Toon posts:

Maxtor 80 GB Gaat alleen maar op PIO Mode

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb een probleem met mijn Maxtor 80 GB HDD. Ik heb deze hdd nou ongeveer 1 jaar. Nou is die 2 maanden geleden gecrasht en toen heb ik alles opnieuw moeten installeeeren op die schijf. Hierna bleek de schijf erg traag. Na enig speurwerk bleek dat hij in windows op PIO mode stond. Dit kreeg ik alleen op UDMA mode naar dat ik in de bios alles op auto had gezet ipv. user. Dus dat het mobo hem zelf zoekt.

Dit ging tot gisteren goed. Ik was op de schijf aan het werk en plotseling waren bestanden die ik aanklikte corrupt, en de schijf viel zelfs weg bij mn explorer menu. Nadat ik reboot had gedaan zag ik de schijf weer maar hij had andere naam en alle data was corrupt. Ik deed weer een reboot en toen kwam scandisk erover heen. Dit duurde ongeveer de hele nacht maar kon vanochtend weer bij mijn bestanden waarvan sommige waren verwijdert door scandisk.

Nu zit ik nog steeds met het probleem dat de schijf wel weer op PIO mode staat maar met geen mogelijkheid op UDMA mode wil. Je begrijpt nu gaat alles traaaaaag. Hoe is dit op te lossen?

dit zijn mn specs:

P4 2.0
MSI 6566 Mobo
512 RAM
1x 60GB maxtor (master)
1x 80GB maxtor (slave)
Plextor burner (master)
LG DVD (slave)
GF 4 TI 4400 128 MB

• jpvk007
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 19-03 17:11
busmaster drivers opnieuw installeren (winxp opnieuw evt) en ff checken of je hd niet echt stuk is... komt nogal vaak voor bij maxtor schijven van de laatste tijd.

had laatst hetzelfde, kreeg alleen maar op pio en niet udma... toen windows opnieuw en alles weer goed (wel via chipset, zie sig)

[ Voor 5% gewijzigd door jpvk007 op 12-07-2003 11:33 ]

Verwijderd

Topicstarter
Windows heb ik laatst nog opnieuw gedaan. Lijkjt me niet dat het daar aan ligt omdat ik gisteren nog gewoon heb kunne werken.

• agent327
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 02-10-2022

agent327

^&)^*&^$#@#!)*

Misschien is je schijf inderdaad brak. Maxtor heeft op zijn site een tooltje staan ( powermax ) dat je naar je schijf kan laten kijken om te controleren of hij brak (RMA) is of niet.

Maar zoals jpvk007 al opmerkte kan je busmaster ook de kluts kwijt zijn. 8)7

[ Voor 14% gewijzigd door agent327 op 12-07-2003 11:55 ]

Wanbeleid is ook beleid.

Verwijderd

Topicstarter
nou heb de drivers van msi geinstalld maar nog steeds nog go

• Brakius
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 20-03 13:22
Heb je al andere ide kabel geprobeerd? Als je in apparaatbeheer de ide-kanaal verwijderd en deze via nieuw hardware opnieuw installeert, dan moet je weer udma hebben.

• HENNESSY
  • Registratie: September 2002
  • Niet online

HENNESSY

Be water my friend

ik weet niet hoe je die schijven in je pc hebt maar mij is verteld dat je hardeschijven beter niet vlak onder elkaar moet doen want dan heb je een grote kans dat ze crashen

Developer

Verwijderd

Topicstarter
zit 2 slots tussen

• iets
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 15:04
Meestal is het verwijderen van het IDE kanaal waar de HD op hangt in apparaatbeheer genoeg. Zoniet: hier staan nog een heleboel andere oplossingen.

tvw

Pagina: 1