Mijn brander werkt al een tijdje niet meer. Hardware gezien is die goed aangesloten en de brander wil nog steeds open en dicht maar zodra ik er een cd in doe kan die de cd niet herkennen. Is het nu zinvol op een CD Lens Cleaner aan te schaffen. Ik ga er van uit dat het aan de CD Lens ligt maar omdat de lens totaal geen reactie meer geeft zou het best kunnen dat die kapot is en het met een CD Lens Cleaner ook niet meer te reparen is. Hebben jullie mischien een goed advies. Ik zou namelijk niet graag een CD Lens cleaner aanschaffen terwijl het helemaal geen zin heeft.
Volgens mij is een cd lens cleaner niet zo goed voor je cd brander. Ik kan deze mening niet onderbouwen, maar ik neem aan dat een lens van een brander nogal anders is dan een lens van een lezer.
A-Open H-700b Epox 6RDA+, XP 3200+ Spire Whisperrock IV, 2x 1Gb ddr400 dual channel MSI Geforce FX5600XT, 3x NEC DVDRW (3540A,3550A, 4551A)1x 200GB Sata, 1x 250GB sata, 1x 120GB sata. Win XP prof.
Verwijderd
klopt, ik heb het gister ook gekocht... Daarna werd het mij sterk afgeraden, omdat de borsteltjes op de cd, de lens aan zouden kunnen tasten. Ik heb toen de vloeistof (alcoholbasis) gebruikt op een wattestaafje en heb daarmee de lens schoongemaakt. En hatsa, alles werkte weer, als een kind zo blij
Verwijderd
Koop NOOIT cd-cleaners met zoeen borsteltje op een cd-gekleefd !!! dat is pure rommel.
Het is trouwens onmogelijk om de lens goed te reinigen met zoeen systeem omdat het lensje iets verzonken zit in het mechanisme.
De borsteltjes cd is trouwens zo in stukken vaneen gereten in een 48X bv, een gewone muziek CD-player 1x loopt op 360tr/min dacht ik. Daar kunnen de borsteltjes nog net tegen. Alsook het lensje krijgt niet te hard slaag van het borsteltje die per omwenteling eens langskomt. maar in een cd-rom is dat andere koek.
Best is om het ding open te schroeven en met een goede niet agressive reiniger en een oorwatje zuiver te zetten. Doch dit heeft niet altijd succes omdat er ook onbereikbare plaatsen kunnen zijn waar de spiegeltjes en prismas zitten.
Dit is voor ieder merk weer anders. Sony bv is een ramp omdat de prisma's open genoeg zijn om bv tabbakteer door te laten maar net niet groot genoeg om het netjes te kunnen zuiveren
De betere hebben een gesloten systeem waar helemaal niets in kan van verontreinigende rotzooi.
Om tabbaksteer te verwijderen zou ik "Screen van Kontact Chemie"(electrozaak) of "Muscle van Jhonson"(keukenreiniger)
Die zijn beide zeer goed voor deze toepassing en niet agressief.
good luck bro!
Het is trouwens onmogelijk om de lens goed te reinigen met zoeen systeem omdat het lensje iets verzonken zit in het mechanisme.
De borsteltjes cd is trouwens zo in stukken vaneen gereten in een 48X bv, een gewone muziek CD-player 1x loopt op 360tr/min dacht ik. Daar kunnen de borsteltjes nog net tegen. Alsook het lensje krijgt niet te hard slaag van het borsteltje die per omwenteling eens langskomt. maar in een cd-rom is dat andere koek.
Best is om het ding open te schroeven en met een goede niet agressive reiniger en een oorwatje zuiver te zetten. Doch dit heeft niet altijd succes omdat er ook onbereikbare plaatsen kunnen zijn waar de spiegeltjes en prismas zitten.
Dit is voor ieder merk weer anders. Sony bv is een ramp omdat de prisma's open genoeg zijn om bv tabbakteer door te laten maar net niet groot genoeg om het netjes te kunnen zuiveren
De betere hebben een gesloten systeem waar helemaal niets in kan van verontreinigende rotzooi.
Om tabbaksteer te verwijderen zou ik "Screen van Kontact Chemie"(electrozaak) of "Muscle van Jhonson"(keukenreiniger)
Die zijn beide zeer goed voor deze toepassing en niet agressief.
good luck bro!
[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 12-07-2003 13:32 ]
Wel balen, Lars... :-)
Toch maar een keer een hele nieuwe PC kopen?
Toch maar een keer een hele nieuwe PC kopen?
| Lian Li PC65B | Intel P4 2,4GHz | 512MB PC2700 | Asus P4S8X-X | PoV GeForce FX 5900XT 128MB | L.I.S. 2 Premium VFD | | Maxtor DMP9 120GB 7200RPM 2MB (2x) | Iiyama ProLite E430S-B & E431S-B | Logitech DT Comfort & Z3e 2.1 | HP PS7960 |