HD Convertor USB wel 160 GB?

Pagina: 1
Acties:

• Mooya
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 22-11-2025
Ik heb vanmiddag een 160 GB Maxtor gehaald.
Ik was al van plan om die extern te maken.

Helemaal nu hij maar 128 GB laat zien in mijn PC.

Maar als ik zo'n kastje haal waar je de HD in kan doen, ziet elke PC met USB2 dan wel 160 GB??

(En wie weet een goede convertor, kon in pricewatch niet echt iets vinden...)

TNX!

• star-saber
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 16:45

star-saber

Ryzen

ik denk het wel.
ik heb zelf een officiele 160gb extern van maxtor en werkt prima

• OnTracK
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 17:37
ja, aangezien zo'n kastje een eigen controller heeft die de HD aanstuurd wordt deze gewoon als 160GB gezien. Zorg er wel voor dat dié controller wél je HD ondersteund

Not everybody wins, and certainly not everybody wins all the time.
But once you get into your boat, push off and tie into your shoes.
Then you have indeed won far more than those who have never tried.

• The Eagle
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 00:15

The Eagle

I wear my sunglasses at night

is het niet makkelijker voor je, als het mogelijk is, een bios-update te doen? dan kan ie gewoon intern nl..bios is gratis, kastje kost je geld ;)

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

• Mooya
Ik heb al de nieuwste BIOS voor mijn ASUS A7V8X..
Maar zo'n extern kastje is wel makkelijk :)
Kan ik mooi backupjes maken en die dan in de kluis leggen.

En ik heb de Q-Tec 750H USB2.0 HDD Case 3,5inch besteld voor €67
( http://www.qtec.info/products/product.htm?artnr=13213 )

• Bartje21
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 08-01 21:04
Ter informatie uit de FAQ van die apparaatje:

Question
Connected HDD with more capacity than 128 GB. The system will see them as a HDD no larger than 128GB. What to do?

Answer
The maximum HDD size supported is 120GB

• star-saber
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 16:45

star-saber

Ryzen

aai das dan ook weer vervelend.
gaat dus niet werken

• Mooya
jammer :(
Maar ik heb in mijn PC een 120 GB WB zitten
Wissel ik die wel om (nou mar hopen dat mijn systeem die 160 GB ziet op een Promise ATA 100 kaartje)

• yogy
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 09-03 15:45
Nee, de ATA 100 standaard gaat maar tot 128 GB. Zie ook de FAQ: En die 128GB limiet dan?. Je kan even in dit topic rondkijken of je je Promise kaartje kan flashen naar een Ultra 133 TX2.

• Nielson
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 23:59
Mooya schreef op 12 July 2003 @ 13:11:
Ik heb al de nieuwste BIOS voor mijn ASUS A7V8X..
Kan me niet voorstellen dat de ide-controller op dit bord geen harde schijven aan kan sturen groter dan 128/137 Gb. Waar laat hij maar 128 Gb zien, in de bios, onder dos of in Windows ? Als je XP zonder SP1 hebt kun je via een register-instelling 48bit adressering inschakelen, staat wel in de FAQ.

• Mooya
psmeets schreef op 17 juli 2003 @ 21:04:
Nee, de ATA 100 standaard gaat maar tot 128 GB.
Lukt dit dan ook niet met Maxblast 3?

En ik zal eens kijken of de Bios wel 160 GB aangeeft op mijn ASUS MB..
(De HD ligt in de kast en is niet aangesloten)

Trouwens, op mijn andere PC die de Promise kaart heeft, zag hij wel dat het een Maxtor 160 GB schijf was... (alleen Windows 2003 zag maar 128)

EN zou maxblast lukken op een promise kaart?
En als dat nix wordt is die hack naar een ATA 133 Raid controller wel aardig _/-\o_

• avon
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 27-06-2025
Wat gebeurt als je 2 partities maakt dan ?... of als je een partitie van 128 gb maakt en
vervolgens de hhd in je pc stopt ?

Gratis webwinkel beginnen? Met Onetoshop.com kunt u direct beginnen!

• Mooya
PQmagic ziet hem "maar" als 128 GB dus ik kan dan 2 partities maken, maar bij elkaar 128GB :(

• Slaxxx
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 14-08-2024
De besturingssystemen Windows XP en Windows 2000 herkennen de totale capaciteit van IDE- harde schijven niet zodra die boven de 128 GB komt. Je wilt echter wél alle 160GB schijfruimte van je harde schijf gebruiken.

Tip: Er zijn twee mogelijkheden om dit probleem op te lossen. De eerste en eenvoudigste methode bestaat uit het installeren van de laatste Service Packs.
Bij Windows XP moet je service pack 1 of bij Windows 2000 Service Pack 3 van de website van Microsoft downloaden, hierdoor zal de schijf wel herkent worden als een volledige 160GB.

Als je geen Service Pack van Windows wilt of terugschikt voor de enorme download-tijden, hoef je de overige opslagcapaciteit van je harde schijven niet als verloren te beschouwen. Een kleine aanpassing in het register is ook voldoende.

Allereerst open je de register-editor.
Ga naar sleutel:
HKEY_LOCAL_MACHINE\SYSTEM\CurrentControl-set\Services\atapi\Parameters.
Met een rechter muisklik op de map Parameters voeg je via Nieuw -> DWORD- of Reg_DWORD-waarde een nieuw item toe met de naam EnableBigLba.
Geef deze de waarde 1. Dit doe je door met je rechter muisklik op de nieuwe sleutel te klikken en via Wijzigen de waarde 1 in te vullen.
Zorg er wel voor dat het Grondtal op Hexadecimaal staat.

Na een herstart van je pc wordt de harde schijf meer dan 128 GB door Windows XP of Windows 2000 goed herkend. Als je de drive al geformatteerd had, wordt de teruggewonnen opslagruimte als een ongeformatteerde partitie weergegeven.

Dit al eens gecontroleerd!!! ;)
Pagina: 1