Winamp speelt enhanced cd niet goed af

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• simon
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 19-09 11:48
Ik heb hier voor mij de Linkin Park CD 'reanimation' liggen, maar om een of andere reden speelt deze hem slecht af.

De cd wil ook niet zomaar starten, eerst moet je hem dus via Play en dan drive G doen. Ik heb alle 'output' plugins getest, maar geen werkte fatsoendelijk, hij laat elke zoveel tijd een zachte ruis horen, ipv de muziek, die klinkt als 'electrische' ruis. Terwijl je in WMP niets hoort.

De CD is legaal, en werkt overal, behalve in Winamp... heeft iemand een clue?

Achterop de cd staat: zo'n "enhancedCD" icoon...

|>

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Check even het volgende :
- Probeer het bij iemand thuis die ook Winamp heeft (wie niet :9 )
- Probeer bij jouzelf thuis een andere cd-rom speler (er ligt vast nog wel een 4 speed op zolder )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• makje
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 00:56

makje

Professioneel prutser

Ik begrijp dat het niet uitmaakt met welk programma je de CD probeert af te spelen?? Het zou natuurlijk kunnen dat deze CD een beveiliging heeft zodat hij niet op computers kan afgespeeld worden maar wel op gewone CD spelers. Kijk anders even op de website van Linkin Park voor wat voor kopieerbeveiliging ze erop hebben zitten.

9800x3d

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

probeer eens digital extract aan te zetten in de config van de in_cdda plugin. Dit maakt het tevens mogelijk om winamp te gebruiken als cd ripper

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• simon
In andere 'play' programma's (WMP) werkt het wel goed... En alles wat er al voorgesteld is heb ik nu gedaan.. Ik wil liever niet WMP gebruiken om muziek te beluisteren..

[ Voor 56% gewijzigd door simon op 12-07-2003 16:01 ]

|>

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• simon
* kickz0r * :P

|>

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Je hebt wel de ASPI-drivers geinstalleerd?
Zie je wel de trackinhoud van de CD?

De content is iig CDDA (normale audioCD dus) voor de audiotracks en data voor de CD-Extra track (met daarop die enhanced content).

De datatrack kun je niet afpspelen, die moet je gewoon skippen, het is dus normaal als je bij die track dus ook geen geluid hebt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• simon
Ik zie helemaal geen content van de 'cd', alleen de enhanced content, niet de originele muziek. Het gekke is dat al het andere wel werkt... Ik heb geen andere enhancedCD om te testen wat er fout is, maar het probleem is dat het alleen bij Winamp voorkomt, en nergens anders :?

|>

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Misschien Multiple Sessions uitzetten, of Read first Session only oid aanvinken ergens in de CDreader plugin?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• simon
Verwijderd schreef op 17 July 2003 @ 06:46:
Misschien Multiple Sessions uitzetten, of Read first Session only oid aanvinken ergens in de CDreader plugin?
Heeft ook niets uitgehaald, uiteindelijk met Winamp 3 uitgetest, en daar deed hij het wel :?

|>

Pagina: 1