Toon posts:

Asus a7n8x-x Hoe dual channel instellen?

Pagina: 1
Acties:
  • 49 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Heb de oude topics gelezen, de reepjes zitten erin (2 x 256) hij geeft netjes 512 aan, maar bij opstarten zegt ie: single channel mode...

waar o waar kan ik dit instellen?

• sharkzor
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 11-08 14:46
a7n8x-x ondersteunt geen dual channel

[ Voor 3% gewijzigd door sharkzor op 11-07-2003 21:50 ]

Verwijderd

Topicstarter
Zeker wel. Lees de reviews e.d. maar na: b.v.

http://www6.tomshardware..../20021111/nforce2-04.html

• sharkzor
DUDE!! das de a7n8x
jij hebt de a7n8x-x
sjek de prijs maar, iets goedkoper. ik had ze vandaag ook in de winkel liggen. nergens wat te bekennen over dual channel.

Verwijderd

Topicstarter
Sry... godsamme. hebben ze by Mycom het verkeerde bord erin gezet.... thnx mate

Jesus zeg wat een eikels

• peke
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 04-08 22:12
Ik heb rev 2.0 DLX met bios 1003, als ik alle drie de banken uitprobeer met 2*512 corsair ddr400 zegt memtest telkens 10xxMB/s memory, mem timings by SMP dus dat is 200MHz, fsb is 133, heb een palomino 1700+ en die is niet lekker te oc'en wat jammer nou ;)

Ook al gepost in het grote topic.

• bobsnl
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 26-06 09:56
A7N8X-X heeft inderdaad geen dual channel support. Vandaar is het ook een -X, een ietwat uitgekleed bord. Verder is ie echt super en kijk ook de laatste testen eens na. Zie je zelfs dat borden met deze versie van de nForce2 sneller zijn in single channel mode dan in dual channel mode. Raar maar waar.

[IMG]http://veloviewer.com/SigImage.php?a=1d38a&r=2&c=8&u=M&g=p&f=abcdefghij&z=a.gif[/IMG]

• Abbadon
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 00:19
De A7N8X-X is voorzien van de nForce2 400 en die heeft idd één geheugencontroller. Wil je dual channel dan moet je een nForce2 Ultra 400 bord nemen :)

Just pick a dead end and chill out 'till you die.

Verwijderd

Topicstarter
Had by Mycom een A7N8X-LAN besteld (na nakijken op de factuur welk type ook weer, haal t altijd door elkaar) maar nee hoor.. trouwens er zat ook geen Audigy 2 in die ik besteld had... amateurs. Sjonge sjonge, maar inderdaad fijn bordje...

• sharkzor
Verwijderd schreef op 11 July 2003 @ 22:08:
Had by Mycom een A7N8X-LAN besteld (na nakijken op de factuur welk type ook weer, haal t altijd door elkaar) maar nee hoor.. trouwens er zat ook geen Audigy 2 in die ik besteld had... amateurs. Sjonge sjonge, maar inderdaad fijn bordje...
maar op de factuur stond wel die a7n8x-lan (is dat niet de deluxe?) + audigy2?
dan zou ik ze lynchen bij mycom :D

• bobsnl
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 26-06 09:56
Er zijn 3 versies: A7N8X-X, A7N8X-LAN en A7N8X-Deluxe. De -LAN is dus geen deluxe. Gewoon ff langsgaan en probleem voorleggen. Niet meteen boos worden, zal vast wel goed komen.

[IMG]http://veloviewer.com/SigImage.php?a=1d38a&r=2&c=8&u=M&g=p&f=abcdefghij&z=a.gif[/IMG]

Verwijderd

Topicstarter
Stond op factuur ja. Morgenvroeg ben ik de eerste... bovendien hadden ze ook nog een speakerset die ik besteld had niet op voorraad. Vervelend maar waar.

• mr.loepie
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 27-07 15:59

mr.loepie

Canon Eos R5II + wat glas ;-)

dus die deluxe versie is dus de meest uitgebreide versie met dual channel?
ik sta zelf in twijfel deze asus of de gigabyte 7vaxp-ultra. die 2de heeft nl 4 ide poorten dus dat is ook wel weer cool. graag reactie hier op. welke is beter?

Asus Apex Z890, 285K @ 5.6 GHZ all P-core, 5,0Ghz All E-core (custom WC) , 48GB 8000mhz C36 Corsair Dominator Titanium DDR5, Synology 1821+ 24 TB.

• zetje01
  • Registratie: Augustus 1999
  • Laatst online: 15:41
Ik heb een paar manden geleden een non-deluze voor iemand gebouwd, maar die had wel dual-channel. Een A7N8X dus...

Verwijderd

mr.loepie schreef op 12 July 2003 @ 08:54:
ik sta zelf in twijfel deze asus of de gigabyte 7vaxp-ultra. die 2de heeft nl 4 ide poorten dus dat is ook wel weer cool. graag reactie hier op. welke is beter?
Ja maar qua techniek en zeg maar 'standaard features' zijn ze hetzelfde. Deluxe heeft een aantal extra's maar als je die niet wilt gebruiken, zoals ik, dan kun je ook gewoon de A7N8X kopen

edit: Volgens mij heeft de Deluxe versie alleen een andere audio chip

[ Voor 9% gewijzigd door Verwijderd op 12-07-2003 10:12 ]

• sharkzor
mr.loepie schreef op 12 July 2003 @ 08:54:
die 7vaxp heeft raid, dus als je raid 0 ofzo wil gaan draaien moet je dat doen.
7vaxp is toch via? dus als je geen raid gebruikt zou ik voor de asus gaan.

• ApoC
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 20:30
Als je nadenkt over een gigabyte, ga dan voor de 7NNXP ultra, dat is zeg maar de directe concurrent van de a7n8x deluxe en naar mijn mening toch een fijner bordje. Moet er dan wel bijzeggen dat ik absoluut geen asus fan ben.

• Remy
  • Registratie: Februari 2002
  • Nu online

Remy

I usually get 100% accuracy

De gewone A7N8X (ook wel LAN genoemd ;)) heeft de SPP+MCP chips. En ondersteunt wel dual channel, vanwege de dubbele geheugencontrollers. De Deluxe versie van de A7N8X heeft de SPP+MCP-T chips, en daarmee wat uitgebreidere audio, firewire, en nog wat extra dingen bovenop die van de A7N8X-LAN.

De A7N8X-X heeft de gewone nForce2 400+MCP chips, waardoor er idd geen Dual Channel wordt ondersteund, echter wel officieel de nieuwe 400mhz Barton XPs. Zie ook hier.

Maar Phara0, als je zeker weet dat je de A7N8X (wel of niet Deluxe) had besteld, dan kan je toch gewoon teruggaan naa Mycom en melden dat ze het correcte bord moeten leveren? Lijkt me wel zo logisch dat je het correcte bord hoort te ontvangen van hen :)

LinkedIn
Instagram

• mr.loepie
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 27-07 15:59

mr.loepie

Canon Eos R5II + wat glas ;-)

sharkzor schreef op 12 July 2003 @ 10:34:
[...]

die 7vaxp heeft raid, dus als je raid 0 ofzo wil gaan draaien moet je dat doen.
7vaxp is toch via? dus als je geen raid gebruikt zou ik voor de asus gaan.
maar heeft die asus ook geen sata raid?? ik meende dat ik dat ergens gelezen had. maar zou die gigbyte net zo stabiel en ocbaar werken als de asus?

Asus Apex Z890, 285K @ 5.6 GHZ all P-core, 5,0Ghz All E-core (custom WC) , 48GB 8000mhz C36 Corsair Dominator Titanium DDR5, Synology 1821+ 24 TB.

• Kimberly
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 10:17
Damn wat ben jij dom! ;) Ze testen een A7N8X, en geen A7N8X-X

Waar een -X achter staat is budget van Asus, en die heeft minder extra's. Zoals dual channel.

Intel 14700K | Asus ROG Strix z790 GAMING WIFI | 32GB 7200MHZ | ASUS ProArt RTX 4070 SUPER | Fractal North | CORSAIR RM750 | Samsung 2.5TB NVME | Samsung Odyssey G8 OLED

Verwijderd

ik las wel dat je met een hack je mobo a7n8x-x kon hacken naar dual channel :?

• Bene
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 26-05 20:35

Bene

list incomprehension

Waar las je dat? Het zou betekenen dat je mogelijk alle Nforce 400 bordjes naar Nforce 400 Ultra kan opwerken.

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 19:02

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Een dergelijke hack is absoluut een eigen topic waard ipv een trap in een ouwe }:O - verzamel eens wat links en post er dus eentje.

Oslik blyat! Oslik!

• BalusC
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

BalusC

Carpe diem

Indeed, post gewoon een nieuw topic met alle relevante informatie :)
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.