[iFrame] wil maar niet het hele scherm tonen ?

Pagina: 1
Acties:

• BierPul
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 20-08 21:59

BierPul

2 koffie graag

Topicstarter
Ik ben bezig met een site die uit 2 Iframes bestaat.

Boven navigatie ,onder detail pagina.

Wat een absolute must is dat alles met die ene scrollbar gescrolled kan worden maar de navigatie niet zelf in de page zit (zit lang verhaal achter).

Ik probeerde het dus als volgt te bereiken

HTML:
1
2
<iframe src="top.php" frameborder="0" width="754" height="114" scrolling="no" name="top" align="center" valign="top"></iframe>
<iframe src="details.php?id=12" frameborder="0" width="754" height="100%" scrolling="auto" name="main" align="center"></iframe>

Maar de Iframe laad maar tot aan de onderkant van het scherm en dan stopt ie (of ik moet de scroll op on zetten maar dat wil ik niet :P)

Weet iemand een mannier om dit te fixen ?

[ Voor 15% gewijzigd door BierPul op 11-07-2003 20:45 ]

Ja man

• djluc
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 21-08 18:29
Wat maakt het uit dat het frame onderaan de pagina stopt? Dat kun je toch al niet zien. Waarom gebruik je verder geen gewone frames, want op deze manier zitten er toch geen voordelen aan het gebruik van Iframes.
Wat een absolute must is dat alles met die ene scrollbar gescrolled kan worden maar de navigatie niet zelf in de page zit (zit lang verhaal achter).
Ik kan alleen maar zeggen, ga eens zoeken op <div> etcetera, geen zin in dezelfde discussie vandaan ;)

• BierPul
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 20-08 21:59

BierPul

2 koffie graag

Topicstarter
Wat maakt het uit dat het frame onderaan de pagina stopt?
Je snapt me niet hij stopt onderaan de browser al loopt de content zelf verder.

Het gaat erom dat er vanuit de normale site (php) geswitched gaat worden naar een XSL omgeving maar ik de controle over de navigatie (met eventuele sessies wil blijven houden.)

Ik heb een oplossing gedaan met normale frames maar daar komt een naar probleem om de hoek kijken dat sommige browsers het scrolling="auto" commando niet snappen dus dat ik 2 scroll balken krijg of dat het onderste frame uit de lijn van het bovenste frame wordt gezet (align="center" zit ineens 13px verschil tussen)

Vandaar dat ik naar zo'n oplossing zoek :)

[ Voor 6% gewijzigd door BierPul op 11-07-2003 21:32 ]

Ja man

• crisp
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 22:56

crisp

Devver

Pixelated

een iframe rekt niet automatisch uit met de content die erin zit; met scripting kan je dat eventueel wel bereiken (die 100% is niet n.a.v. de inhoud van het frame, maar van de huidige body waar het iframe inzit).
Ik snap zelf niet zo waarom je voor een frames oplossing kiest als je de mogelijkheid hebt om serverside al dingen te doen...

Intentionally left blank