Ik heb een beetje een raar probleem met sessions in php, en ik heb heel de tijd het idee dat ik iets vergeet:
In een pagina start ik een sessie op en register ik 2 dingen in de sessie. Er staan al 2 andere dingen in de sessie.
tabel.php
Klasse blaat word aangevraagd, allemaal ok (hij genereert een tabel)
Op de volgende pagina start ik weer de sessie en lees ik ze allemaal uit (mbv print_r)
ontvangsessievars.php
en daar komt uit:
ontvangsessievars.html
Die eerste twee waren op een andere pagina al gevuld, maar die andere twee.. waar zijn ze...
Kan iemand mij helpen? want ik zit me hier dood te staren. Het enige dat ik em kan bedenken is dat het niet vanuit een Klasse kan (kan het me niet voorstellen
)
EDIT: Blijkbaar kan het inderdaad niet zo vanuit een Klasse
, ehm weet iemand hoe je session_register werkende kunt krijgen vanuit een klasse??
EDIT2: Maar waarom geeft ie dan wel de variabele naam mee?
In een pagina start ik een sessie op en register ik 2 dingen in de sessie. Er staan al 2 andere dingen in de sessie.
tabel.php
PHP:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
| start_session_code; //sessie worden al gebruikt voor allerlei dingen en doen het goed CLASS Blaat { FUNCTION overige() { } FUNCTION sessionprobleem() { $ses_TableName = $this->tableName; $ses_TableID = $this->veldenArray[0]; session_register("ses_TableName"); session_register("ses_TableID"); } } |
Klasse blaat word aangevraagd, allemaal ok (hij genereert een tabel)
Op de volgende pagina start ik weer de sessie en lees ik ze allemaal uit (mbv print_r)
ontvangsessievars.php
PHP:
1
2
3
4
| start_session_code; echo "<PRE>"; print_r ($_SESSION); echo "</PRE>"; |
en daar komt uit:
ontvangsessievars.html
code:
1
2
3
4
5
6
7
| Array ( [ses_User_ID] => 3 [ses_User_Functie] => admin [ses_TableName] => [ses_TableID] => ) |
Die eerste twee waren op een andere pagina al gevuld, maar die andere twee.. waar zijn ze...
Kan iemand mij helpen? want ik zit me hier dood te staren. Het enige dat ik em kan bedenken is dat het niet vanuit een Klasse kan (kan het me niet voorstellen
EDIT: Blijkbaar kan het inderdaad niet zo vanuit een Klasse
EDIT2: Maar waarom geeft ie dan wel de variabele naam mee?
[ Voor 16% gewijzigd door Verwijderd op 11-07-2003 22:07 . Reden: nog een vraagje :D ]