dhtml menu werk niet zoals ik wil :-(

Pagina: 1
Acties:
  • 36 views sinds 30-01-2008

• Henkpaulus
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 19:06
Goedeavond

Ik ben al een tijdje bezig om een mooi menu te maken met het proggie Sothink dhtmlMenu.
Het menu werkt perfect in het programma alleen als ik een top frame maak met het menu'tje boven in dan kalpt hij maar een klein stukje open tot aan het main frame.

Ik kan het alleen niet voor elkaar krijgen dat hij oiver het main frame schuift.

En geloof me dat ik er echt veel tijd heb in gestoken om het zelf uit te zoeken, maar ben echt einde raad.

Hier heb je de link hoe het er nu uitziet : http://members.chello.nl/~p.vanamersfoort/test/pop.htm

• WFvN
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 16-08 17:44

WFvN

Gosens Koeling en Warmte

Zet eens het menu in pop.htm in plaats van in menu.htm

• T-Blizzard
  • Laatst online: 17:33
het frame waar het menu inzit is da nie beetje te smal :)

• Henkpaulus
Dan werkt het wel zoals het moet, maar als het goed is moet het toch wel kunnen zo bovenin.

• Cubix
  • Niet online
Mij is het ook nooit gelukt om het menu een ander frame binnen te laten dringen. Sothink geeft er iig geen support voor...

• Henkpaulus
Ik zou het lijfst wel dit formaat frame willen houden, ik kan alleen in met Frontpage een beetje overweg om frames te maken

• Henkpaulus
Kent iemand anders dan een makkelijk proggie om zoiets te maken ?

• WvdWest
  • Registratie: Augustus 2002
  • Niet online
Het is niet makkelijk om over frames te schuiven met je menu. Sterker nog, je kan volgens mij niet over de grenzen van een frame. Het enige dat je kunt doe is zorgen dat bij en mouseOver in je bovenste frame er in het onderste frame een div zichtbaar wordt.

Aangezien ik alleen werk met texteditors kan ik je geen progje adviseren die dit voor je kan. Denk ook niet dat het er is aangezien dit niet echt een gebruikelijke methode is.

I'm not a complete idiot - several parts are missing.

• WFvN

WFvN

Gosens Koeling en Warmte

Ik heb datzelfde probleem gehad op mijn site: http://members.home.nl/ligfietsen

Ik ben toen ook tijden aan het stoeien geweest..... ik heb net de bron nog even een keer bekeken, zo te zien heb ik mijn menu in de head tussen de head en de body geplaatst van het topframe (bij jou hallo.htm)
WvdWest schreef op 11 July 2003 @ 22:13:
Het is niet makkelijk om over frames te schuiven met je menu. Sterker nog, je kan volgens mij niet over de grenzen van een frame.
Check mijn pagina dan eens..... De header staat in een ander frame dan de rest van de pagina.... mijn menu klapt dus WEL over de grens van kopframe naar mainframe heen.

[ Voor 46% gewijzigd door WFvN op 11-07-2003 22:21 ]

• WvdWest
  • Niet online
Blijkbaar kan het dus wel. Ga je code eens bekijken om te zien hoe dit is gedaan. Ziet er interesant uit.

• WFvN

WFvN

Gosens Koeling en Warmte

Tja, zoals ik al zeg in m'n vorige post... zo te zien komt het doordat ik het menu in de head tussen de head en de body heb geplaatst in plaats van in de body. Ik ben absoluut geen html-guru, dus ik weet het niet zeker..... ik heb het met trial en error voor elkaar gekregen

[ Voor 10% gewijzigd door WFvN op 11-07-2003 22:22 ]

• WvdWest
  • Niet online
Dat is eigenlijk niet goed. Of je zet iets in je head of in je body maar niet ertussen. Werkt het ook nog als je het in je head zet?

Het interassante aan jouw pagina is je code, niet de plaats waar de code staat. Die code zorgt voor het effect en zou in je head hetzelfde effect moeten hebben.

• WFvN

WFvN

Gosens Koeling en Warmte

Zo te zien wel... even de <body>-tag verplaatst naar net boven het begin van het menuscript.... en ook dan overschrijdt hij de frameborders.

ik zie nog meer dingen.... alleen snap ik er geen hout meer van (tja, dat krijg je als je een copy-paste-en-edit-html-n00b bent)

Volgens mij kan beter een kenner mijn index.html uitpluizen :|

Check de bron van index.htm en de bron van top.htm; daar zal het in zitten.

Nu ik nog harder nadenk, schiet me nog iets tebinnen... ik heb geen frames maar tabellen gebruikt in combinatie met Iframes.... dus gaat mijn menu helemaal niet over frames heen!!! maar over een tabel

[ Voor 75% gewijzigd door WFvN op 11-07-2003 22:37 ]

• WvdWest
  • Niet online
Ook over een iframe heen en dat werkt (ongeveer) hetzelfde als gewone frames. De truc lijkt inderdaad te zitten in layers in je "frameset" die wordt aangestuurd door je menu frame. Op deze manier kan het dus blijkbaar wel. In ieder geval iets voor TS om naar te kijken.

• crisp
  • Registratie: Februari 2000
  • Nu online

crisp

Devver

Pixelated

layers kunnen niet over frames heen. Over iframes heen wordt ook pas in de meest recente browsers ondersteund. Wel zijn er menu's die vanuit frame 1 een menu in frame 2 kunnen openen: zoekt en gij zult vinden :)

Intentionally left blank

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.