Toon posts:

[TI4200] Zwart/wit beeld op svideo uitgang

Pagina: 1
Acties:
  • 47 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Heb hier:

MSI 845PE MAX moederbord, PIV 2,4 Ghz, 512 MB DDR, NVIDIA GF4 TI4200/8X Turbo 128 MB met VIVO.

Het is een verse installatie van WinXP home, met de nieuwste chipset en videodrivers.

Als ik nu de videocamera aansluit, op de svideo aansluiting, krijg ik alleren zwart wit beeld. Gebruik op het moment moviemaker hiervoor.

Hoe kan ik dit probleem oplossen?

• Brede P
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 08-01 14:43
Sluit je de videorecorder via zijn eigen SVHS aan, of met een verloop van Tulp naar SVHS??
Als je het via het laatste doet, heb je kans dat je videorecorder gewoon geen SVHS ondersteunt. Als het er om gaat dat je vanaf je PC naar de videocamera gaat, gaat eigenlijk hetzelfde verhaal op. De wat oudere apparaten kunnen niet met SVHS overweg. En dan krijg je dus zwart/wit beeld...

Maar ligt het aan mij, of is je topictitel verkeerd?
Volgens mij zou het zwart/wit op de de SVHS-in moeten zijn....niet op de uitgang?

Verwijderd

Klinkt als NTSC vs. PAL probleem. Ik weet niet of het kan, maar check bij de eigenschappen van je viseokaart ergens of je de specs van je TV-in kan wijzigen naar PAL. Waarschijnlijk staat deze op NTSC. (pal=europees (muv frankrijk) en NTSC is amerikaans tv formaat)

Verwijderd

Topicstarter
OP de videokaart zit ook een ingang op (SVHS) daar sluit ik de kabel van de camera op aan.(SVHS kabel) en krijg dan dus het zwart/wit beeld.

• Brede P
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 08-01 14:43
Inderdaad DiSoNe, niet aan gedacht.
Rechtermuisknop in bureaublad, eigenschappen, instellingen, geavanceerd.
En ergens in een van die tabbladen kun je bij NVidia kaarten omzetten van NTSC naar PAL.

OK D-Day, probeer bovenstaande even, waarschijnlijk is dat het probleem al.
Ik zat hardwarematig te denken, maar je kan inderdaad ook zwart/wit beeld krijgen als je op de verkeerde indeling staat, dus op NTSC i.p.v. PAL.
Even een beetje in die instellingen wroeten, en je moet het wel tegen komen.

Probeer anders eens de nieuwste NVIdia Detonators te downloaden.
Als het goed is moeten ze er dan wel tussen staan...

[ Voor 55% gewijzigd door Brede P op 12-07-2003 10:09 ]

Verwijderd

Topicstarter
Deze instellingen heb ik er niet bij staan :S

Verwijderd

Heb je ook de WDM Capturedrivers geinstalleerd ?

• DrSnuggles
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 04-05-2024

DrSnuggles

Terrapin Station

FAQ voor dit Subforum, deze heb je volgens mij niet doorgenomen? Want het is een vrij bekend probleem

Learn something new every day.

• Beelzebub
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 16-08 08:30
Dit probleem heb ik ook gehad met mijn TV-in kaart. met S-video kreeg ik zwart/wit beeld. Toen heb ik composite geprobeerd en dat werkt wel

www.hetbsg.nl

• Pollewob
  • Registratie: December 2000
  • Niet online
Bekijk De grote tv-out FAQ eens goed, daarmee moet j een heel eind kunnen komen :)
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.