Toon posts:

MSI 865P Neo: P4 FSB800 wil niet op FSB800 draaien

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Heb de afgelopen post goed doorgelezen maar niet echt een antwoord gevonden op mijn vraag.

Heb vorige week een MSI 865P Neo, Intel P4 2.8Ghz fsb800 mhz met een 512MB PC2700 geheugen module gekocht. Nadat alles in elkaar gezet en windows was geinstalleerd stond bij properties van het systeem naast dat er een 2.8 GHZ processor in zat dat deze draaide op 2.32Ghz nou heb ik de handleidingen er bij gehaald en zag dat ik mijn FSB kon aanpassen. Deze stond op 166Mhz en de ratio is niet wijzigbaar maar staat vast op 16 en vermenigvuldigd is dat ook 2.32Ghz. Als ik deze aanpas naar 200 dat start windows niet op en allerlei leuke blauwe :'( schermen (zelfs in veilige modus) verschijnen. Is het probleem nu dat mijn geheugen te langzaam is 333Mhz ipv 400 Mhz of is er iets anders aan de hand.

Ik hoop dat iemand hier iets kan antwoorden want er is nog niet echt iets te vinden van een groote FAQ van dit moederbord op MSI.com

Bedankt

• mcb1
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 15-08 10:11
Het is laat ben moe!

Zou zeggen dat je zelf al het antwoord geeft!

mcb1

• snooze
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 18-03 07:39

snooze

kinda busy atm.

mag ik vragen welke windowsversie je gebruikt???
misschien dat een reinstall/nieuwere versie(als je 9x hebt) wel eens wil werken.

pssst: ennuh pas ff je topictitel aan deze is nogal onduidelijk

edit: ja dat kan ook natuurlijk ik dacht dat geheugen/fsb asynchroon kon

[ Voor 17% gewijzigd door snooze op 12-07-2003 00:40 ]

weet iemand nog een leuke signature?

• mcb1
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 15-08 10:11
Moet pc2700 niet pc3200 zijn?

Heb je al met kleine stapjes geprobeerd hoever je kunt komen?

mcb1

• Carp_Hunter
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 10-08 20:56

Carp_Hunter

aka KiLLsLesS

mcb1 schreef op 12 juli 2003 @ 00:39:
Moet pc2700 niet pc3200 zijn?

Heb je al met kleine stapjes geprobeerd hoever je kunt komen?
Lijkt mij dat dit mobo toch ook de FSB op 200 kan zetten en dan met een divider het geheugen op 166 klokt (als je werkelijk 2700 stripjes hebt) Zoek even na in je bios of je ergens een FSB/MEM divider kunt vinden (of iets dergelijks)

-KiLLALoT- -Guild Wars Player LLL en WauS- -System- & -Server

• Abbadon
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 16-08 23:05
Probeer de FSB/Geheugen verhouding eens aan te passen. Deze staat nu waarschijnlijk op 1/1 maar moet naar 5/4 (of hoe je BIOS het ook aangeeft, zie hiervoor je manual). Dan zal de FSB gewoon op 200MHz draaien en je geheugen op 160MHz :)

Heb tevens je topictitle aangepast, "Problemen problemen" zegt namelijk niet echt veel ;)

Just pick a dead end and chill out 'till you die.

Verwijderd

Topicstarter
Bedankt ga weer verder met proberen anders als niets wil lukken even ander geheugen halen.
Pagina: 1