dvd's rippen gaat onzettend langzaam.

Pagina: 1
Acties:

• jenk
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 20-03 20:42
Als ik via smartripper een dvd rip, is de snelheid van mijn pioneer (105 slot in) maximaal 1,2x.
Het duurt dus ontzettend lang om te rippen.
Films afspelen gaat wel prima.
Heeft iedereen dit, of is er bij mij iets aan de hand?
De pioneer dvd speler zit met een aparte ide kabel op mijn raid-controller van mijn
abit th7II-raid moederbord.
Kan de raid-controller ermee te maken hebben?
mijn verdere configuratie is : p4 2.0 Ghz , 512mb rimm, asus ti 4600 videokaart,
ide1= wd 80 gig fat32, ide2= dvd brander nec 1100, ide3=wd 80 gig nfts, ide 4= pioneer dvdspeler.
Alle drives zitten dus primair op een port.
Het valt me op dat ik in smartripper de functie "aspi driver" niet kan selecteren terwijl dat wel geinstalleerd is.
Wie weet raad???

In de search kon ik geen oplossing vinden.

• agent327
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 02-10-2022

agent327

^&)^*&^$#@#!)*

Volgens mij vind je RAID-controller het niet zo fijn wanneer je er een CD/DVD-device aan hangt. Probeer je pioneer eens een een van je IDE-kanalen te hangen en rip dan nog eens.

Wanbeleid is ook beleid.

Verwijderd

DMA if availible aan staan in je apparaatbeheer? :)
zo niet: doe dit dan heeeel snel ;)
zo jah : ehhh dan heb ik geen idee :(

• axis
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 26-01-2023
Ik vind het al heel knap dat je je DVD speler op je RAID controller werkend hebt gekregen.. Is alleen voor harde schijven, of heb ik te lang onder mijn steen gelegen?

Two advices for network troubleshooting.. learn to draw diagrams in Visio, and THINK IN LAYERS!

Verwijderd

weet je zeker dat het niet gewoon een IDE kaartje is... zon ding heb ik ook gehad: Promise ATA 100 ofzo heette die, en daar kan alles op aan: prim ide: 1e HD sec ide: 2e HD en op de IDE kaart de cdrom en op de andere poort de brander (das lekker snel ;))

edit:

sorry :) ni goed gekeken, raid zit onboard |:(

[ Voor 11% gewijzigd door Verwijderd op 11-07-2003 20:10 ]

• agent327

agent327

^&)^*&^$#@#!)*

Het ding zit on-board bij zijn mobo, dus redelijke kans dat axis gelijk heeft. Het mobo dat ik hier heb draaien heeft ook RAID on-board en daar kunnen volgens de handleiding geen CD/DVD-devices aan hangen.

Wanbeleid is ook beleid.

• axis
en daarnaast, troost jezelf.. dvd's rippen gaat bij mij gemiddeld op 0,5x.. hij begint bij de 4, en gaat langzaamaan terug.. en dan komt ie af en toe weer bij de 3x, en dan weer terug..

ik leer er wel mee leven.. ASPI geinstalleerd en werkend, DMA aan, etc, etc.. Denk ook gewoon dat er iets mis is met mijn speler, doet wel vaker vreemd..

Two advices for network troubleshooting.. learn to draw diagrams in Visio, and THINK IN LAYERS!

• jenk
Hij werkt ander uitstekend met dvd bekijken of cdrom's (spellen) spelen.
Alleen het rippen gaat zo verdraaid langzaam, maar hij geeft geen foutmeldingen of zo.
Volgens mij kan deze raidcontroller ook atapi apparaten aan en dat zijn toch cdrom en dvd spelers?
het is een onboard highpoint htp370.
Ik ga nog even proberen te rippen met mijn nec 1100 brander die op de gewone ide poort zit.
Kijken of die sneller is.

• supreme tweaker
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 28-08-2025
ik heb exact hetzelfde. Ik heb een 16x toshiba DVD-romspeler en ook is m'n max niet meer dan ong 1.6x echt heel vreemd. Ook op een Lite-On 8x dvd gaat het maar met 1.5x

Burp

• Terryb47
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 28-05-2025
ik weet niet meer precies op wat voor speed mijn Liteon een dvd naar HD ripped, maar duurde ongeveer 10 min voor mij.

wat is langzaam voor jullie :?

heavy is good, heavy is reliable - boris the blade

• axis
jenk schreef op 11 July 2003 @ 20:18:
Hij werkt ander uitstekend met dvd bekijken of cdrom's (spellen) spelen.
Alleen het rippen gaat zo verdraaid langzaam, maar hij geeft geen foutmeldingen of zo.
Volgens mij kan deze raidcontroller ook atapi apparaten aan en dat zijn toch cdrom en dvd spelers?
Ik ga nog even proberen te rippen met mijn nec 1100 brander die op de gewone ide poort zit.
Kijken of die sneller is.
Hmm.. ik ben er heilig van overtuigd dat je onboard RAID geen cd-rom/dvd drives zou moeten kunnen ondersteunen.. maar hell, als het werkt :+

Enne, had je het nog geprobeerd met je andere?

• Madrox
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 25-01 21:05

Madrox

Oh, Pharaoh!

Nou, dan moet ik je teleurstellen. De onboard Raid-controller bij de gigabyte Ga-7vrxp ondersteunt wel degelijk Atapi-apps op de IDE-poorten. Moet je natuurlijk de instelling in het bios wel op IDE zetten en de juiste drivers installeren. Anders is het als je er ook 2 HDD's in raid-mode erbij hebt hangen, dan draai je in RAID-modus en dan draaien je Atapi's max. 16speed....

Voor upgrade, complete zelfbouw, herstellen van windows/software klik hier!

• jenk
Was het maar tien minuten, bij mij is het meer dan een uur!!

• jenk
Weet iemand hoe ik in winxp kan zien of mij dvd speler (die aan mijn raidcontroller zit) op udma staat?

• The Third Man
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 13:33

The Third Man

The Third Jellyfish

Misschien domme vraag, maar, kan je niet beide HDD's op de 2 RAID poorten doen en de beide CD/DVD'drives op de normale IDE controller? Dan weet je iig zeker dat het niet aan de Raid controller ligt. Waarom heb je dat eigenlijk niet meteen gedaan toen je alles in elkaar zette?

• agent327

agent327

^&)^*&^$#@#!)*

Dat zal qaarschijnlijk niet gaan, je kan van de meeste on-board RAID-controllers niet booten. Dan zou ik gaan voor prim. master: HD1, prim. slave DVD-lezer, sec. master DVD-brander, sec slave leeg, RAID HD 2.

Wanbeleid is ook beleid.

• The Third Man

The Third Man

The Third Jellyfish

agent327 schreef op 12 July 2003 @ 11:45:
Dat zal qaarschijnlijk niet gaan, je kan van de meeste on-board RAID-controllers niet booten. Dan zou ik gaan voor prim. master: HD1, prim. slave DVD-lezer, sec. master DVD-brander, sec slave leeg, RAID HD 2.
Waar slaat dat nou op? Dus dan zou je altijd een extra HDD moeten hebben om te booten als je ook een Raid0 array hebt van 2 bloedsnelle 7200 RPM 8 MB Cache schijven? Spuit elf |:(

• ESteg
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 19-03 14:58
[edit] Te laat :)

[ Voor 96% gewijzigd door ESteg op 12-07-2003 11:55 ]

• Wildfire
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 20:25

Wildfire

Joy to the world!

jenk schreef op 11 juli 2003 @ 20:18:
Hij werkt ander uitstekend met dvd bekijken
Tsja, het afspelen van een DVD gebeurt dan ook gewoon op 1x snelheid... :)

Systeemspecs | Mijn V&A spulletjes | Mijn RIPE Atlas probe

• agent327

agent327

^&)^*&^$#@#!)*

Daar had ik de manual van mijn mobo helemaal overheen gelezen. :o
Maar ik zou in ieder geval geen CD/DVD-devices aan de RAID hangen.

Wanbeleid is ook beleid.

• Toewan
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 20-02 08:44
Mijn dvd-recorder is ook niet echt snel qua rippen, max is geloof ik 3 speed (NEC ND-1100A). Origineel was het max 2 speed, zal misschien wel zijn om het rippen van DVD's te ontmoedigen.

Maar gelukkig is mijn AOpen 16x DVD speler wel wat sneller.

Doh, ik zie dat het niet om de DVR-105 recorder gaat maar om de Pioneer 105 dvd speler. :) (net wakker :z).
jenk schreef op 11 juli 2003 @ 20:18:
Deze controller zit ook op mijn Abit KT7-RAID, en ik weet nog wel dat ik problemen kreeg toen ik mijn Plextor 12/10/32A aan deze controller hing.

[ Voor 51% gewijzigd door Toewan op 12-07-2003 12:32 ]

• The Third Man

The Third Man

The Third Jellyfish

Toewan schreef op 12 July 2003 @ 12:07:
Mijn dvd-recorder is ook niet echt snel qua rippen, max is geloof ik 3 speed (NEC ND-1100A). Origineel was het max 2 speed, zal misschien wel zijn om het rippen van DVD's te ontmoedigen.

Maar gelukkig is mijn AOpen 16x DVD speler wel wat sneller.
Dat klopt. Veel (niet alle) DVD-branders hebben een maximum DVD-video ripsnelheid, meestal van 2x. Soms kan je die met een gehackte firmware weghalen, maar meestal is het kopen van een 16X DVD-Speler simpeler en veiliger.

• LeNNy
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 15-03 22:29
Ik heb zelf de Pioneer DVD-105S (Slot-in) aan mijn promise ultra-100 controller hangen. Deze werkt gewoon goed ondanks dat ie op de promise zit. Heb rippen van dvd's met smart ripper gaat erg okee bij mij. Hij begint op zo'n 5Mb/s en eindigd op 9,5Mb/s.

Ik heb ASPI expliciet uitgezet in smartripper. De promise kaart in een SIS 645 plank met een P4 1.6A @2.3. Het gaat altijd goed (ook overgeclocked)

Ik heb wel de laatste firmware in de Pioneer DVD-ROM zitten. Misschien dat dat helpt....
De firmware kun je vinden bij Pioneer australie.

http://www.pioneerelectro...are/dvdup/dvdup_files.htm

@Jenk:
Je IDE kaarten zoals Promise HighPoint worden door Windwos gezien als een SCSI kaart. Je kunt dus niet instellen mbt. UDMA. Dit kan alleen met de onboard IDE poorten van de chipset.

[ Voor 5% gewijzigd door LeNNy op 12-07-2003 13:28 ]

Pagina: 1