[XP] Extern bureaublad, computer hard overnemen

Pagina: 1
Acties:

• -MvZ-
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 05-09-2025
Ik heb op mijn kamer in groningen mijn pc nog aangelaten, met het idee dat ik er via extern bureaublad wel op kon komen. Ik meen me te herinneren dat zodra je via extern bureaublad probeert in te loggen op een computer op afstand, dat hij dan een berichtje geeft aan de gebruiker die op dat moment achter die pc zit, dat er iemand probeert in te loggen, en of het goed is dat hij dan uitlogt.

Nou zou ik graag willen dat hij dat dus niet vraagt, maar gewoon uitlogt op de externe pc. Zou dat mogelijk zijn? dus zonder dat ik weer naar groningen moet :)

Volgens mij heb ik dat al eens gehad namelijk, maar ik weet niet onder welke omstandigheden dat was.

De gebruiker op de pc waar ik in wil loggen is een administrator. En ik log ik in met een andere administrator account op die pc. (hij zegt ook netjes dat de andere eerst moet uitloggen voordat ik erin kom, maar dat wil/kan ik dus niet)

• grimson
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 17:53

grimson

domeingrommer

Als je bent aangelogged op die machine kan je die over nemen met dezelfde credentials. Volgens mij neem je dan die lopende sessie over met Remote Desktop.

Zo doe ik het in ieder geval.

• CAP-Team
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 21-05 13:42

CAP-Team

XBL: CAPTeam

Kun je niet makkelijker VNC / Radmin o.i.d. als service op je computer in Groningen draaien :?

Microsoft Surface Pro 6 | Samsung Galaxy S21FE | XBOX Series X

• collin
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 14-05 17:08

collin

Who da man !!

Als je admin bent en je gaat door met inloggen, logt hij toch echt de ander gewoon af hoor. Maak ik wel vaker mee dat ik gewoon zit te werken en dat ik in ene afgemeld word!! Zit me huisgenoot te kloten :P

Mijn iRacing profiel

Verwijderd

Real VNC is heeeel makkelijk

• BasieP
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 19-10-2025
je kan volgens mij ook via een service gewoon je pc afsluiten (standaard in windows)
opnieuw opstarten weet ik zeker, maar uit zetten zou ik niet precies weten eigenlijk

This message was sent on 100% recyclable electrons.

Pagina: 1