Toon posts:

P4P800 herstart vanzelf ?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Heb mezelf 3 weken geleden eens gekieteld met een nieuw systeem, maar als ik bijv. UT2003 speel komen er haperingen tijdens de game en dan herstart de pc vanzelf. Heb diverse instellingen geprobeerd in UT2003 maar het lijkt er op dat het in dit spel willekeurig gebeurt (onafhankelijk van de instellingen dus)

P4P800
2x 512MB DDR400 (Major 3d geheugen) was eerst Kingston 2x 256MB DDR333
P4 2.4GHz (533FSB)
Q-tec 450W voeding, was eerst Q-tec 400 dual fan low noice

Verder zit er een Aopen Geforce2ti 64MB AGP kaart in.
PCI sloten zijn leeg.

WinXP SP1

Het geheugen en de voeding zijn dus inmiddels al eens vervangen maar het probleem bijft dus nog aanwezig. Bij overige games of applicaties heeft ie nog niet vanzelf geherstart (als dit goed nederlands is :? )

Draai overigens Bios 1008 en de laaste Nvidia drivers & DirectX8.1

Heeft iemand misschien nog suggesties ????

Thnx anyway,...

Verwijderd

Zit je cooler wel goed op de CPU?
Klinkt als een koeling probleem.
Wat zijn je temps in 't bios na een potje UT-en?

Verwijderd

Verwijderd schreef op 11 juli 2003 @ 21:53:
Zit je cooler wel goed op de CPU?
Klinkt als een koeling probleem.
Wat zijn je temps in 't bios na een potje UT-en?
onzin , hij heeft het ( tot nu toe ) alleen nog maar gehad bij ut 2
dus lijkt mij eerder een driver probleem
download de nieuwste driver van je vga kaart

Verwijderd

Topicstarter
Cpu heb ik gecontroleerd. Die zit er wel goed op (koeler dus) De temp. van de CPU ligt na het spelen rond de 48 a 49 graden. Het moederbord is dan ongeveer 45 graden. En ja, de laatste video drivers heb ik er op staan. Asus Probe 2.2 geeft verder in de gegevens helemaal niets abmormaals aan.
En verder, aan overclocken doe ik niet dus daar hoef ik het niet te zoeken.
Ook in de bios zie ik, voor zover ik er al iets vanaf weet, geen gekke dingen.

• F0RMaTC
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 29-07 11:41
Ik heb precies hetzelfde probleem bij 1 pctje. Ik heb een Gforce2 van Asus als videokaart en een AMD 2200+. Gewoon de detanetor drivers geinstalled. De Temp bij mij is ook ongeveer 50 graden. Alleen mijn fannetje die op mijn VGA kaart zit maakt een ontiegelluk lawaai. Misschien rot ofzow. Misschien wordt de vga kaart te heet en reboot de pc zich ?

• bobsnl
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 26-06 09:56
Ik zou het eerder in je voeding zoeken ipv de ASUS P4P800. De Q-tec 450 is namelijk niet echt een goede voeding. Zoek maar eens hier op GoT. Probeer als eens iets van een Aopen 350W of een Antec True Power ofzo.

[IMG]http://veloviewer.com/SigImage.php?a=1d38a&r=2&c=8&u=M&g=p&f=abcdefghij&z=a.gif[/IMG]

Verwijderd

Topicstarter
Aan de voeding begon ik dus ook al te twijfelen. Van de Q-tec 400W uitvoering had Alternate er al een hoop van terug gekregen. Daar beweerden ze bij hoog en laag dat deze Q-tec van 450W geen problemen zou moeten opleveren. Aan de andere kant heb ik lichte twijfels bij de Geforce2ti kaart, hoewel een maat van me exact dezelfde kaart heeft en helemaal geen problemen kent.
Het geheugen lijkt me overigens wel goed dus komen we waarschijnlijk bij de voeding uit. Ik zal het eens in de gaten houden. Waar zou ik op kunnen letten als het om de voeding gaat? (qua voltages ed.)

In ieder geval bedankt voor zover,....

• bobsnl
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 26-06 09:56
Verwijderd schreef op 11 juli 2003 @ 22:18:
Waar zou ik op kunnen letten als het om de voeding gaat? (qua voltages ed.)
Met name de 12V en de 5V lijn moeten niet te veel afwijken.

[IMG]http://veloviewer.com/SigImage.php?a=1d38a&r=2&c=8&u=M&g=p&f=abcdefghij&z=a.gif[/IMG]

• HyperioN
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 24-05 20:06
Het probleem is dat UT2003 op een of andere manier een fout veroorzaakt, waardoor het systeem vastloopt en Windows je computer herstart, niet je mobo. Je kan dit herstarten uitschakelen in Systeemeigenschappen (rechtermuisknop Deze Computer) ==> Tabblad Geavanceerd ==> Opstart- en herstelinstellingen ==> Vinkje uitzetten bij "Systeemfouten - De computer automatisch opnieuw opstarten"

Nu is je probleem natuurlijk niet opgelost, maar in plaats van dat je computer automatisch herstart zul je een foutmelding te zien krijgen waar je misschien iets meer wijs uit kunt.

[ Voor 3% gewijzigd door HyperioN op 12-07-2003 15:32 ]

Verwijderd

is je video kaart wel koel genoeg,

oom van me had dat met een gf2 ook, toen ben ik teruggeweest naar winkel en hadden ze er een ven met 200 meer toeren opgezet en was het prob gefixed.

mijn ijgen GF4ti4600 werd standaart ook te warm, is terug geweest bij asus, de koel prut zat er niet goed tussen , hebben ze bij asus opnieuw gedaan en nu geen probs meer.
Pagina: 1