Toon posts:

Oude pentium 3 start niet meer op (doodse stilte)

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Van de week viel opeens de pc van me ouders uit, een oude pentium 3. Hij startte ook niet meer op. Resultaat van het indrukken van de aan-en-uit knop: doodse stilte :| . Zelfs geen fan die eventjes aanslaat, helemaal niks. Alles losgehaald en weer aangesloten, geen resultaat. Bios reset, geen resultaat. Ik d8, "het is al een oude pc dus waarschijnlijk is de voeding na 3 jaar brak geworden." Ik haal een nieuwe voeding, alles weer netjes aangesloten, resultaat: doodse stilte :| . De voeding lag toch echt voor de hand als cause n1. Resterende mogelijkheid leek mij het moederbord dat dan wel kapot moest zijn. Ik nieuw moederbord besteld bij CSN computers. Weer alles aangesloten, weer niks. Ik snap er helemaal niks meer van. Heb de search meerdere malen gebruikt en daar kwam bij de meeste soortgelijke problemen de voeding uit de bus als probleemveroorzaker en daarna het moederbord. Ik vraag nu om hulp want ik weet het zelf niet meer. Heb zelf aardig wat geprobeerd en de search gebruikt dus ik denk dat ik dit topic hier wel neer mag zetten.

System specs:

Pentium3
MS-6119 (slot1)
2x 128mb geheugen
Voodoo3 3000 (agp)
300W voeding
13 gig Toshiba HD

[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 11-07-2003 19:09 ]

• Xenon
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 11-08 11:42
powerknop van case kapot?

ProtocoLAN.be: De beste LAN van de Maaskant

• Meneer aard
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 18:27

Meneer aard

Porsche rulez!

Xenon schreef op 11 July 2003 @ 19:12:
Hebbie multimeter bij de hand? ff door meten: Als je niks indrukt dan moeten er verschillende waardes komen te staan, als ie is ingedrukt 0.

Moet je wel de ohm stand kiezen.

Als de wereld vergaat; Ja dan zijn alle mussen dood:+

Verwijderd

of je proc kapot?

• Mentalist
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 16:03

Mentalist

[avdD]

De search ja, maar dan heb je Technische PMG FAQ: Hangen en Opstartproblemen waarschijnlijk gemist :P

Verbind de groene draad op de ATX stekker van je voeding eens met een willekeurige zwarte draad, springt de voeding dan wel aan? Probeer met zowel oude als nieuwe voeding, misschien zijn ze allebei nog goed.

Hang de voeding (oude of nieuwe..) aan je mobo en hou een schroevendraaier tegen de pinnetjes die je normaal met je powerknop verbind, zodat je de pinnetjes dus direct kortsluit. Als de comp nu wel aangaat is je powerknop dus gaar :)

Als ie nu nog niet aangaat, andere mobo proberen. Als ie nu met schroevendraaier nog niet aangaat, maakt je kast misschien kortsluiting met het mobo. Leg het mobo op een stuk karton oid en sluit alles dan aan. Gaat ie nu wel aan? Kast rot.

Gaat ie nu nog niet aan, met beide mobo's en beide voedingen en schroevendraaier tegen power-on pinnetjes aan niet?

Dan doe je óf iets fout, of er is iets hééél vaags aan de hand :P

Verstuurd vanaf mijn Computer®

• agent327
  • Laatst online: 02-10-2022

agent327

^&)^*&^$#@#!)*

Als je de 2 pennen waar de powerknop op zit op het moederbord met een schroevendraaier met elkaar verbindt zou hij ook aan moeten springen als de knop kapot is.

edit:

W3ird_N3rd was met net voor. :( :+

[ Voor 15% gewijzigd door agent327 op 11-07-2003 19:19 ]

Wanbeleid is ook beleid.

Verwijderd

Topicstarter
Xenon schreef op 11 July 2003 @ 19:12:
Kan toch niet, hij valt niet zomaar ineens uit dan....

• agent327

agent327

^&)^*&^$#@#!)*

Rook er nog iemand een brandlucht of een andere stank of was ook op dat gebied niets te merken?

Wanbeleid is ook beleid.

Verwijderd

Er kan best iets 'mis' met die kabels zijn dat hij uitvalt..

Verwijderd

staat er wel spanning op het stopcontact?

• Paulus0013
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 28-07 15:38

Paulus0013

pom pom

Verwijderd schreef op 11 July 2003 @ 19:18:
[...]

Kan toch niet, hij valt niet zomaar ineens uit dan....
alles houd er een keer mee op, dit kan opeens zijn of niet opeens.
dus dit slaat imo nergens op.
heb zelf ook gekke dingen meegemaakt die geen hond zou geloven.
maar laten we nu eerst even afwachten tot de TS de tips geprobeerd heeft, momenteel valt er weinig anders te proberen als we dit niet weten.

Verwijderd

Topicstarter
Ik ga nu alles ff proberen, maar ik heb nog ff gevraagd en me broertje zij dat hij wel wat rook......... maar hij wist het eigenlijk niet zeker. Daar heb ik dus veel aan.... , maar dan nog zou die wel iets moeten doen....... zelfs als de proc dood is. Toch?

• agent327

agent327

^&)^*&^$#@#!)*

Wanneer je moederbord gefrituurd is het niet onmogelijk dat er bij het bedienen van de powerknop niets gebeurt.

Wanbeleid is ook beleid.

Verwijderd

Topicstarter
Ok, echt alle mogelijkheden geprobeerd. Voeding getest, de nieuwe, die deed het. Deze aangesloten op allebei de mobo's. Niks. Allebei de mobo's op karton en alles minimaal aangesloten, dus mobo, proc, hd, floppy, videokaart, geheugen. NIKS. pinnetjes geprobeerd van powerknop, niks. Ik snap er echt helemaal niks meer van. Kan het zo zijn dat als de proc kapot is, de pc helemaal niks meer doet?

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 11-07-2003 20:28 ]

• Mentalist

Mentalist

[avdD]

Verwijderd schreef op 11 juli 2003 @ 20:28:
Ok, echt alle mogelijkheden geprobeerd. Voeding getest, de nieuwe, die deed het. Deze aangesloten op allebei de mobo's. Niks. Allebei de mobo's op karton en alles minimaal aangesloten, dus mobo, proc, hd, floppy, videokaart, geheugen. NIKS. pinnetjes geprobeerd van powerknop, niks. Ik snap er echt helemaal niks meer van. Kan het zo zijn dat als de proc kapot is, de pc helemaal niks meer doet?
Je zei dat je ook een nieuw mobo besteld had, heb je alle combinaties met nieuw mobo/nieuwe cpu al geprobeerd?

edit:
Volgens mij is je post veranderd... Beide mobo's al getest dus

Ok, schop die HD er iig af. Test écht zo minimaal mogelijk : mobo, proc, geheugen, videokaart.

Gooi dan eens proc eruit en proberen, en proc er weer in en geheugen erin. Krijg je ook geen piepjes? Gaat de fan van die voeding niet draaien?

[ Voor 25% gewijzigd door Mentalist op 11-07-2003 20:36 . Reden: Lama, die voeding deed het los natuurlijk wel :) ]

Verwijderd

Topicstarter
Ja, met kapotte én met nieuwe mobo geprobeerd. En ja, er staat stroom op:P. Ik heb niet de mogelijkheid om een nieuwe cpu te proberen op het moment, zal is rondkijken, maar zelfs zonder cpu zou de pc iig een geluid moeten maken toch?:S

• Mentalist

Mentalist

[avdD]

Verwijderd schreef op 11 juli 2003 @ 20:35:
Ja, met kapotte én met nieuwe mobo geprobeerd. En ja, er staat stroom op:P. Ik heb niet de mogelijkheid om een nieuwe cpu te proberen op het moment, zal is rondkijken, maar zelfs zonder cpu zou de pc iig een geluid moeten maken toch?:S
Hij zou moeten piepen, is de pc-speaker aangesloten? Maar de fan van de voeding gaat ook niet draaien?

Verwijderd

Bij mij ging me oude p3 moederbord ook niet aan toen proc was overleden. Kan dus zijn dat de proc is overleden.

Verwijderd

...

Ok, schop die HD er iig af. Test écht zo minimaal mogelijk : mobo, proc, geheugen, videokaart.

...
Die videokaart kun je ook weglaten

• Mentalist

Mentalist

[avdD]

Verwijderd schreef op 11 July 2003 @ 20:46:
[...]

Die videokaart kun je ook weglaten
Kan wel, maar dan krijg je nog geen beeld ;)

Maar idd, zonder geheugen en videokaart moet de voeding ook aanspringen. Zonder CPU ook btw, ik heb hier nog een morsdood Super7 bord liggen : moet al 20x al zijn overleden aan statische elektriciteit, is mee gegooid, en hij was daarvoor zelfs al dood :+. Als ik er nu echter een voeding op aansluit en de power-on pinnen verbind gaat de voeding wel aan, dus sja, met een los mobo zou het ook al moeten werken.

Verwijderd

Topicstarter
Nee, niks dus... laat het er maar bij, ik zoek nog ff een cpu, misschien dat dat werkt. Snap er helemaal Noppes van....:s Ik probeer morgen nog wel ff zonder cpu erin, heb dat nog niet geprobeerd.

[ Voor 24% gewijzigd door Verwijderd op 11-07-2003 21:41 ]

• agent327

agent327

^&)^*&^$#@#!)*

Jammer dat je zo ver weg woont, ik heb nog wel een P3 P2-400 voor je liggen. Wel met 100 Mhz fsb en 512 Kb cache.

[ Voor 32% gewijzigd door agent327 op 11-07-2003 21:44 ]

Wanbeleid is ook beleid.

Pagina: 1