Toon posts:

Is deze voeding voldoende?

Pagina: 1
Acties:
  • 26 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Heb vanavond een nieuwe pc in elkaar geschroefd voor mijn pa. Gewoon wat losse onderdeeltjes gekocht en in de oude kast gemikt. Ik was in de overtuiging dat er een 250W voeding in zat, maar dit blijkt maar 235 W te zijn.
Wat in de nieuwe pc zit:
MOBO: asus a7v8x-x
PROC: AMD Athlon Xp 1800+
HD: 1 stuk maxtor 5400 rpm
Floppy drive
CD-ROM spelertje
Stikkie 256 MB DDR RAM
Geforce 4 mx440 se van XFX.
Meer eigenlijk niet.

Ik heb nog geen problemen gehad, maar ik heb het ding nog maar een paar uurtjes aan gehad. Ben nog bezig met installeren, maar de vraag is dus: is die 235W voldoende? Sound en LAN zitten onboard.

• Genghis Khan
  • Registratie: September 2001
  • Niet online
maar de vraag is dus: is die 235W voldoende?
Dat ligt niet alleen aan de aanduiding van het aantal Watts, maar ook aan het merk. Een Merk X 300 Watt voeding kan net een P4 aan terwijl een Merk Y 300 Watt voeding net aan een XP1600'tje aankan met overeenkomende onderdelen.

Verwijderd

Ik dat je gewoon naar de voltages moet kijken, terwijl het systeem wordt belast met een burn-in test. Zolang de voltages maar goed zijn (< 5% afwijking).

De voltages kunnen bijvoorbeeld met Motherboard monitor worden afgelezen en burn-in kan je doen met sisoft sandra (met google kan je er naar zoeken.

Hoeveel ampère kan de voeding eigenlijk leveren per voltage? Ik weet niet meer precies wat de minimumwaarden waren..

[ Voor 30% gewijzigd door Verwijderd op 11-07-2003 23:47 ]

Verwijderd

Zie @ Welke voeding heb ik nodig? & Technische PMG FAQ: Hangen en Opstartproblemen 'Onder voeding' :)

[ Voor 7% gewijzigd door Verwijderd op 11-07-2003 23:44 ]

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Nu online

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Zie links van Alex T. ^

FAQ/zoekertje - dicht

Oslik blyat! Oslik!

Dit topic is gesloten.