Toon posts:

switch achter router/switch

Pagina: 1
Acties:
  • 48 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Ik had eerst een edimax switch (intelligent hub), en een aparte software router in mijn netwerk hangen. Nu heb ik een hardware router gekocht met een 8 poorts switch erin verwerkt, maar nu wil ik dus mijn oude switch gebruiken om aan mijn nieuwe switch te hangen.

Op de sitecom router/switch zit GEEN uplink poort, maar op de oude edimax switch WEL.

Mijn vraag is dus : hoe sluit ik de oude edimax aan op de nieuwe sitecom?

Ikzelf heb al zitten bedenken dat omdat er een uplink bij zit ik een gewone utp trek vanaf de edimax uplink poort naar een normale poort op de sitecom. Volgens mij zou hij het dan gewoon moeten doen, maar misschien moet ik wel crossen omdat er geen uplink op de sitecom switch zit.

Waarom maken ze het allemaal zo lastig met uplink / geen uplink / cross / geen cross :+

• ripexx
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 17-08 20:40

ripexx

bibs

Kijk eens en de NT FAQ en met name hier:

http://gathering.tweakers.net/forum/list_message/19#19

Staat alles over het gebruik van Cross en Straight ;)

buit is binnen sukkel

• MisterH75
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 08:53
gewoon een cross kabel in de eerste poort van de sitecom switch naar de uplink poort van de edimax als het niet werkt doe hem dan in een normale poort heb het zelf gedaan met zo'n standaard netwerk router die je kan kopen als je adsl neemt en een onbekende switch zonder uplink poort daar heb ik hem gewoon in de eerste poort gestopt en het werkt perfect

• Koffie
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 17-08 21:12

Koffie

Koffiebierbrouwer

Braaimeneer

staat dus allemaal in de FAQ, en anders in de manual (en desnoods 5 minuten trial and error werk).

Braaikamer - Smoke&BBQ

Dit topic is gesloten.