Toon posts:

Game resolutie probs.

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb dus een probleem..
Ik kan alle games alleen maar op 800x600 spelen.. wanneer ik op een andere resolutie wil spelen is er alleen maar een kwart van het beeld te zien.. :(

Systeem:
Ati Radeon 9000 pro 128 mb (nieuwste driver)
Athlon XP 2400+
256 sdram

(windows XP)

Verwijderd

Je hebt al geprobeert om het gewoon via het menu van je monitor het beeld goed te zetten?

Verwijderd

Hoe bedoel je kwart van het beeld?
Venster ter grootte van een kwart van een beeldscherm en daaronder de desktop zien?
Refreshrates / resoluties / drivers van monitor etc al ingesteld?
Screenshotje (HyperSnapDX)?

Verwijderd

Verwijderd schreef op 12 juli 2003 @ 04:54:
Hoe bedoel je kwart van het beeld?
Venster ter grootte van een kwart van een beeldscherm en daaronder de desktop zien?
Refreshrates / resoluties / drivers van monitor etc al ingesteld?
Screenshotje (HyperSnapDX)?
ik denk een gedeelte

maar wat is je windows resolutie? wil af en toe ook eens beinvloeden van spelresgedrag (probeer het is op 1152x864 of 1024x768)

Verwijderd

Topicstarter
Windows reso = 1600x1200

Afbeeldingslocatie: http://members.home.nl/slim-tm/gamescreen.JPG

Dit was toen ik op 1024x768 wou spelen...

Het gedeelte binnen de rode lijnen is het deel waarmee mijn gehele beeldscherm gevult wordt..

--------

Als ik in windows de resolutie verander naar 1024x768 heb ik hetzelfde probleem..

[ Voor 18% gewijzigd door Verwijderd op 12-07-2003 10:32 ]

• Hahn
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 00:57
Heb je dit alleen met Half-Life/Counter-Strike? Want daar is het een bekend probleem. Vaak wordt dit opgelost door even op Esc te drukken en dan weer op Resume, als het goed is heb je dan weer volledig beeld.

Als dat niet lukt zou ik gewoon even drivers opnieuw installeren of even de resolutie van je desktop verlagen om te zien of dit probleem er nog steeds is. (Niet stiekem editen joh :P)

[ Voor 6% gewijzigd door Hahn op 12-07-2003 10:33 ]

The devil is in the details.

Verwijderd

Topicstarter
nee ik heb het niet alleen met cs, ook met empire earth, nwn, dungeon siege en nog wel een aantal games :(
en het resume trukkje werkt niet.. :(

Verwijderd

Is bij mij ook. Moet je ff instellen bij bureaublad --> eigenschappen --> instellingen --> geavanceerd --> en dan naar weergave ofzo, een tabblad waar ook een ATI logo bij staat. Verder weet ik niet precies (zit nu op de pc van m'n vader met Geforce waar zulke dingen automatisch goed gaan :Y) ). In het weergave menu kun je als het goed is je monitor aanklikken. Dan kun je ook de maximum resolutie veranderen. Waarschijnlijk is hij nu ingesteld op 800*600.

Verwijderd

Topicstarter
ah ik heb het al.. :) ik zl ff neerzettten wat ik heb gedaan voor me mede radeon 9000 gebruikers met problemen..

ga naar beeldscherm eigenschappen -> instellingen -> geavanceerd

tabblad: weergaves.
daar zie je 4 plaatjes staan.. klik op "monitor" dit opent een nieuw venster.
tabblab: kenmerken
en dan "Gebruik DDC-informatie" ontvinken :P of hoe zeg je het..

dat was het.. :)
Thx voor jullie hulp

Verwijderd

Topicstarter
haha, kwam er net achter toen jij aan het posten was cker haha.. :P njaha tis nu goed iig.. Thx :)
Pagina: 1