[win95] Inbellen lukt niet meer

Pagina: 1
Acties:

• pven
  • Registratie: Oktober 1999
  • Niet online
Bij een kennis van me is het volgende het geval: ik heb op die PC een hele zooi met overbodige bestanden verwijderd. Na een uur belt hij op, dat hij niet meer kan inbellen op internet. Ik denk 'makkie' en ga kijken.

Na het loginscherm (jaja, Pretium):
Afbeeldingslocatie: http://www.tweakers.net/ext/f/8265/full.jpg
volgt netjes
Afbeeldingslocatie: http://www.tweakers.net/ext/f/8266/full.jpg
en daarna komt de foutmelding
Afbeeldingslocatie: http://www.tweakers.net/ext/f/8267/full.jpg

Ik denk nog steeds: 'makkie' en ga de externe toegang opnieuw installeren. Echter: toen hield mijn 'makkie' denken op, want de foutmelding kwam nog steeds en ik krijg die melding er ook niet uit. Ik heb geen enkel idee welk bestand wordt gemist.

Iemand enig idee wat ik heb gemist?

|| Marktplaats-meuk. Afdingen mag! ;-) || slotje.com for sale || Dank pven! ||

• Xander
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 16:34
Je weet niet toevallig wat je allemaal verwijderd hebt?

Overigens, kun je geen repair doen met sfc.exe onder windows 95?

PC specs!---Pulse mee voor GoT!
[22:49:37] <@Remy> ik wil een opblaasbare dSLR :+

• Danster
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 19-07-2024
heb je niet zo'n pakket erbij gekregen met allerlei software zooi?

• Viper®
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
Ik ben toch echt bang dat je net iets teveel gewist hebt, en dat je dat niet zomaar terugkrijgt door externe toegang te installeren. een complete reïnstall zou het probleem wel verhelpen >:)

• pven
  • Niet online
@ XanderH : is sfc.exe in win95 al aanwezig? :?

@ Danster : vast wel, maar dat is niet meer te vinden :/

@Viper_74 : externe toegang opnieuw installeren, leek me voldoende ... ik wil het nog ff aankijken en misschien dat het dan toch een herinstallatie wordt

• momania
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 15:28

momania

iPhone 30! Bam!

Je kan ipv een herinstallatie volgens mij met win95 (met 98 kan het zeker) een installatie over de huidige windows heen gooien.
Dan wordt alles gewoon overschreven, maar de huidige drivers etc, en geloof ook een hoop software, blijft gewoon staan.

Als je dan toch aan een her-installatie denkt, kan je beter eerst nog dit proberen. Misschien hoef je dan niet zoveel met drivers en software in de weer daarna ;)

Neem je whisky mee, is het te weinig... *zucht*

• Burner NL
  • Laatst online: 04-05 22:55
Installeer MS dun. Ik denk dat het euvel is.
http://www.microsoft.com/...g/dunwinsky2k/default.asp

FF de juiste taal selecteren en downloaden maar.

[ Voor 69% gewijzigd door Burner NL op 12-07-2003 00:34 ]

• pven
  • Niet online
Ok, mijn voorlopig stappenplan: Burner NL zijn antwoord testen en als dat niet lukt win95 herinstalleren. Ik laat hier weten of het is gelukt!

• Piels
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 07-04 14:29
Volgens mij alleen is het te verhelpen door even alles weg te gooien bij de eigenschappen van de netwerk omgeving, en dan even opnieuw opstarten en opnieuw even instellen.

Windows Phone Apps: Belstatus, Pinautomaten

• Burner NL
Schopje

• pven
  • Niet online
Schop terug ... :?

Ik heb alle eigenschappen van het netwerk verwijderd en opnieuw ingevuld, maar helaas zonder resultaat. Daarnaast heb ik die update die [rml]Burner NL in "[ win95] Inbellen lukt niet meer"[/rml] meldt gedaan, maar die begint te klagen dat vdhcp.386 niet op orde is. Ik heb de PC mee genomen en ga er deze week win95 opnieuw opzetten. Wordt vervolgd!

• pven
  • Niet online
Ik heb zojuist win98 op de betreffende PC gezet en ik krijg nog steeds dezelfde foutmelding ... :? ... Ik snap hier niets meer van. Iemand wel?

• Jiffy
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 19-05 21:41

Jiffy

God, you're ugly!

pven schreef op 03 September 2003 @ 16:35:
Ik heb zojuist win98 op de betreffende PC gezet en ik krijg nog steeds dezelfde foutmelding ... :? ... Ik snap hier niets meer van. Iemand wel?
Zelf ben ik niet zo wild van het upgraden van de ene Windows versie naar de andere. Je blijft vaak met de shit van de oude installatie zitten...

De meest zeker oplossing is eerste de harddisk formatteren en dán opnieuw Windows (95 of 98 naar keuze) er op zetten. Ben je er zeker van dat alle niet-werkende instellingen verdwenen zijn.

Life sucks. Then you die. Then they throw mud in your face. Then you get eaten by worms. Be happy it happens in that order...

• Burner NL
pven schreef op 01 September 2003 @ 23:51:
Schop terug ... :?

Ik heb alle eigenschappen van het netwerk verwijderd en opnieuw ingevuld, maar helaas zonder resultaat. Daarnaast heb ik die update die [rml]Burner NL in "[ win95] Inbellen lukt niet meer"[/rml] meldt gedaan, maar die begint te klagen dat vdhcp.386 niet op orde is. Ik heb de PC mee genomen en ga er deze week win95 opnieuw opzetten. Wordt vervolgd!
Dan is Windows vervuild. Normaal gesproken behoor je die foutmelding niet krijgen, tenzij die in conflict raakt met oude bestanden. Zoals andere al zeiden, een schone installtie is de beste oplossing.

• pven
  • Niet online
Schone installatie is 'on-the-way' (eerst nog wat data veilig stellen).

• pven
  • Niet online
Voor ik het vergeet: de schone installatie heeft dit probleem verholpen! Het kostte uiteraard weer wat extra moeite (zie [rml][ 98] Krijg Lucent WinModem niet aan de praat[/rml], maar de PC werkt nu zoals het moet.

Pagina: 1