[Firmware]Nec 1100a DVD+R(W)

Pagina: 1
Acties:

• jaspov
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 17-03 16:54
Ik heb nu een nec 1100a met firmware 1.A0. Ik wil die flashen met een regiovrije firmware maar ik zie door de bomen de firmwares niet meer :? . Er is inmiddels een 1.A1 firmware uit die niet overal even enthusiast is ontvangen.

Daarnaast vond ik op deze site zowel de A0 als de A1 in een autoreset en een rpc1 uitvoering. Ik ben benieuwd naar ervaringen hiermee.
http://etna.rpc1.org/nec/

Ook is er nog een firmware op dit forum van Hermanvh die volgens mij extra media toevoegt en wellicht ook de snelheid verhoogt maar of hij regiovrij is dat is me niet duidelijk. Wel gevraagd in andere threads maar tot nu toe nog niet beantwoord.

Ook vind ik in andere threads weinig tot geen informatie over welke firmware andere tweakers gebruiken. Voor mij is van belang dat ie regiovrij is. Extra snelheid is meegenomen mits dat geen consequenties heeft. Ik zou graag zelf experimenteren maar voor flashen ben ik altijd terughoudend en ik kan de regio maar een aantal keren veranderen. Daarnaast zijn er gewoon teveel variabelen nu. Twee firmwares A0 en A1, regiovrij of niet, extra snelheid of niet, extra media of niet.....etc.

Dus wat zit er in jullie 1100a en hoe draait dat?

[ Voor 7% gewijzigd door jaspov op 11-07-2003 23:43 ]

• jaspov
iemand die een regiovrije firmware draait?

Verwijderd

http://forum.rpc1.org/dl_firmware.php?download_id=301
Ervaringen? Nope, helaas nog niet...

En anders softwarematig: http://www.dvdidle.com/

[ Voor 23% gewijzigd door Verwijderd op 13-07-2003 05:18 ]

• jaspov
Die Autoreset firmware lijkt me wel wat, maar als hij niet werkt kan ik een keer minder regio wisselen...

• Hermanvh
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 17-03 10:14

Hermanvh

webOS fan, hacker, developer

Jaspov schreef op 13 July 2003 @ 11:32:
Die Autoreset firmware lijkt me wel wat, maar als hij niet werkt kan ik een keer minder regio wisselen...
Werkt wel. Er zijn al tig mensen die m getest hebben :)

webOS all the way!

• jaspov
Top, dat was ik hier nog nergens tegengekomen. Maar eens proberen dan.

• Xsion
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 20-03 22:40
volges mij mag je niet regiovrij maken,
maar uhhm flashen naar de 1300 kan dat al?

• jaspov
regiovrij maken mag. Heeft niets met wetten of wat dan ook te maken. Is een regeling van filmmaatschappijen. In de FAQ worden ook links gegeven naar sites voor regiovrije firmware dus tweakers heeft er ook geen problemen mee.
http://gathering.tweakers...age/16985208#dvdregiovrij

Verwijderd

Iemand al iets gevonden om van de 1100 een 1300 te maken ?

• eghie
  • Registratie: Februari 2002
  • Niet online

eghie

Spoken words!

Kun je niet gewoon de 1300 firmware op een 1100 knallen :?

• SkyStreaker
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 20:47

SkyStreaker

Move on up!

Daarvoor kun je het beste even naar: http://forum.firmware-flash.com (http://forum.firmware-flash.com/portal.php is downloads enzo) toegaan. En ja, het is mogelijk. Op dat forum kun je een stukkie software krijgen die zelfs alle firmware in elke drive mogelijk kan knallen. Zie mijn sig B) - alhoewel dat met pijn en moeite gedaan is.

Trouwens, bekijk HEEL goed wat je doet, verkeerde firmware en 1 reboot, 99,99% kans dat je je hele drive kan wegdonderen!

[ Voor 41% gewijzigd door SkyStreaker op 14-07-2003 10:40 ]

Fractal Define R6 | ASRock B650M PG Lightning | AMD 8700G | G.Skill Flare X5 6000-CL30-38-38-96-134 (10ns) 2x16GB | Noctua NH-D15 Black | Seasonic Focus PX-750 Platinum | 4x2TB Kingston Fury NVMe | Shitty Gigabyte 24" Curved TN ding

• jaspov
Inmiddels geflasht en het werkt. Wel raar af en toe. Alleen dvdinfo geeft aan dat het aantal wijzigingen verandert. In apparaatbeheer gebeurt niets. Na herstart telkens weer 5 user en 5 vendor changes. Overigens kan ik wijzigen wat ik wil maar user zakt nooit lager dan 4. En na herstart dan weer 5. Laatst van regio 2 naar 1 naar 4 naar 2 en ook op elk van die regios afgespeeld en nog bleef hij 4 user changes aangeven.

• SkyStreaker

SkyStreaker

Move on up!

Dat kan de flash zijn die dat doet he? :)

Fractal Define R6 | ASRock B650M PG Lightning | AMD 8700G | G.Skill Flare X5 6000-CL30-38-38-96-134 (10ns) 2x16GB | Noctua NH-D15 Black | Seasonic Focus PX-750 Platinum | 4x2TB Kingston Fury NVMe | Shitty Gigabyte 24" Curved TN ding

• 4POX
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 22:04

4POX

Everybody is wired

....en dat is beter als helemaal regiovrij omdat er nu (sommige) film het helemaal niet doen als een dvdspeler regio vrij is. Je counter wordt nu altijd gereset

Was the perfect storm niet zo'n film die het niet deed op een regio vrije dvd speler ?

(Als ik eerlijk mag zijn geloof ik het niet dat er dvdfilms zijn die het niet doen op een regiovrije dvd speler.. Of zijn die films er inderdaad ?)

AKA Rinkel weblog

Verwijderd

Heeft iemand de NEC 1100 geflashed naar de Plextor 504 ?? (is natuurlijk dezelfde drive alleen zijn plextor firmwares erg goed) Ben wel benieuwd wat de resultaten zijn !

• SkyStreaker

SkyStreaker

Move on up!

Ik heb the perfext storm en mijn DVD-rom speler is regiovrij. Niks aan de hand.

FrenkB - dan raad ik je aan om even lid te worden van het forum wat ik gegeven heb eerder. Of daar even te zoeken. HEEL veel info over firmware, resultaten en alles wat ook maar met optische gegevensopslag te maken heeft. :) Steengoed forum.

• jaspov
Jawel hoor die hebben RCE beveiliging. Vaak regio 1 schijffies die dus alleen spelen als het regio 1 is, en niet regiovrij.

En ja dat andere zal de firmware zijn, maar ik ging er vanuit dat die alleen wat deed bij herstart (zo staat het er...)
4POX schreef op 16 July 2003 @ 11:19:
....en dat is beter als helemaal regiovrij omdat er nu (sommige) film het helemaal niet doen als een dvdspeler regio vrij is. Je counter wordt nu altijd gereset

Was the perfect storm niet zo'n film die het niet deed op een regio vrije dvd speler ?

(Als ik eerlijk mag zijn geloof ik het niet dat er dvdfilms zijn die het niet doen op een regiovrije dvd speler.. Of zijn die films er inderdaad ?)

• FUBAR
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 20-03 15:51

FUBAR

F*ed up beyond all recognition

Verwijderd schreef op 16 July 2003 @ 11:25:
Heeft iemand de NEC 1100 geflashed naar de Plextor 504 ?? (is natuurlijk dezelfde drive alleen zijn plextor firmwares erg goed) Ben wel benieuwd wat de resultaten zijn !
dat is in het algemeen met de cd-branders wel zo, maar de firmware van de plextor blijkt minder te zijn dan die van NEC, je hebt er dus weinig aan.

To be, or not to ...ehh.... what was the question?

• DarkChylde
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 13:17
goed om te weten dat het gelukt is. ik heb 'm ook net, en wil 'm ook gaan flashen... maar welke firmware heb je nou uiteindelijk erin geflashed?

• jaspov
Tegen mij? Ik heb nu de A01 autoreset. doet het nog steeds....
DarkChylde schreef op 22 juli 2003 @ 17:13:
goed om te weten dat het gelukt is. ik heb 'm ook net, en wil 'm ook gaan flashen... maar welke firmware heb je nou uiteindelijk erin geflashed?

• DarkChylde
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 13:17
Jaspov schreef op 24 July 2003 @ 17:27:
Tegen mij? Ik heb nu de A01 autoreset. doet het nog steeds....

[...]
yep tegen jou :9
bedankt :+
Pagina: 1