Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Chieftec Dragon stilte voeding

Pagina: 1
Acties:

• Dennis
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 10:56
Hoi, een kort vraagje wat ik niet kan terugvinden. Zijn er hier mensen met de in de topictitel genoemde kast en is die voeding echt stil of zal ik toch een losse voeding moeten nemen.

Of misschien weet iemand anders een kast met voeding die echt stil is. Losse voedingen mijdt ik liever vanwege de bijkomende kosten.

• AgeOfPanic
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 28-11 21:07
Deze vraag is zeker al eerder voorbij gekomen, deze week nog volgens mij. Het enige wat ik kan zeggen is dat de fan in de voeding temperatuurgestuurd is (dus sneller gaat draaien als het warmer wordt). Omdat ik de rest van mijn pc ook stiller heb gemaakt heb ik de fan ook vervangen door een Papst, maar heel veel scheelde dat niet. Het is dus van zichzelf een vrij stille voeding, vooral als je ervoor zorgt dat je de rest van de pc ook koel houdt.

• Remy
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 12-11 21:57

Remy

I usually get 100% accuracy

Niet alleen temperatuur, maar ook load. Als er door een dikke proc+videokaart en andere onderdelen zoals een stel hdds flink wat stroom van de voeding wordt getrokken, terwijl het toch koel is in de kast door waterkoeling of iets vergelijkbaars, dan gaat de fan ook harder. Maar er zit bij die chieftec voeding (voor de fulltower een 360w, ik heb em zelf ook), een rpm kabeltje, die je op je mobo kan prikken. Op volle toeren draaide hij bij mij net aan 1900rpm, maar vaak (zo'n 80% van de tijd) draaide hij op 1500 a 1600.

Dus zoals AgeOfPanic hierboven zegt, vervangen door een Papst helpt niet veel, want die draait (het 8412 FGL model dan) ook op zo'n 1500rpm. De Chieftec voeding maakt ongeveer evenveel geluid, en dat is btw heel erg beperkt. Ik schat ruwweg zo'n 30-34dB, wat heel beschaafd is, als ik soms andere voedingen hoor ;)

LinkedIn
Instagram

• Dennis
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 10:56
Dankjewel ReemF.

Bij de zwarte miditower die ik wil hebben zit ook zo'n 360W voeding, dus dan neem ik aan dat dat dezelfde is. Wat ik iig wil voorkomen is zo'n A-Open voeding. Misschien dat dat ondertussen anders is, maar toen ik die A-Open kast kocht zat daar toch zo'n enorm lawaaiierig ding bij, daar wordt je zowat doof van. Gelukkig gebruik ik die niet als server...