Toon posts:

[XP] Win XP installatie lukt niet - ALLES geprobeerd!!??

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hello!

Ik probeer een originele Windows XP Home Edition te installeren op een PC.
Net na de 'Klik F6 voor alternatieve drivers', wordt de witte lijn onderaan leeg, en gebeurt er niks meer... geen foutmelding, geen reboot of zo... NIKS.

Ik heb al geprobeerd met ander moederbord (zelfde type), ander geheugen, andere proc, andere cdromspeler, andere IDE kabel, andere winXP H.E. CD, zelfs andere cooler... Niks helpt!!!

Het moederbord is een ECS K7S5A PRO. Ik heb al vele PC's geïnstalleerd met dit moederbord, steeds zonder problemen. Proc is een duron 1300 & een Athlon XP 2000... Voor de rest zit er een SIS 32 MB AGP VGA kaartje op, maar ik heb ook al geprobeerd met een Radeon 9200 kaartje, met een TNT2, met een geforce 4 mx440 ...

Ook al geprobeerd: de 2 'standaard' BIOS instellingen.....

Iemand?
Please help!
Misschien bepaalde BIOS instellingen?

• KeeZ
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 25-04-2022

KeeZ

Deze plek is te koop.

Verwijderd schreef op 12 July 2003 @ 10:35:
Hello!

Ik probeer een originele Windows XP Home Edition te installeren op een PC.
Net na de 'Klik F6 voor alternatieve drivers', wordt de witte lijn onderaan leeg, en gebeurt er niks meer... geen foutmelding, geen reboot of zo... NIKS.

Ik heb al geprobeerd met ander moederbord (zelfde type), ander geheugen, andere proc, andere cdromspeler, andere IDE kabel, andere winXP H.E. CD, zelfs andere cooler... Niks helpt!!!

Het moederbord is een ECS K7S5A PRO. Ik heb al vele PC's geïnstalleerd met dit moederbord, steeds zonder problemen. Proc is een duron 1300 & een Athlon XP 2000... Voor de rest zit er een SIS 32 MB AGP VGA kaartje op, maar ik heb ook al geprobeerd met een Radeon 9200 kaartje, met een TNT2, met een geforce 4 mx440 ...

Ook al geprobeerd: de 2 'standaard' BIOS instellingen.....

Iemand?
Please help!
Misschien bepaalde BIOS instellingen?
Ehmm... waarom wil je alternate drivers installeren als ik je vragen mag ?? werk je met S-ATA of SCSI of iets dergelijks ??

Deze plek is te koop.

Verwijderd

Topicstarter
?? Ik wil zo geen drivers installeren!
Ik druk niet op F6 he, 't is gewoon na die melding dat hij vastloopt...

• grimson
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 20-05 18:28

grimson

domeingrommer

Hij wil waarschijnlijk geen alternatieve drivers installeren, maar dat is het referentiepunt waar windows vastloopt.

Heb je toevallig niet een installatieCD met SP1 ingebakken ??

Verwijderd

Topicstarter
Het is een CD met SP1 inderdaad ingebakken.
Ik heb ook al geprobeerd met een CD zónder SP1

• grimson
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 20-05 18:28

grimson

domeingrommer

Je kan denk ik ook op dat moment kiezen (optie zie je niet) om te forceren of je ACPI wilt installeren of niet.

F5 = HAL Selectie
F7 = Disable ACPI

Dit zijn geloof ik de 2 andere niet zichtbare opties tijdens installeren van XP.
Probeer eens (geforceerd) te installeren zonder ACPI.

Referentie;
Windows XP Does Not Respond at "Setup Is Starting Windows XP" Message
http://support.microsoft....aspx?scid=kb;en-us;310760

[ Voor 24% gewijzigd door grimson op 12-07-2003 11:07 ]

Verwijderd

misschien vreemd, maar als ik het zo lees kan ik niet bedenken welke cruciale onderdelen je nog _niet_ hebt vervangen. dus: welke onderdelen die belangrijk zijn heb je nog niet vervangen?

• WildOne
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 13-05 12:06
Wat een agressie....

Heb je ook al geprobeert Windows 2K/XP Pro te installeren? Zo ja, heb je hier dan hetzelfde probleem??

• RomeoJ
  • Registratie: Mei 2003
  • Niet online

RomeoJ

Matched: (.*)

Pak een windows 95 / 98 cd, zoek naar "smartdrv", zet smartdrv op win 98 opstartdiskette.
Nou start je met win 98 opstartdiskette op met cd-rom ondersteuning, als ie klaar is met laden typ je smartdrv in en ga je naar de cd-rom station ( d: ofzo ) daarna typ je "cd i386" en daarna "winnt" en dan gaat ie installeren.

You only need two tools in life: WD-40 and Duct-Tape, if it doesn't move and it should, use the WD-40. If it does move and it shouldn't, use the Tape.

• Cyzor
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 12-05 11:50
Op de XP cd staat een map bootdisk of iets dergelijks. Daar is bevind zich een exe bestand waar mee je van 4 floppies XP bootdisks kan maken. Het tekst base gedeelde (waar het nu mis gaat) loopt dan van vanaf die floppies en de setup zal daarna om de cd vragen.

[ Voor 1% gewijzigd door Cyzor op 12-07-2003 11:19 . Reden: Typo ]

Verwijderd

Bios update geprobeerd al? Dat hiel bij mij wel, mijn Win Xp Pro liep tijdens het installeren ook de hele tijd vast en na een bios update was het probleem verhoplen.

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op 12 July 2003 @ 11:20:
Bios update geprobeerd al? Dat hiel bij mij wel, mijn Win Xp Pro liep tijdens het installeren ook de hele tijd vast en na een bios update was het probleem verhoplen.
Ik heb in de bios de ACPI afgezet.
Dat heeft geholpen
Nadeel is dat de pc niet meer automatisch afsluit nu.
Maar ja :-)

Verwijderd

Maar dat automatisch afsluiten kun je weer voor elkaar krijgen door
APM (advanced power management) aan te vinken in windows (de power options) :)

[ Voor 23% gewijzigd door Verwijderd op 12-08-2003 17:19 ]

Pagina: 1