Bij enorm toeval staan deze speakers hier dus voor mijn neus. Heb ze al een jaar of 2 denk ik en aangezien ik nogal muziekverslaafd ben worden ze dagelijks nogal intensief gebruikt. Vind het echt prima speakers. Goed van kwaliteit. Lekker open in het hoog, strak midden. Het laag vind ik een beetje dunnetjes, maar dat is ook niet zo heel verwonderlijk gezien de conusdiameter van de twee woofers. Subje ernaast is dus aan te raden (gebruik ze zelf icm een REL Quake).
Ze spelen hier voornamelijk muziek en zo nu en dan een DVDtje. Ik verbaas me nog regelmatig over hoe zuiver en strak de speaker/sub-combinatie klinkt als ik iets van een goede bron afspeel (lees: goede opname + goed medium).
350 euro voor een set is denk ik wel redelijk .... Ik heb ze ooit nieuw gekocht voor rond de f1300,- geloof ik, maar dat was wel met een aardige korting (bekende bij de winkel).
Dat je gaat luisteren is idd heel verstandig, want speakers uitzoeken is natuurlijk heel persoonlijk.
Ik zou ook wat verschillende kabels proberen. Ik heb zelf een paar meter
CS-122 Hybrid er aan hangen. Wat ik sowieso zou doen, is het bruggetje bij de speakerterminal (je kunt ze biwiren) door een klein stukje van gelijke kabel vervangen als je niet gaat biwiren, want dat bruggetje is niet echt de ideale manier van verbinden.