Sitecom 802.11g accesspoint en max 10m bereik?

Pagina: 1
Acties:

• vanDaal
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 09:32

vanDaal

-ismeereentje

Topicstarter
Sinds vorige week hebben wij het volgende netwerk (totale structuur) liggen.

WL-105b - Wireless Network Accesspoint 54 Mbps

Afbeeldingslocatie: http://www.sitecom.com/product_image.php?product_id=184&size=small

Hieraan vast zit een laptop (Windows XP) met daarin een onderstaand kaartje.

WL-100 - Wireless Network Cardbus card 54Mbps

Afbeeldingslocatie: http://www.sitecom.com/product_image.php?product_id=186&size=small

Sinds een paar dagen werkt alles prima en is het mogelijk om draadloos te internetten. Maar goed, het voordeel van draadloos is dat je er toch redelijke afstanden mee moet kunnen overbruggen. Echter krijg ik dat niet echt voor elkaar. Binnen een straal van een meter gaat het (uiteraard) prima (sigaalsterkte Very Good/Excellent), maar na een meter of 10 is dit al low of very low. Zelfs als geen objecten (zoals een muur) tussen staan.

Een antenne op het accesspoint plaatsen is natuurlijk een oplossing. Maar goed, een accesspoint moet neem ik aan uit zichzelf al een bereik hebben?

Of zou het onbreken van een antenne op de laptop echt geen bereik van meer dan 10 meter geven? :?

Heeft iemand hier ervaring mee?

[ Voor 4% gewijzigd door vanDaal op 11-07-2003 22:21 ]

Verwijderd

Het heeft met verschillende dingen te maken.
De gevoeligheidheid van het kaartje.
Hoe goed de antenne is.
En verder hoeveel sotring.

Probeer eens met netstumbler te kijken hoe goed de verbinding is.
Verder is het de moeite waard om te proberen of een ander kaneel helpt.

Verwijderd

Dit probleem heeft een kennis van me ook, alleen op een ander merk WAP wel met een sitecom wireless pcmci kaartje. In het zelfde huis heeft iemand met een ander merk kaartje gewoon goed signaal/verbinding. Bij een andere kennis ook al ellende met sitecom wireless apparatuur, heb ik ingeleverd en tegen meerprijs US-Robotics meegenomen.

Ik zou zeggen, ga terug met die Sitecom t***p (als het kan), en pak een ander merk.

(ben geen expert op dit gebied, zijn mijn ervaringen )

[ Voor 27% gewijzigd door Verwijderd op 11-07-2003 22:44 ]

• WFvN
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 16-08 17:44

WFvN

Gosens Koeling en Warmte

Als je de hele meuk terug doet, kijk dan eens naar de volgende Asushandel:

http://www.asus.com.tw/pr...less/wl-500g/overview.htm

Prijs wordt zo'n 116 euro..... belachelijk goedkoop dus
In nederland vanaf 23 juli

[ Voor 8% gewijzigd door WFvN op 11-07-2003 22:46 ]

• vanDaal

vanDaal

-ismeereentje

Topicstarter
Ik zou zeggen, ga terug met die Sitecom t***p (als het kan), en pak een ander merk.
Probleem is voornamelijk dat de Sitecom spullen vanwege een PC Privé verplichting gekocht moesten worden bij het zeer gewaardeerde bedrijf Dixons (:r). Daar verkopen ze naast Sitecom alleen Trust (8)7). Geld terugkrijgen voor de spullen en dan naar een andere winkel gaan, zit er waarschijnlijk niet in :/

Met andere woorden, ik geloof dat ik gebonden ben aan mijn huidige spulletjes.
De gevoeligheidheid van het kaartje.
Dat weet ik helaas niet. En ik kan ook nergens in de specificaties vinden wat de gemiddelde afstand is wat zo'n kaartje zou moeten kunnen afleggen
Hoe goed de antenne is
Ook geen idee.
En verder hoeveel sotring.
Lijkt mij vrij weinig, voornamelijk omdat ik het ook geprobeerd heb over een afstand van 10 meter zonder dat er objecten tussen stonden. Of kan het ook zijn dat er objecten in de buurt zijn die kunnen storen (dus een verwarmingsketel bv?). Dat was eerst het geval (en ik dacht dat dat misschien de oorzaak was), maar daarna heb ik het accesspoint daar ver vandaan gezet, maar het euvel was niet verholpen helaas.

• Jabba
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 06-08 17:30

Jabba

Firkan

54 mbit versie heeft korter bereik en is veel gevoeliger, met een simpel 11 mbit setje is 10 meter no problemo!

• vanDaal

vanDaal

-ismeereentje

Topicstarter
Jabba schreef op 11 July 2003 @ 23:19:
54 mbit versie heeft korter bereik en is veel gevoeliger, met een simpel 11 mbit setje is 10 meter no problemo!
Dat lijkt me onwaarschijnlijk omdat de 802.11g standaard gewoon compatible is met de Sitecom 802.11b standaard en terugschakelt naar een lagere snelheid als het bereik minder goed is.

• vanDaal

vanDaal

-ismeereentje

Topicstarter
Maar heeft iemand een idee hoe ik het bereik kan verbeteren/vergroten?

• Ruudjah
  • Laatst online: 16-08 15:35

Ruudjah

2022

Ik zou zeggen, lees de wireless FAQ door. Maar die is hier nog niet, dus dan gaat dat wat lastig :P. Een betere antenne is altijd gunstig voor het bereik. Een omniantenne welteverstaan, die straalt het signaal alle kanten op. Knup die aan de AP. Verder: er bestaat nofal kwaliteitsverschil in WLAN netwerken. Een cisco netwerk presteerd veel en veel beter op het gebied van signaalkwaliteit, snelheid en stabiliteit. Bij de budget producten (sitecom, SMC cheap-ass, sweex) moet je weten wat je koopt, anders kan je nog wel eens een miskoop doen. Ik weet niet hoe dat sitecom spul presteert, maar de kans is groot aanwezig dat het gewoon r*k kwaliteit is. Hoe dan ook, een 8-10DBi omni antenne is altijd verstandig om aan te schaffen, die kan je natuurlijk altijd aan een eventueel ander AP hangen.

TweakBlog

Pagina: 1