Toon posts:

[Noob] foto's uploaden via web en automatisch in webpagina

Pagina: 1
Acties:
  • 52 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Ten eerste ik ben een noob :P
Ten 2e ik wist niet waar ik het neer moestzetten.
Ik wil foto's uploaden via web , en dan automatisch in een webpagina gezet hebben. Ik had voor uploaden Schlabo''s showpicture (cgi) werkt goed voor uploaden alleen ik zou graag weten hoe ik het automatisch in een webpagina kan krijgen

offtopic: ik heb gezocht maar waarschijnlijk niet op de goede plaatsen

• gorgi_19
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 20-08 11:40

gorgi_19

Kruimeltjes zijn weer op :9

En waar zit precies het probleem? Waar lukt het niet met code? Wat heb je zelf al geprobeerd?

Digitaal onderwijsmateriaal, leermateriaal voor hbo

• DeverauX
  • Registratie: Februari 2002
  • Niet online

DeverauX

Focus is everything

offtopic:
Het heeft weinig zin te vermelden dat je een noob bent. Dit heeft geen enkele toegevoegde waarde voor het topic en/of de eventuele replies die je kan verwachten.

Ontopic:
Wat je het beste kan doen is de afbeeldingen die geupload worden in een bepaalde directory te plaatsen en daarnaast het volledige pad van deze afbeeldingen in een database te plaatsen. Vervolgens kan je dmv een query op je database de gegevens over de afbeeldingen ophalen en verder verwerken in je html.

...whatever was distasteful or unpleasant or uncomfortable or painful - music could always soothe that.
All you have to do is reach out to beauty.
Quincy Jones

• whoami
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 23:40
Ten eerste: dat je n00b bent, is geen excuus en heeft idd geen toegevoegde waarde aan het topic.
Ten tweede: lees eens de P&W Quickstart en pas je topic aan met de nodige informatie.
P&W Beleid

[ Voor 14% gewijzigd door whoami op 12-07-2003 10:12 ]

https://fgheysels.github.io/

• Mayco
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 19-08 06:59
je kan een kant en klaar scriptje downloaden, of het zelf maken in php.

de scriptjes zal je wel in overvloed vinden (php image gallery ofzo)
als je het zelf maakt dan moet je gewoon de images in een directory zetten en met een foreach ze allemaal afgaan.

• klokop
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 17-06 14:59

klokop

swiekie swoeng

DeverauX schreef op 12 July 2003 @ 10:08:
offtopic:
Het heeft weinig zin te vermelden dat je een noob bent. .

Ontopic:Wat je het beste ... database ... query ...
offtopic:
Je vermeld dat het onzinnig is te vermelden dat je n00b bent, en vervolgens kom je met een verhaal over database en queries???? Ik denk niet dat Opener daar wat mee kan eerlijk gezegd...

Er ook ff vanuit gaande dat Speedfragger geen kennis danwel beschikking heeft over PHP (of een andere serverside scripttaal), ligt de oplossing wellicht meer in JavaScript.
Je kan de afbeeldlingen bijv. nummeren van 1 naar x en dan met JS een loopje doen door alle nummers en vervolgens de afbeeldingen op je scherm printen.

Nog makkelijker: maak een lijst van alle afbeeldingen (dir * /b > afb.html) en gooi daar mbv een makkelijke macro in je favoriete teksteditor allerlei HTML bij in.

Ik maak in deze post ook een aantal aannames, en mijzelf kennende zullen ook dit wel helemaal verkeerde aannames zijn...

"Passing silhouettes of strange illuminated mannequins"

• ArthurMorgan
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online
http://www.datadosen.se/jalbum/

die werkt perfect.

Never explain yourself to people who are committed to misunderstanding you.

• whoami
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 23:40
Mjah, dit draait hier gewoon op een opsomming van kant en klare scripts uit.
We verbieden scriptrequests om zo'n dingen te voorkomen. Iedereen kan wel zoeken naar scripts.

https://fgheysels.github.io/

• curry684
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 13-08 16:46

curry684

left part of the evil twins

Tevens staat er ergens in de FAQ uitgelegd dat [Noob] geen taal of OS is :)

Professionele website nodig?

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.