[Pentium M] terugklokken tijdens idlelen

Pagina: 1
Acties:
  • 59 views sinds 30-01-2008

• bitflusher
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 10:31

bitflusher

flushed die *** pc

Topicstarter
ik heb nu een paar weekjes mijn centrino laptopje en vroeg me af hoe snel mijn cpu liep op max powersavings tijdens idelen.

progje cpuspy gevonden wat iedere 5 sec een meting doet

zie resultaat
Afbeeldingslocatie: http://www.bitflusher.com/speed.jpg

ik heb hem lager gezien 15 Mhz maar daar kon ik net geen screendump van maken :(

• downtime
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online

downtime

Everybody lies

Hmm ja... en wat wou je daarmee nou eigenlijk zeggen? :?

[ Voor 3% gewijzigd door downtime op 12-07-2003 00:50 ]

• bitflusher

bitflusher

flushed die *** pc

Topicstarter
dat hij wel erg ver terug gaat, ik had verwacht tot 200 Mhz maar dit vond ik wel erg extreem

• Carnivorous1
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 21-01-2025
79 MHz is het laagste waarop ik mijn pentium-M 1500 gezien heb...

• bitflusher

bitflusher

flushed die *** pc

Topicstarter
Carnivorous1 schreef op 12 July 2003 @ 00:54:
79 MHz is het laagste waarop ik mijn pentium-M 1500 gezien heb...
dit is dus een 1300 maar nu ik dvd2one aanzet jaagt hij zichzelf (aan de lader) tot 1334 (zelfoverklokking ;) )

edit:
wat voor progje gebruik je voor je metingen

[ Voor 9% gewijzigd door bitflusher op 12-07-2003 00:57 ]

• Vorkie
  • Niet online
je moet juist blij zijn dat hij zo laag gaat zitten...

stel je voor dat ie op 200Mhz bleef lopen als die Toch niets aan het doen is??? alleen maar nutteloos stroomverbruik :)

Maar zo erg is het niet, want je merkt er, als het goed is, niet veel van

3-fase Victron 3x MP 6.5kVA | 30kWh Voltsmile LFP | MPPT 450/100 + 2x MPPT | VM-3P75CT Grid Meter

• Carnivorous1
  • Laatst online: 21-01-2025
bitflusher schreef op 12 July 2003 @ 00:57:
[...]

dit is dus een 1300 maar nu ik dvd2one aanzet jaagt hij zichzelf (aan de lader) tot 1334 (zelfoverklokking ;) )

edit:
wat voor progje gebruik je voor je metingen
hehe.... ik vraag gewoon de eigenschappen van deze computer op in windows.... geeft dus af en toe vergelijkbare resultaten..

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Nu online

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Eigenlijk is dit een opsomtopic zonder echte doel die dicht zou moeten. Toch laat ik'm open om een heel simpele reden: vroeg of laat gaan we topics krijgen in de trant van:

Help ben afgezet! Laptop draait op 20MHz!!!

Dan kunnen we dergelijke verlichte geesten hierheen verwijzen om te lezen dat dit normaal gedrag van de Banias is :z

Oslik blyat! Oslik!

• Vorkie
  • Niet online
dion_b schreef op 12 juli 2003 @ 01:00:
Eigenlijk is dit een opsomtopic zonder echte doel die dicht zou moeten. Toch laat ik'm open om een heel simpele reden: vroeg of laat gaan we topics krijgen in de trant van:

Dan kunnen we dergelijke verlichte geesten hierheen verwijzen om te lezen dat dit normaal gedrag van de Banias is :z
Ja, je kan hem wel openlaten, maar waarom?
Is het niet gewoon beter om een link in de FAQ te plaatsen, of een klein stukje met deze informatie...

Hier krijg je hele vage offtopicreply;s in... zoals je zelf ook al hebt gezegt :)

3-fase Victron 3x MP 6.5kVA | 30kWh Voltsmile LFP | MPPT 450/100 + 2x MPPT | VM-3P75CT Grid Meter

• Smarron
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 19:24

Smarron

The bend

Damn, ik wist niet dat die Centrino's zover terug konden klokken! Sta er eigenlijk wel verbaasd van te kijken!

Maar je merkt er dus niks van? Niet dat bepaalde handelingen vertraagd worden?

-=Dell Inspiron 7591=- -=Samsung Galaxy A52s 8GB=- -=Nikon D750=- -=Flickr=-

• bitflusher

bitflusher

flushed die *** pc

Topicstarter
Smarron schreef op 12 July 2003 @ 01:02:
Damn, ik wist niet dat die Centrino's zover terug konden klokken! Sta er eigenlijk wel verbaasd van te kijken!

Maar je merkt er dus niks van? Niet dat bepaalde handelingen vertraagd worden?
nee als ik ga gamen merk ik niet dat hij op gang moet komen ofzo dus wisselen van cpu speed gaat erg snel.

ik zie metingen met 3 sec verschil van 100 naar 600 Mhz gaan en dat is alleen al voor een screendump maken of muis bewegen

• Mentalist
  • Laatst online: 16:03

Mentalist

[avdD]

dion_b schreef op 12 July 2003 @ 01:00:

Gesloten topics kun je ook met de Zoek vinden.

En kijk maar 'ns op de todo list van de faq, speedstep/powernow verhaaltje komt eraan ;). Dat verschilt niet veel (in principe niets) van dit verschijnsel. Al bekend dus :)

Sja, bedankt voor de mededeling, maar ik ben bang dat we er verder idd niet veel meer dan wat oh-'s en ah-'s aan vuil kunnen maken ;). Dus bij deze toch een slotje :).

Ik kan me overigens best een discussie voorstellen bij dit topic, wat ook prima zou zijn, maar dan zal een topic daarvoor toch met een informatievere startpost moeten beginnen :).

Die meting had je trouwens misschien nog nauwkeuriger kunnen meten met wcpuid's Real Time clock checker :)

[ Voor 6% gewijzigd door Mentalist op 12-07-2003 01:38 ]

Verstuurd vanaf mijn Computer®

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.