Opgenomen geluid klingt raar

Pagina: 1
Acties:

• MewBie
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 20:17
Als ik met cool-edit een WinAmp nummer opneem wat speelt klinkt het onwijs raar en krakerig. Maar als ik tv kijk op mn pc en dan het geluid opneem klinkt het gewoon goed (het geluid gaat dan via de line-in van mn audigy). Om even verder te proberen waar dat nou door komt dat het geluid zo raar is heb ik een stukje opgenomen van de radio, ook via de line-in, en dat klinkt ook raar en krakerig en dof. ik heb al verschillende instellingen grpobeerd in zowel cool-edit en in windows zelf. wat zie ik over het hoofd?

zeg niet, opnemen met een ander programma, want dat wil ik niet tenzij echt niet anders kan. heb eventueel voor in noodgevallen nog wel ergens Voyetra liggen maar weet niet of dat uberhaupt werkt met WinXP en daar heb ik al wel een keer succesvol iets mee opgenomen van de radio (alleen wel op een andere pc)

edit: * MewBie is cultuurbarbaar :P

[ Voor 3% gewijzigd door MewBie op 11-07-2003 22:22 ]

Please leave a message after the beep.
*beeeeep*

• dreeke
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 31-10-2025

dreeke

outdated icon

Waarom wil je een nummer opnemen van Winamp, Winamp kan gewoon naar WAV converteren.

Heb je overigens wel eens van het woord klingen gehoord?

Bij gebrek aan uw reclame staat hier mijn handtekening.

• Microkid
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 21:53

Microkid

Frontpage Admin / Moderator PW/VA

Smile

Wat bedoel je precies met "als ik met cool-edit een WinAmp nummer opneem"? Omzetten van MP3 naar WAV ofzo? Dat zit standaaard al in Winamp, preferences, plug-ins ofzo ;)

[ Voor 28% gewijzigd door Microkid op 11-07-2003 22:11 ]

4800Wp zonnestroom met Enphase
Life's a waste of time. Time's a waste of life. Get wasted all the time and you'll have the time of your life.

• cobratbq
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 17-12-2015
offtopic:
het is niet klingt maar klinkt, sorry maar dat vind ik zo lullig staan.

Is de poort waar je mee opneemt soms versterkt (Boost) want dan versterktie de ruis mee, wat soms slechte kwaliteit geluid kan opleveren.?!?

klopt: Winamp->Preferences->Output->Diskwriter

[ Voor 10% gewijzigd door cobratbq op 11-07-2003 22:12 ]

One ring to rule them all, one ring to find them, one ring to bring them all, and in darkness bind them...

• MewBie
dreeke schreef op 11 July 2003 @ 22:11:
Waarom wil je een nummer opnemen van Winamp, Winamp kan gewoon naar WAV converteren.

Heb je overigens wel eens van het woord klingen gehoord?
nee, ik wil niets van winamp opnemen, maar dat verschil viel me dus op, tussen iets met winamp opnemen en van de tv-kaart en de radio

cobratbq schreef op 11 July 2003 @ 22:12:

offtopic:
het is niet klingt maar klinkt, sorry maar dat vind ik zo lullig staan.

Is de poort waar je mee opneemt soms versterkt (Boost) want dan versterktie de ruis mee, wat soms slechte kwaliteit geluid kan opleveren.?!?

klopt: Winamp->Preferences->Output->Diskwriter
ook goed jij je zin: klinkt
* MewBie is nooit zo goed geweest in nederlands :P

ik ben nog wat aan het proberen geweest en als ik nu opneem in het multitrack gedeelte klinKt het geluid wel goed...
waar komt dat verschil in kwaliteit dan door (tussen Edit view en multitrack view)?

*beeeeep*

Verwijderd

ah, ik snap best dat het moet werken, zelf heb ik een audigy player en het werkt perfect. heb je de driver geinstalleerd van de cd of heb je een nieuwe gedownload? ik gebruik diegene van de cd [meerendeels omdat deze ASIO ondersteunt, =heeeeeeel fijn]. Je kan ook in Hardware Manager kijken of er een IRQ conflict is, dit kan ook dit soort gezeik veroorzaken. Kijk ff: Windows+Break -> Hardware -> Dev. Manager -> View -> Resources by Connection. Deelt je soundcard een IRQ met een ander device? probeer em eens te zetten op een ander pci slot en probeer het nog eens

• MewBie
Verwijderd schreef op 12 July 2003 @ 10:13:
ah, ik snap best dat het moet werken, zelf heb ik een audigy player en het werkt perfect. heb je de driver geinstalleerd van de cd of heb je een nieuwe gedownload? ik gebruik diegene van de cd [meerendeels omdat deze ASIO ondersteunt, =heeeeeeel fijn]. Je kan ook in Hardware Manager kijken of er een IRQ conflict is, dit kan ook dit soort gezeik veroorzaken. Kijk ff: Windows+Break -> Hardware -> Dev. Manager -> View -> Resources by Connection. Deelt je soundcard een IRQ met een ander device? probeer em eens te zetten op een ander pci slot en probeer het nog eens
volgens mij gebruik ik de drivers van de cd. maar het probleem is opgelost door gewoon in het multitrack gedeelte op te nemen en niet in het edit gedeelte

*beeeeep*

Pagina: 1