[Delphi] Detectie welke user is ingelogd op Messenger 6

Pagina: 1
Acties:

• DDan
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 24-06 15:37

DDan

Team Leader of Team Gäöl

Topicstarter
Wat ik gemaakt heb is een kleuren programmaatje voor Messenger 6 (Delphi 5), zodat er ipv alleen de paar standaard kleurtjes gewoon 16M kleuren gebruikt kan worden. Nu is het in Messenger 6 zo dat er per account (per e-mail adres dus) een submap wordt gemaakt in het register met een bepaald nummer, deze structuur is als volgt:
code:
1
2
3
4
...\MSNMessenger
         \PerPassportSettings
               \nummer
               \nummer

Nu is het probleem om er achter te komen welk nummer bij de huidig ingelogde user hoort (ik kan wel het veld voor de kleur veranderen voor alle nummers (en dus accounts), maar dat lijkt me irritant als er verschillende gebruikers zijn die allemaal hun eigen kleurtje will gebruiken en behouden). Nu wordt er zover ik heb kunnen vinden in het register nergens aangegeven welke nummer bij de huidig ingelogde account hoort, dus ik heb geen idee hoe ik hier achter moet komen.

De vraag is dus, kan iemand me vertellen hoe ik erachter kan komen welk nummer hoort bij de huidig ingelogde gebruiker van de Messenger of iig in de richting wijzen waar ik het zou kunnen vinden? thnx

Limburgs hoop in bange dagen: Team Gäöl @ Rosetta@Home

• Tomatoman
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 17:51

Tomatoman

Fulltime prutser

Naam van de ingelogde gebruiker achterhalen en de daarbij behorende account in het register opzoeken? Je zoekt dus niet op nummer, maar op naam. Kweenie of dit gaat werken, maar ik vind het eigenlijk wel plausibel klinken. :)

[ Voor 11% gewijzigd door Tomatoman op 11-07-2003 21:25 ]

Een goede grap mag vrienden kosten.

• DDan

DDan

Team Leader of Team Gäöl

Topicstarter
Dat is het hem nu net, het account (e-mail) is wel te vinden, maar het daarbij behorende nummer niet, de kleur wordt namelijk ook per account opgeslagen (veldje dat heet "IM Color"), en staat in een submapje (in het register) dat als naam zo'n nummer heeft. Er wordt dus wel aangegeven welk account (e-mail) actief is, maar niet welk nummer daarbij hoort en dus welke instellingen.

Dus voor alle duidelijkheid: De instellingen van één enkele account heeft zijn eigen map dat zo'n nummer krijgt, alleen de koppeling tussen account & nummer kan niet worden achterhaald of ergens van afgeleidt (voor zover ik kan zien).

edit: realiseerd zich dat topic titel mss niet helemaal gelukkig gekozen is

[ Voor 10% gewijzigd door DDan op 11-07-2003 22:00 ]

• DDan

DDan

Team Leader of Team Gäöl

Topicstarter
*kickje* niemand een idee? ben zelf namelijk nog geen steek verder gekomen hiermee :X