Een paar dagen geleden heb ik op mijn HP pc een recovery gedaan omdat ik mijn pc niet meer kon opstarten. Alles werkte nog redelijk goed na de recovery, alleen werkte het netwerk opeens niet meer.
Hieronder enkele informatie over het netwerk:
Host IP: 192.168.0.1
Guest IP: 192.168.0.2
Host Subnetmask: 255.255.255.0
Guest Subnetmask: 255.255.255.0
OS Host: Win XP
OS Guest: Win 95
Status Host: 16 packets verzonden, 1 ontvangen
Netwerkkaart Host: Realtek
Netwerkkaart Guest: Belkin
Werkgroup Host: MC
Werkgroup Guest: MC
Eerst werkte alles perfect voor de recovery maar nu opeens niet meer. Ik kan wel de andere pc zien in mijn netwerklocaties, maar als ik op een map klik van de guest pc krijg ik de melding: '\\MC2\c is niet toegankelijk. U hebt mogelijk niet de juiste machtigingen voor deze netwerkbron. Een apparaat dat op het systeem is aangesloten, werkt niet.'
Op de guest PC kreeg ik 2 keer wel de Host PC te zien (nu opeens even niet meer) maar kreeg ik de melding dat ik een wachtwoord moest invullen om de andere netwerkbron te kunnen benaderen, dit terwijl ik helemaal geen wachtwoord heb ingesteld.
Als ik kijk bij mijn Documents and Settings zie ik de volgende mappen:
- Administrator
- All users
- Eigenaar
- Eigena-1-UW-
- Eigenaar.UW-827246923F49
Dat lijkt me ook niet helemaal te kloppen. Als ik mijn computer nu opstart hoef ik ook helemaal niet in te loggen.
Heeft iemand een idee hoe ik mijn netwerk weer aan de praat kan krijgen ?
Hieronder enkele informatie over het netwerk:
Host IP: 192.168.0.1
Guest IP: 192.168.0.2
Host Subnetmask: 255.255.255.0
Guest Subnetmask: 255.255.255.0
OS Host: Win XP
OS Guest: Win 95
Status Host: 16 packets verzonden, 1 ontvangen
Netwerkkaart Host: Realtek
Netwerkkaart Guest: Belkin
Werkgroup Host: MC
Werkgroup Guest: MC
Eerst werkte alles perfect voor de recovery maar nu opeens niet meer. Ik kan wel de andere pc zien in mijn netwerklocaties, maar als ik op een map klik van de guest pc krijg ik de melding: '\\MC2\c is niet toegankelijk. U hebt mogelijk niet de juiste machtigingen voor deze netwerkbron. Een apparaat dat op het systeem is aangesloten, werkt niet.'
Op de guest PC kreeg ik 2 keer wel de Host PC te zien (nu opeens even niet meer) maar kreeg ik de melding dat ik een wachtwoord moest invullen om de andere netwerkbron te kunnen benaderen, dit terwijl ik helemaal geen wachtwoord heb ingesteld.
Als ik kijk bij mijn Documents and Settings zie ik de volgende mappen:
- Administrator
- All users
- Eigenaar
- Eigena-1-UW-
- Eigenaar.UW-827246923F49
Dat lijkt me ook niet helemaal te kloppen. Als ik mijn computer nu opstart hoef ik ook helemaal niet in te loggen.
Heeft iemand een idee hoe ik mijn netwerk weer aan de praat kan krijgen ?