PC geeft problemen

Pagina: 1
Acties:
  • 100 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• Silent891
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 20-04 17:12
Ik heb hier een PC staan die al een ruime tijd problemen geeft. Er lopen soms diverse applicaties vast. Zoals Internet Explorer, Outlook Express, ACDsee enz... Deze configuratie (ik namelijk een standaard W2k image) heb ik ook andere PC's staan, en daar heb ik de problemen niet.
En de problemen komen "willekeurig". Als het probleem zich voor doet (dus diverse applicaties die vast lopen) dan blijft het probleem zich voor doen na diverse reboot’s. Maar soms gaat het ook weer een periode goed.

Toen de problemen zijn begonnen, heb ik eerst de HD vervangen. Omdat ik dacht dat die “versleten” was. Maar later begonnen dezelfde problemen weer.
Toen vermoedde ik, dat het misschien wel aan de voeding kon liggen. Dat die geen constante spanning af gaf ofzo. Dus die heb ik toen vervangen, en toen heb ik ook gelijk een nieuwe (grotere) HD in gedaan.
Maar je raad het al, de problemen beginnen nu weer. Ik zelf vermoed nu dat het misschien aan IDE controller ligt. Of aan het geheugen.

Maar mijn vraag is nu: Hoe kan ik het probleem uitsluiten? Weet iemand een goede Memory tester? Hoe kan ik die IDE controller testen?

Oww jah, misschien handig om te weten. Er zit een Asus CUBX moederbord in.

Dingen moet je regelen

• Ferdo
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 17-01 17:24

Ferdo

Dido Armstrong :9~

Memtester: www.memtest86.com

Mogelijke oorzaken/oplossingen: Technische PMG FAQ: Hangen en Opstartproblemen

Heb je trouwens ook al eens gedacht aan de mogelijkheid dat het systeem/de CPU te warm wordt?

[ Voor 99% gewijzigd door Ferdo op 11-07-2003 22:18 . Reden: Link gefixed ]

Audioscrobbler profile
Begin de dag met een dansje, begin de dag met een lach,
want wie vrolijk kijkt in de morgen, die lacht de hele dag,
jaaa, die lacht de hele dag!

• Silent891
Ferdo schreef op 11 July 2003 @ 22:15:
Memtester: www.memtest86.com

Mogelijke oorzaken/oplossingen: Technische PMG FAQ: Hangen en Opstartproblemen

Heb je trouwens ook al eens gedacht aan de mogelijkheid dat het systeem/de CPU te warm wordt?
Zal dat progje ff bekijken... bedankt.

Te warm... stja die PC heeft alles gewoon standaard, standaard cooling enzo. Er zit een 500 MHz Celeron op. En die draait ook gewoon op 500 MHz. En dit zijn volgens mij niet echt processoren die echt warm worden.

Dingen moet je regelen

• Dennis
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 15:45
Misschien omdat een image niet op tig verschillende systemen kan? Ander moederbord geeft in principe altijd problemen.

• Silent891
ddc schreef op 11 July 2003 @ 22:25:
Misschien omdat een image niet op tig verschillende systemen kan? Ander moederbord geeft in principe altijd problemen.
Jah dat klopt. Maar die image is voorbereid met sysprep 1.1 En na het plaatsen van de image, installeer ik natuurlijk de juiste drivers.

Dingen moet je regelen

Verwijderd

Te warm... stja die PC heeft alles gewoon standaard, standaard cooling enzo. Er zit een 500 MHz Celeron op. En die draait ook gewoon op 500 MHz. En dit zijn volgens mij niet echt processoren die echt warm worden.
Toch zijn onregelmatig voorkomende vastlopers vaak het gevolg van een te hoge temperatuur. })
En zelf standaardsystemen kunnen te warm worden door slechte airflow. Controleer je fan, ventilatie-openingen en PSU eens op stof. Of draai eens een tijdje met je kast open.

• Silent891
De memtester heb ik uitgevoerd. En er bleek idd een geheugen module verrot te zijn. deze heb ik er nu uitgehaald. En alles "lijkt" weer naar behoren te werken.

En om La muis te gemoed te komen. :) Heb ik de kast ook "stofvrij" gemaakt (zover mogelijk)

Ik zal het nog ff aankijken. Maar tot zover iedereen bedankt.

Dingen moet je regelen

Pagina: 1