 21:43
Gekke KPN heeft bedacht om een ander systeem voor nummerweergave te gebruiken dan de rest van europa (grotendeels dan). Anyway, het daadwerkelijk herkennen gebeurt bijvoorbeeld bij de Siemens systemen in het basisstation. Vervolgens wordt het telefoonnummer als digitaal bericht naar alle handsets gestuurd en een handset die dit bericht (GAP compatible) begrijpt toont het nummer vervolgens op het display.
Het vervangen van een handset lijkt mij dus geen optie.
Pagina: 1