[win2k] Win2k flink opschonen?

Pagina: 1
Acties:

• Hermanvh
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 17-03 10:14

Hermanvh

webOS fan, hacker, developer

Topicstarter
Ik heb m'n win2k installatie nu al weer een 6 maandjes draaien en het nodige geïnstalleerd en ge-deïnstalleerd. Daardoor zijn er de nodige nutteloze bestanden en registersleutels overgebleven.

Vroeger onder win98 gebruikte ik altijd Norton Undelete en Regcleaner (van MS) en dat werkte fijn :) Nu zijn deze programma's niet beschikbaar voor win2k :'(

Heeft iemand alternatieven?

webOS all the way!

Verwijderd

Regclean is onderhand al weer geschikt voor Windows 2000
gewoon in google tikken:
regclean en dan downloaden.

• roelio
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online

roelio

fruitig, en fris.

www.jv16.org >> regcleaner

AMD Phenom II X4 // 8 GB DDR2 // SAMSUNG 830 SSD // 840 EVO SSD // Daar is Sinterklaas alweer!!

• Unicron
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 23:31
Weet iemand nog een tool om de registry te defragmenteren?

Met Win95 deed ik dit via DOS, dan exporteerde ik de registry met regedit en vanuit DOS rebuilde ik dan de registry. Maar volgens mij kan dit niet meer met W2k.

• Zwelgje
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 20-01 19:37
Unicron schreef op 12 July 2003 @ 10:10:
Weet iemand nog een tool om de registry te defragmenteren?

Met Win95 deed ik dit via DOS, dan exporteerde ik de registry met regedit en vanuit DOS rebuilde ik dan de registry. Maar volgens mij kan dit niet meer met W2k.
www.sysinternals.com

daar staat je tool: pagedefrag (doet ook het register)

http://www.sysinternals.com/ntw2k/freeware/pagedefrag.shtml

A wise man's life is based around fuck you

• Unicron
Ziet er inderdaad goed uit.

Zelf vond ik nog NTREGOPT op http://home.t-online.de/home/lars.hederer/erunt/
Dit tooltje kan alleen de registry defragmenteren, terwijl pagedefrag ook de pagefile kan defragmenteren.

Edit: Nog even wat uitleg waarom je ook je registry moet defragmenteren.
Regclean verwijderd alleen de registry sleutels die overbodig zijn. Je houdt dan dus allemaal gaten over in je registry en je systeem zal niet sneller worden. Als je je registry ook defragmenteerd dan wordt de registry compleet opnieuw opgebouwd (zonder de gaten dus). Dus draai eerst een regcleaner en vervolgens NTREGOPT om de registry te defragmenteren

[ Voor 33% gewijzigd door Unicron op 12-07-2003 10:31 ]

• grimson
  • Registratie: Augustus 2000
  • Nu online

grimson

domeingrommer

@Zwelgje

Dit perfecte tooltje defragmenteert op fileniveau, wat Unicron bedoeld is waarschijnlijk de registry eh, 'compacten'.

• Unicron
grimson schreef op 12 July 2003 @ 10:24:
@Zwelgje

Dit perfecte tooltje defragmenteert op fileniveau, wat Unicron bedoeld is waarschijnlijk de registry eh, 'compacten'.
Dat bedoel ik inderdaad. Maar als ik het goed lees kan pagedefrag dit ook naast nog andere dingen.
NTREGOPT, wat ik noemde is een iets simpeler tooltje wat alleen bedoeld is om de registry te defragmenteren en voor de rest niets

• KillerB
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 30-03 09:55

KillerB

______

Format c wil ook wel eens helpen :{
Altijd nog de beste manier, leuk die tooltjes, maar superveel winst boek je niet.
Pagina: 1