Toon posts:

[PHP] Via Iframe op andere website inloggen *

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Verwijderd

Topicstarter
Ik wil via een iframe op een php website een andere website bekijken.

Op zich niks mis mee echter ik moet ook inloggen op die andere website en dat gebeurd via de file: session_login.cgi

Ik weet de username en paswoord, nu wil ik echter dat in de velden de gebruikes naam en paswoord vanzelf worden ingevuld.

Dit is de code van de website waarop ik wil inloggen:
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
print "<tr> <td><b>$text{'session_user'}</b></td>\n";
print "<td><input name=user size=20 value='".&html_escape($in{'failed'})."'></td> </tr>\n";
print "<tr> <td><b>$text{'session_pass'}</b></td>\n";
print "<td><input name=pass size=20 type=password></td> </tr>\n";
print "<tr> <td colspan=2 align=center><input type=submit value='$text{'session_login'}'>\n";
print "<input type=reset value='$text{'session_clear'}'><br>\n";
if (!$gconfig{'noremember'}) {
    print "<input type=checkbox name=save value=1> $text{'session_save'}\n";
    }
print "</td> </tr>\n";
print "</table></td></tr></table><p><hr>\n";
print "</form></center>\n";
print "$text{'session_postfix'}\n";
&footer();

dit is de code van de php site waarmee ik de website open:
code:
1
2
3
4
$user=$unamerestart; // dit zijn de login waardes
$pass=$passrestart; // dit zijn de login waardes
$site = "http://$ip:10000";
echo "<br><center><iframe frameborder=\"0\" src=\"$site\" width=\"90%\" height=\"450\"><ilayer src=\"$site\"</ilayer></iframe></center>";

Ik moet dus op 1 of andere manier de waardes user en pass ingevuld krijgen maar hoe?
Zoals ik al zei draait de website nu in een Iframe, maar ik denk dat het niet gaat op die manier.

Dus hoe kan ik de externe website intigreren (in een php website) en dat ik de login waardes automatisch laat invullen (de echte login moet zelf gebeuren) door de php site?
Of vraag ik nu iets onmogelijks?

(ohja, de website waarop ik wil inloggen is een webmin op een server die ook van mij is)

• Mental
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 20-10-2020
maak een page aan waarin een form zit met hidden values, onload moet ie meteen die form posten (naar je session_login.cgi natuurlijk) . dat zou de truuk moeten doen :)

maar kan je niet gewoon als iframe src "session_login.cgi?user=USERNAME&pass=PASSWORD" gebruiken? ben niet zo into cgi / perl enzo.. dus zou dat niet weten.

Verwijderd

Topicstarter
de waardes
$user=$unamerestart; // dit zijn de login waardes
$pass=$passrestart; // dit zijn de login waardes

worden al via hidden values mee geven als de iframe wordt geladen, maar er gebeurd niks, de waardes zijn correct en aanwezig net voor het iframe commando.
ik ben zelf ook helemaal niet thuis in cgi

• alienfruit
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 30-10 04:03

alienfruit

the alien you never expected

Misschien moet je het eens proberen door middel van een CURL implementatie dan kun je een andere pagina opvragen vanuit een script.

• Mental
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 20-10-2020
ik zou in ieder geval niet proberen om in php vars mee te geven aan een cgi script.. dat gaat sowieso niet werken.

ik bedoel dus dat je ze in php aanmaakt, maar er verder niets mee doet. en daarna die cgi gaat laden.. no way dat die cgi dan bij die vars kan komen :)

[ Voor 41% gewijzigd door Mental op 12-07-2003 12:56 ]

• Grijze Vos
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 28-02 22:17
als je gewoon een form moet invullen in een cgi-script, kun je het proberen met sockets.

Op zoek naar een nieuwe collega, .NET webdev, voornamelijk productontwikkeling. DM voor meer info

Pagina: 1