Toon posts:

Virusscanner over netwerk zonder mapshare

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik zoek een virus scanner die ik op mijn server installeer en dat hij als het ware luistert op het netwerk of er een client inlogd
en als die dan inlogt hij de client automatisch scant.

maar dan zonder dat op de client de c: wordt gedeelt over het netwerk.
En zonder dat er software op de client geinstallert moet worden.

Weet iemand daar een goed pakket voor?

• Zwelgje
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 17-08 09:02
inlogscripts icm mcafee cmdline scanner :?

A wise man's life is based around fuck you

Verwijderd

Topicstarter
is er niet iets makkelijkers :?

• axis
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 26-01-2023
waarom denk je dat al die grote bedrijven voor elke client een licentie kopen? :+

En bovendien, het voordeel van een client op het werkstation, is die realtime scanning.. Als je een besmette flop erin stopt, begint je virusscanner meteen te miepen. Als dat allemaal over het netwerk moet...

Two advices for network troubleshooting.. learn to draw diagrams in Visio, and THINK IN LAYERS!

• djluc
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 11:38
...dan werkt het netwerk weer niet(snel genoeg) en moeten wij hem weer van dat probleem afhelpen :)

Nee ff serieus, je kunt wel op afstand pc's scannen met bijvoorbeeld symantec antivirus enterprise of een ander programma bedoeld voor netwerken. Deze vereisen echter allemaal een clientside installatie, eventueel kan dit natuurlijk wel remote.

Als je alleen maar domme cliënts hebt met wat images dan maakt een virus op de cliënt natuurlijk niet zo heel veel uit, zeker niet als je alle in- en uitgangen van het netwerk 100% gecontroleerd zijn door middel van firewalls, gateway security zit ook in symantec enterprise.) etcetera. Dit is natuurlijk wel op eigen risico maar de enige manier om op je virusscanner te besparen, op de cliënts althans.

[ Voor 9% gewijzigd door djluc op 11-07-2003 20:39 ]