Toon posts:

[1700+] socket 461?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
ik heb letterlijk 1 probleem met mijn 1700+
ik heb hier een 1700+ en daar is 1 pinnetje af :'( hij zat namelijk op een mobo met een verstopte socket :?
dat moederbord heb ik gekregen om te testen, die persoon zelf hag geen xtra voeding etc... maar nix werkte, toen ik de cpu uit de socket haalde om in mn eigen mobo te stoppen zag ik dat de socket verstop zat, en daarna dat 1 pinnetje helemaal opgekruld was...

is hier iets aan te doen??? ik ben bang dat de soldeerbout niet tussen de pinnetjes past |:(

• zetje01
  • Registratie: Augustus 1999
  • Laatst online: 15:34
Socket leeghalen met speld en pootje rechtbuigen?

Verwijderd

Je zou een pin-layout kunnen zoeken voor je processor en achterhalen waar die voor dient.
Kan goed zijn dat 'ie gewoon werkt :)

Je kan het natuurlijk ook zo in een ander moederbord proberen :)

Wat bedoel je eigenlijk met een verstopte socket :?

Verwijderd

Topicstarter
1 gaatje van de socket zat gewoon dicht :? hoe het kan weet ik ook niet. en met een speld rechtbuigen werkt ook niet heb ik al geprobeerd, toen brak ie juist af :'(
en ik heb hem al geprobeerd op een werkend mobo (mijn eigen) maar dat werkte niet... hij deed helemaal NIX ;(

• yogy
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 14-08 09:28
Misschien kan je een stukje van een naald in het socket stoppen en zorgen dat ie contact maakt met de cpu.

Verwijderd

Topicstarter
psmeets schreef op 12 July 2003 @ 00:25:
Misschien kan je een stukje van een naald in het socket stoppen en zorgen dat ie contact maakt met de cpu.
daar zat ik eigenlijk ook aan te denken, maar stel dat ie dan nog niet werkt... dan heb ik een naald in mn socket zitten en als ik m er niet uit krijg heb ik een mobo naar de ***** :X

is dit niet te lijmen ofzo, dat je een naald tussen al die andere pinnetjes vast lijmt ofzo :? klinkt waarschijnlijk n beetje erg n00berig maarjah, kan t altijd proberen :)

Verwijderd

Verwijderd schreef op 12 July 2003 @ 02:43:
[...]

daar zat ik eigenlijk ook aan te denken, maar stel dat ie dan nog niet werkt... dan heb ik een naald in mn socket zitten en als ik m er niet uit krijg heb ik een mobo naar de ***** :X

is dit niet te lijmen ofzo, dat je een naald tussen al die andere pinnetjes vast lijmt ofzo :? klinkt waarschijnlijk n beetje erg n00berig maarjah, kan t altijd proberen :)
Soldeer er een nieuwe pin aan, het zou handig zijn als je vertelt welke pin het om gaat.

• FastBunny
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 31-07 20:55

FastBunny

Give it the Works !

Zat ie toen ie omgekruld was tegen een andere pin aan? Anders heb je nog kans dat je een interne kortsluiting veroorzaakte hebt. Dan is ie helemaal dood waarschijnlijk :/

Server: Dell PowerEdge R610, 48GB DDR3 1333MHz, 3 x 4TB IronWolf RAID5, Dell H700, VMware ESXi 6.0
Laptop: Dell Latitude E6510, Intel i5-560m, 8GB RAM, 128GB Samsung SSD, 250GB 7200rpm, 15.4" WUXGA FHD
PSN: FastBunny_NL

Verwijderd

Topicstarter
ehh ik kan je niet vertellen welk pinnetje het is... er zitten dr meer als 400 op duz, dat wordt lastig :) maar het pinnetje heeft geen andere geraakt... voor zover ik dat kon zien, ik heb ook geen digicam om het te laten zien. Ik zal wel ff kijken of ik hier erges een wabcam kan vinde, iz altijd beter dan helemaal geen pics denk ik ;)

edit:
hier de pics, ze zijn slecht maar mischien heb je er wat aan O-)

Afbeeldingslocatie: http://members.chello.nl/hgm.huntink/tweakers/kees/1700/1.jpg
in het rondje zie je het missende pinnetje :o
Afbeeldingslocatie: http://members.chello.nl/hgm.huntink/tweakers/kees/1700/2.jpg
hier weer maar dan wat closer :D
Afbeeldingslocatie: http://members.chello.nl/hgm.huntink/tweakers/kees/1700/3.jpg
hie zou je waarschijnlijk niet veel aan hebben :+
Afbeeldingslocatie: http://members.chello.nl/hgm.huntink/tweakers/kees/1700/4.jpg
hier is t overzicht van de hele CPU

[ Voor 45% gewijzigd door Verwijderd op 12-07-2003 13:57 ]

• FastBunny
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 31-07 20:55

FastBunny

Give it the Works !

Je kan tellen welke rij het is en de hoeveelste van links of rechts, en als je dan nog even verteld waar dan het nokje zit of hoe je de cpu houdt, kan je precies zien waar het pinnetje voor is.

Server: Dell PowerEdge R610, 48GB DDR3 1333MHz, 3 x 4TB IronWolf RAID5, Dell H700, VMware ESXi 6.0
Laptop: Dell Latitude E6510, Intel i5-560m, 8GB RAM, 128GB Samsung SSD, 250GB 7200rpm, 15.4" WUXGA FHD
PSN: FastBunny_NL

Pagina: 1