[car audio] Positie Subwoofer in kofferbak

Pagina: 1
Acties:
  • 851 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• Audi_S2
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 23-12-2025

Audi_S2

Jetzt BMW Fahrer :-o

Topicstarter
Ik heb een nieuwe auto. Nu heeft deze auto hetzelfde probleem als mij oude wagen. Een goed geisoleerde kofferbak. Ik moet mijn subwoofer dus hard laten spelen wil ik hem een beetje goed horen voorin de wagen. Toch heeft mijn nieuwe wagen (Audi A4) de mogelijkheid voor een skiluik in de achterbank. Ik zat te denken om dit stukje metaal te verwijderen en mijn subwoofer hierachter te plaatsen, zodat ik deze iets duidelijker kan waarnemen binnenin de wagen.

Welke is de beste positie? Kan de subwoofer zijn druk wel kwijt als hij op positie 2 staat? Is het misschien beter om de geluidsgolfen de laten weerkaatsen via de achterkant zoals op positie 1?

Positie 1 heeft kwa ruimte uiteraard de voorkeur!

Wat zijn jullie ideeen?

Afbeeldingslocatie: http://home.conceptsfa.nl/~igotgame/subpositie.JPG

Das Schönste in einem S2, ist das Gefühl, ihn zu fahren. Specs

Verwijderd

Als ik jou was zou ik hem direct voorhet skiluik zetten ik denk dat je dan geluidstechnisch de beste krijgt. Ik heb namelijk hetzelfde prob met mijn auto, maar ik heb ook nog eens een keer geen skiluik. Ik heb de sub ook los in de kofferbak staan en dan krijg je een niet echt strakke kickbass. Ik heb een beetje zo'n doordreunde bass.

• GaMeOvEr
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 01:12

GaMeOvEr

Is een hork.

Als het skiluik open is, boeit het niets waar je Sub is, hij kan zijn geluid kwijt. :) Dus waar het jou het makkelijkst uitkomt. :)

Overigens heb ik zelf een BMW 525TDS sedan, maar totaal geen last van dit probleem. (terwijl die toch ook behoorlijk geïsoleerd is.)

Aannames zijn fataal.

• delyver
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 24-08-2025
Geeft het geen strakkere bas, als ik hem rechtstreeks door het skiluik richt?

Edit: Dit was Audi_S2. Vergeten in te loggen.

[ Voor 25% gewijzigd door delyver op 12-07-2003 10:37 ]

Audi A8 W12 6.0

Verwijderd

Jij bent de enige die het kan weten.. Je moet het gewoon zelf uitproberen! Elke sub en auto is anders dus als jij die sub in allerlei standen zet en eens goed gaat luisteren, kom je er vanzelf achter hoe jijhet lekker vind klinken!