Asus a7n8x audio dood door OCen?

Pagina: 1
Acties:

• UltimateB
  • Registratie: April 2003
  • Niet online
Ik heb een vraagje (doh?). Mijn audio van mijn a7n8x is spontaan dood gegaan. Ik vroeg me af of die integrated audio op de pci bus zit, ik kwam er namelijk achter dat mijn agp/pci bus niet gelocked stond dus wie weet is hij daar aan overleden.

Hij is overleden op het moment dat ik mijn agp kaart eruit had gehaald en weer terug had gestopt (met een pauze, mijn broertje zijn radeon was waarschijnlijk kapot dus had mijne daar ff voor nodig).

Ik heb het volgende geprobeerd:

- irq's enz gereset in bios
- driver reinstall, nforce driverpack 2.03 (eerst alles weggehaald in device manager)
- windows reinstall
- bios ff geflashed naar standaard 1004 (dit eigenlijk meer ivm evt. garantie, staat beetje raar misschien, uberbios erin).

Iemand nog ideeen?

"True skill is when luck becomes a habit"
SWIS

Verwijderd

ik denk idd dat je het ding te ver hebt overclocked.
Voor zover ik weet zit je audio idd op de PCI bus, denk niet dat je daar nog veel meer aan kan doen..

• UltimateB
  • Niet online
Damn, dat zuigt wel een beetje dan. Morgen maar ff naar shopje om te proberen een nieuwe te krijgen. Anders maar een sb kaartje kopen ofzo...

SWIS

Verwijderd

Nieuwe drivers van je sound? AC 97 is het toch bij Asus?

• UltimateB
  • Niet online
Weet iemand anders een manier waarop ik dit zou kunnen testen? Of hij dus daadwerkelijk dood is?

SWIS

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 17:21

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Die A7N8X had toch een MCP-T :?

Zo ja hangt de audio iig niet aan de PCI bus, maar wordt het direct via de southbridge op de chipset interconnect gegooid. Dit maakt echter voor config (IRQ etc.) weinig uit, hij gedraagt zich (net zoals de eveneens in de southbridge zittende IDE controllers) netjes als PCI apparaat wat IRQ betreft.

Wel raar- nog nooit eerder gehoord van specifiek dode audio in een verder werkende MCP...

Oslik blyat! Oslik!

Verwijderd

volgens mij hebben de Deluxe plankjes MCP-T en de 'gewone' niet

Edit: alleen de Deluxe plankjes hebben de MCP-T de gewone heeft een MCP
http://www.asus.com/prog/spec.asp?m=A7N8X

[ Voor 52% gewijzigd door Verwijderd op 12-07-2003 00:30 ]

• Remy
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 15-08 09:43

Remy

I usually get 100% accuracy

De gewone hebben MCP, zonder T. Gewoon even de specs doornemen over zo'n A7N8X, al dan niet Deluxe, kan een hoop onduidelijkheid wegnemen. Beste is om alle kanalen te testen, via de speech POST reporter, of in Windows. Komt er echt helemaal niks uit, dan is het audio gedeelte gaar, en kan je terug naar de winkel met je bord ;)

edit: precies Lingod ;)

[ Voor 4% gewijzigd door Remy op 12-07-2003 00:32 ]

LinkedIn
Instagram

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 17:21

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

MCP of MCP-T maakt niets uit voor locatie/bus van audio. In beide gevallen zit het in de southbridge en upstream van de PCI controller, dus direct aan de interconnect.

Oslik blyat! Oslik!

• voz
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 04-08 22:08

voz

De echte kenner

Je kunt de PCI bus helemaal niet overgeklokt hebben want deze is locked op 33MHz.

Systeemspecs
PV Installatie

• UltimateB
  • Niet online
VOZ, je KAn hem locken, had ik dus per ongeluk niet gedaan.

Maarjah, morgen maar ff de pc noob uithangen en een nieuw bordje regelen bij de winkel...

[ Voor 4% gewijzigd door UltimateB op 12-07-2003 01:14 . Reden: woordje blijkbaar weg gehaald. ]

SWIS

• voz
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 04-08 22:08

voz

De echte kenner

Op mijn A7N8X kun je hem echt niet locken of unlocken, alleen AGP kun je locken. Maar AGP staat los van PCI. PCI is ALTIJD 33MHz.

Maar goed, dood is dood dus succes met het omruilen.

Systeemspecs
PV Installatie

• UltimateB
  • Niet online
Ow ok. Ik heb die zaak gebeld en hoorde dat er een hoop mensen zijn met dit moederbord die dit probleem hebben, die komen dan vervolgens bij hun en dan blijkt er nix mis te zijn, klinkt dus weer lekker vaag. Ik wacht wel lekker tot mijn vakantie en breng em dan, eerst maar ff een goedkopp sb kaartje halen, 2 weken zonder pc zie ik toch echt niet zo zitten.

SWIS

Verwijderd

Ultimateb schreef op 12 juli 2003 @ 13:37:
Ow ok. Ik heb die zaak gebeld en hoorde dat er een hoop mensen zijn met dit moederbord die dit probleem hebben, die komen dan vervolgens bij hun en dan blijkt er nix mis te zijn, klinkt dus weer lekker vaag. Ik wacht wel lekker tot mijn vakantie en breng em dan, eerst maar ff een goedkopp sb kaartje halen, 2 weken zonder pc zie ik toch echt niet zo zitten.
Dat klinkt als een goedkope smoes.. heb je wel verteld wat je al gedaan hebt!
Ik ben ook eens een keer met een vriend van me mee geweest naar Mycom hij had ook een kapotte mobo. Maar goed zoals gewoonlijk proberen ze gewoon snel van ja af te komen en komen dan met een of andere rotsmoes. Ze dachten echter dat wij n00bs waren :P Ze hebben het geweten, altijd lastig als er klanten komen die net 'even wat meer' weten dan de winkelbediende ;)

• bobsnl
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 26-06 09:56
Verwijderd schreef op 13 juli 2003 @ 01:27:
[...]

Dat klinkt als een goedkope smoes.. heb je wel verteld wat je al gedaan hebt!
Zeg dan niets als je niets nuttigs te melden hebt. :P Je wilt niet weten hoe vaak er mensen met een zogenaamd defect product in de winkel staan, terwijl er niets mee mis is. Vaak ligt het dan aan de thuissituatie en helaas soms ook aan onkunde van de gebruiker.

@ topicstarter. Vind je niet dat als je het product om zeep geholpen hebt door teveel oc'en, dat je dan ook zelf de consequenties dient te aanvaarden?!

[IMG]http://veloviewer.com/SigImage.php?a=1d38a&r=2&c=8&u=M&g=p&f=abcdefghij&z=a.gif[/IMG]

• UltimateB
  • Niet online
Heheh, ik weet niet of het daaraan ligt. Is maar een gokje geweest. En inderdaad als het daaraan zou liggen zou ik het eigenlijk zelf moeten aanvaarden. Tot die tijd is hij gewoon dood gegaan zonder echte reden, en laat ik de kans op een rev 2 bordje niet liggen tbh. Slecht eigenlijk... dak dat doe...

Wat die smoes aangaat, ze ruilen zonder vragen in tot 8 dagen, daarna onderzoeken ze het zelf voordat ze wat doen.

SWIS

• KneoK
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 13:22

KneoK

Not in a million lightyears

voz schreef op 12 juli 2003 @ 12:32:
Op mijn A7N8X kun je hem echt niet locken of unlocken, alleen AGP kun je locken. Maar AGP staat los van PCI. PCI is ALTIJD 33MHz.

Maar goed, dood is dood dus succes met het omruilen.
Neen... AGP en PCI zijn altijd aan elkaar verbonden. Als je FSB stijgt dan zal je AGP en ook je PCI omhoog gaan.
Als je je AGP locked, dan lock je automatisch ook je PCI.

Verwijderd

Ik ben het met Voz eens. Volgens mij staat alles los van elkaar op dit mobo. AGP staat los van de FSB maar is te verhogen. PCI is gewoon locked en kan je niks aan veranderen. (zitten niet voor niks 7 clockgeneratoren op dit bord ;) )

verder kan ik nauwelijks geloven dat op dit bord je audio kapot is gegaan door OC'en. Heeeel misschien werd je southbridge te warm door het OC'en en is hierdoor iets beschadigd in de SB maar dit is eigenlijk praktisch onmogelijk IMO

[ Voor 34% gewijzigd door Verwijderd op 13-07-2003 22:24 ]

Verwijderd

Verwijderd schreef op 13 July 2003 @ 22:21:
Ik ben het met Voz eens. Volgens mij staat alles los van elkaar op dit mobo. AGP staat los van de FSB maar is te verhogen. PCI is gewoon locked en kan je niks aan veranderen. (zitten niet voor niks 7 clockgeneratoren op dit bord ;) )

verder kan ik nauwelijks geloven dat op dit bord je audio kapot is gegaan door OC'en. Heeeel misschien werd je southbridge te warm door het OC'en en is hierdoor iets beschadigd in de SB maar dit is eigenlijk praktisch onmogelijk IMO
je kunt de PCI echt wel unlocken, maar standaard staat de PCI wel gelocked en dus ook de AGP...

Verwijderd

dat was dan niet vanaf de eerste bios versies toch? tenminste ik kan het me niet meer herinneren (mijn a7n8x hangt alweer een half jaartje als schilderij aan de muur :D ) Ik weet nog dat je de AGP frequency kon veranderen maar hierdoor veranderde de PCI frequency niet naar mijn weten.

Verwijderd

Tot nu toe wel eens meegemaakt met een ASUS bordje dat de geluidskaart niets deed als je de geheugensnelheid te hoog instelde. Alle overige functies deden het dan nog prima. Heb je je DDR al even teruggeklokt naar 266 ? Klinkt vaag, is vaag... kan 't ook niet technisch onderbouwen helaas... (was overigens een P4C800)

En als ie toch echt stuk is dan lijkt 't me een typisch geval van retour winkel voor garantie.
Lukt dat niet? Audigy erop :)
Pagina: 1