[win 2k advanced server] Terminal Services probleem

Pagina: 1
Acties:

• Lord_T
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 18-04 23:39
Ok het gaat om het volgende probleem:

Ik heb draaien op een kleine 1000 km bij me vandaan een pc met daarop windows 2000 advanced server (service pack 3). Deze pc wil ik upgraden naar application server vanaf de administrative mode. Nou is dat geen probleem maar het volgende wel.

We hebben IIS op die server draaien en dus een default websitje opgezet die gebruikt wordt om via WTS te connecten naar die PC.

In administrative mode werkt dit prima, dan kun je inloggen vanaf hier en lokaal (via dat websiteje) kan een user ook inloggen.

Nu is het geupgrade naar application server mode en kan alleen ik op de server komen :S

Locaal krijgen ze de volgende foutmelding:
The client could not establish a connection to the remote computer. The most likely causes for this error are 1)Remote connections might not be enabled at the remote computer. 2)The maximum number of connections was exceeded at the remote computer. 3) A network error occured while establishing the connection.

Nu heb ik eens ingelogd en gekeken of als ik dus remote erop zit ik dan een internet explorer window kan openen en dan in IE http://localhost kan typen...
dat lukt allemaal, maar dan kan ook ik niet vanaf die pc terug naar die pc connecten. Ik krijg dan dezelfde melding.

Verder heb ik laten testen wat er gebeurt als iemand locaal achter die pc gaat zitten en dan alle netwerkkabels er even uittrekt, om te testen of het netwerk een rol speelt... en dan het ip waar die website naar connect omgezet naar 127.0.0.1, maar ook dat mocht niet helpen...

Mijn tijdelijke conclusie is dat dit dus een windows issue is... Maar ik moet dit wel asap opgelost hebben... iemand enig idee?

ja ja... niet iedereen heeft dezelfde kennis... wees daarom ook eens gewillig en geef een antwoord op een vraag ;)

• axis
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 26-01-2023
heb je ook terminal services licencing geinstalleerd? je moet een terminal services licencing server in je domein of op je bak hebben draaien, en licenties invoeren, anders accepteert ie geen connecties..

Two advices for network troubleshooting.. learn to draw diagrams in Visio, and THINK IN LAYERS!

• Lord_T
Uhm dat installeert toch allemaal direct met de upgrade mee? Er is een 90 dagen gratis licentie. Voor zover ik weet namelijk. En het gekke is dat ik er van hier dus wel op kan komen.

ja ja... niet iedereen heeft dezelfde kennis... wees daarom ook eens gewillig en geef een antwoord op een vraag ;)

• SED
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 21-05 12:31

SED

Er zijn diverse mogelijkheden om gebruikers toegang te geven of af te sluiten van TS.
O.a in de terminal server configuration kun je bij het rdp protocol de toegestane gebruikersgroep instellen.
AAngezien de admin wwel alles kan/mag is het een rechtenprobleem.
maar je gebruikers eens (even) admin om te kijken of dan wel alles werkt en bekijk vervolgens waar je rechten moet zetten.
Bij de local policys kun je ook nog log on locally enable zetten.
Is het een domaincontroller dan wordt alles nog een graadje moeilijke romdat je dan ook de domain policy moet nalopen.
Op technet kun je voldoende info vinden.

Die lic server is wel noodzakelijk voor permanent gebruik maar een tijdelijke lic wordt wel degelijk uitgegeven.

Copyright and left by SED...

• axis
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 26-01-2023
SED schreef op 12 July 2003 @ 01:27:
Die policy is alleen maar van kracht bij de default domain controller policy volgens mij, en niet bij de local policy van een member server.
Die lic server is wel noodzakelijk voor permanent gebruik maar een tijdelijke lic wordt wel degelijk uitgegeven.
Maar volgens mij moeten die tijdelijke licenties wel worden beheerd door TS licensing..

kijk eens bij add/remove programs > windows compontents of ie aangevinkt staat..

Two advices for network troubleshooting.. learn to draw diagrams in Visio, and THINK IN LAYERS!

• Lord_T
SED schreef op 12 July 2003 @ 01:27:
Er zijn diverse mogelijkheden om gebruikers toegang te geven of af te sluiten van TS.
O.a in de terminal server configuration kun je bij het rdp protocol de toegestane gebruikersgroep instellen.
AAngezien de admin wwel alles kan/mag is het een rechtenprobleem.
maar je gebruikers eens (even) admin om te kijken of dan wel alles werkt en bekijk vervolgens waar je rechten moet zetten.
Is het een domaincontroller dan wordt alles nog een graadje moeilijke romdat je dan ook de domain policy moet nalopen.
Op technet kun je voldoende info vinden.

Uhm... Zowel ik als die gene die dus achter de server zit hebben het administrator wachtwoord. En we proberen dus daarmee in te loggen. Dus user rechten zijn het niet.... Maar ik zal de rest na lopen... Ik hoopte gewoon dat dat standaard wel zou werken.... blijkbaar niet dus.

Pagina: 1