Tannoy Revolution R2

Pagina: 1
Acties:
  • 2.772 views sinds 30-01-2008

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AgeOfPanic
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 00:44
Ik kan twee van deze speakers tweedehands kopen voor 350 euro. De speakers zijn nog geen jaar oud. Op de website van Tannoy heb ik gevonden dat de adviesprijs nieuw rond de 350 euro per stuk ligt. Is dit een redelijke prijs of vinden jullie dit te duur?
Verder zou ik het erg op prijs stellen als mensen die deze speakers ook bezitten hun ervaringen zouden geven. Ik ga ze zelf nog even beluisteren, maar ik wil graag ook ervaringen van jullie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Bij enorm toeval staan deze speakers hier dus voor mijn neus. Heb ze al een jaar of 2 denk ik en aangezien ik nogal muziekverslaafd ben worden ze dagelijks nogal intensief gebruikt. Vind het echt prima speakers. Goed van kwaliteit. Lekker open in het hoog, strak midden. Het laag vind ik een beetje dunnetjes, maar dat is ook niet zo heel verwonderlijk gezien de conusdiameter van de twee woofers. Subje ernaast is dus aan te raden (gebruik ze zelf icm een REL Quake).

Ze spelen hier voornamelijk muziek en zo nu en dan een DVDtje. Ik verbaas me nog regelmatig over hoe zuiver en strak de speaker/sub-combinatie klinkt als ik iets van een goede bron afspeel (lees: goede opname + goed medium).

350 euro voor een set is denk ik wel redelijk .... Ik heb ze ooit nieuw gekocht voor rond de f1300,- geloof ik, maar dat was wel met een aardige korting (bekende bij de winkel).

Dat je gaat luisteren is idd heel verstandig, want speakers uitzoeken is natuurlijk heel persoonlijk.

Ik zou ook wat verschillende kabels proberen. Ik heb zelf een paar meter CS-122 Hybrid er aan hangen. Wat ik sowieso zou doen, is het bruggetje bij de speakerterminal (je kunt ze biwiren) door een klein stukje van gelijke kabel vervangen als je niet gaat biwiren, want dat bruggetje is niet echt de ideale manier van verbinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AgeOfPanic
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 00:44
Het gaat mij vooral ook om de prijs. Is die redelijk voor twee speakers van nauwelijks een jaar oud?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JvS
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 10-09 07:51

JvS

Ik heb hem zelf ook

Ja die is redelijk, zie de Policy, daarin staat dat 70% een max-prijs is voor 2e hands. De helft is schappelijk

4x APsystems DS3; 4x495Wp OZO/WNW 10° ; 4x460Wp OZO/WNW 10°; Totaal 3820Wp

Dit topic is gesloten.