[win98] jaja, ongeldige systeemdiskette :(

Pagina: 1
Acties:
  • 46 views sinds 30-01-2008

• NLoldebroek
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 11-04 07:29
hallo mensen,

ik was bij mijn vriend waarvan de computer geformateerd moest worden, dat had ik gedaan en toen bleek met de opstartdiskette dat het diskettestation het niet goed deed, toen had ik die bij mij eruit gehaald en daar erin gedaan en nog steeds deed die het daar niet. dus ik d8 dan neem ik zijn hd wel mee en zet ik die er bij mij in en zet ik wel bij mij win98 erop...
Ik kwam weer thuis en zet het diskettestation erin en zijn hd.. maar ik zat toen met het probleem dat ik niet vanaf de cd-rom kan starten terwijl ik die wel als bootable in de bios heb ingesteld :/
Ik maar eerst mijn eigen hd erin en die gaf ineens aan "ongeldige diskette, vervang de diskette en druk op een toets" mijn hd moet het gewoon goed doen, iemand een tip ?

• NLoldebroek
kaat17 schreef op 11 July 2003 @ 21:04:
hallo mensen,

ik was bij mijn vriend waarvan de computer geformateerd moest worden, dat had ik gedaan en toen bleek met de opstartdiskette dat het diskettestation het niet goed deed, toen had ik die bij mij eruit gehaald en daar erin gedaan en nog steeds deed die het daar niet. dus ik d8 dan neem ik zijn hd wel mee en zet ik die er bij mij in en zet ik wel bij mij win98 erop...
Ik kwam weer thuis en zet het diskettestation erin en zijn hd.. maar ik zat toen met het probleem dat ik niet vanaf de cd-rom kan starten terwijl ik die wel als bootable in de bios heb ingesteld :/
Ik maar eerst mijn eigen hd erin en die gaf ineens aan "ongeldige diskette, vervang de diskette en druk op een toets" mijn hd moet het gewoon goed doen, iemand een tip ?
en ik heb de search gebruikt jah en alles bij langs gegaan :/

• mentalmadnizz
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 21-05 16:50

mentalmadnizz

Deze nick was hip in de 90's.

misschien heb je de drive-parameters van de schijf van je vriend in je bios staan en kan die daarom jouw hdd niet vinden?

Turbo Turbo!! | www.analogaudio.nl

• mentalmadnizz
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 21-05 16:50

mentalmadnizz

Deze nick was hip in de 90's.

heb je trouwens de master/slave settings geprobeerd?

(shit, duw ik zelf op het verkeerde knopje. sorry, ik weet waar de edit-knop zit)

[ Voor 117% gewijzigd door mentalmadnizz op 11-07-2003 21:09 ]

Turbo Turbo!! | www.analogaudio.nl

Verwijderd

mentalmadnizz schreef op 11 July 2003 @ 21:08:
edit: je hoeft niet jezelf te qouten om iets toe te voegen, daar is het edit-knopje voor.
Dan moet je het zelf ook doen :P

• PromWarMachine
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 17-05 09:57

PromWarMachine

Forsaken Archer

Dit vind je niet in de search, omdat het enigszins basic is. :X

Goed. Je had jouw systeem. Dat werkte goed. Daar zette je zijn diskettestation en HD bij? Toen kreeg je die foutmelding? Zit de diskette er in? :?

Als er geen diskette in zit en je verwacht gewoon van je eigen harde schijf op te gaan starten, dan staat de verkeerde schijf waarschijnlijk als master of staan de jumpertjes verkeerd. Het kan ook nog zijn dat de technische gegevens (cylinders, koppen, enz.) hard ingeklopt zijn in de BIOS, dat vindt 'ie ook niet zo leuk. (wat mentalmadnizz zegt...)

En dat opstarten van CD-ROM: Dat moet zowel BIOS, als CD-ROM speler als CD-Rom ondersteunen he? :+

[ Voor 4% gewijzigd door PromWarMachine op 11-07-2003 21:11 ]

Dividend for Starters

• cobratbq
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 17-12-2015
offtopic:
hehe, dat wou ik ook zeggen...

Kijk anders ff in die tabel die vaak na de bios verschijnt, als daar de harddisk herkent wordt, dan zou dat in dos/winNT ook zo moeten zijn.
Check ook ff op je niet soms je jumpers voor master/slave/cable-select verkeerd hebt staan.

edit:
De CD-ROM speler heeft geen speciale ondersteuning nodig voor CD-boot, er moet alleen een ondersteuning in de bios bestaan en een data-track met bootinformatie op de CD

[ Voor 25% gewijzigd door cobratbq op 11-07-2003 21:12 ]

One ring to rule them all, one ring to find them, one ring to bring them all, and in darkness bind them...

• NLoldebroek
hehe... het qouten ging per ongeluk

en van parameters kan ik niets vinden in mijn bios

heb een amd k6 -350

• NLoldebroek
ik heb niets met jumpertje's veranderd,
dus daar kan het niet aanliggen.

ik vind het alleen zo gek dat ik dat ding niet meer aan de praat krijg en maar op die melding stuit

• NLoldebroek
er staat hier ook in dat tabel dat die de diskette drive herkent....
en de pri. master disk =hdd
en de pri. slave disk =cd rom

en er zit geen diskette in :?

• NLoldebroek
ik kan hem zelfs niet eens vanaf de diskette laten booten, want dan loopt die vast op het moment waar hij die melding zou moeten geven als ik gewoon de c laat booten

• cobratbq
svp de edit knop gebruiken, want 3 keer achter elkaar is wel wat overdreven en dat is storend als je aan het lezen bent.
Dank u.

Kun je ook achterhalen welke capaciteit de bios aangeeft, om zeker te weten offie niet verkeerd is ingesteld in de bios (zie bovengenoemde tip, was niet mijn idee).

Anders ff met een partition manager kijken of er nog partities zijn en of er een partitie active is.

edit:
intussen al 4 keer nieuw bericht

[ Voor 6% gewijzigd door cobratbq op 11-07-2003 21:24 ]

One ring to rule them all, one ring to find them, one ring to bring them all, and in darkness bind them...

• Han
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online

Han

Zou je a.u.b. gebruik willen maken van de editknop (Afbeeldingslocatie: http://gathering.tweakers.net/global/templates/got/images/icons/edit.gif)

Dus wanneer je als laatste hebt gereageerd in een topic en je wilt nog ergens op reageren of iets toevoegen aan je reply, dan dien je dat in je laatste bericht te doen. Daarvoor is de editknop. Hier ben je al eens vaker op gewezen ;)

Doubt thou the stars are fire; Doubt that the sun doth move; Doubt truth to be a liar; But never doubt I love.

• NLoldebroek
sorry maar hij laad de edit knop niet :?

en hij geeft wel 495 mb aan in plaats van 80gb

• NLoldebroek
cobratbq bedankt hé

hij doet het weer

het volgende was er aan de hand.

de bios stond niet goed ingesteld bij euh standaard cmos
als primarie master moet ik auto hebben staan in plaats van user en 495mb
maar ik had hem eerder ook altijd op user staan maarja...
bedankt mensen

• cobratbq
Dan weet ik waarschijnlijk al wat het probleem was.
Je hebt IDE HDD Autodetect gebruikt en daardoor maaktie user instellingen aan.
Als je dat bij HDD wisselen niet weer doet, dan staan idd de instellingen verkeerd.
(Just 4 tha Record)

• momania
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 21-05 06:42

momania

iPhone 30! Bam!

8)7

Btw, let volgende keer wel even op die edit knop.
Dit vind je bij iedere post van jezelf links rechts bovenin de post :)

[ Voor 6% gewijzigd door Han op 11-07-2003 21:44 . Reden: Het is rechtsboven domme vakantoemod :P 8)7 ]

Neem je whisky mee, is het te weinig... *zucht*

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.