Toon posts:

pci slot vraagje!!

Pagina: 1
Acties:
  • 101 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
vraagje;

mijn pa heeft moederbordje met helaas geen vrije pci sloten meer vrij..weet iemand of er iets bestaat als van 1xpci naar 2xpci !?

bedankt!!

bas

• Meneer aard
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 11:52

Meneer aard

Porsche rulez!

denk het niet, wel zijn er risers te koop maar daar ben je niet van je probleem af.

Als de wereld vergaat; Ja dan zijn alle mussen dood:+

• Han
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online

Han

Zoeken naar: uitbreiding slot PCI :)

Doubt thou the stars are fire; Doubt that the sun doth move; Doubt truth to be a liar; But never doubt I love.

• KaMiKaZe
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 04-07 16:34
nee zoiets bestaat niet en kan volgens mij ook niet. Als je nu eens opsomt welke apparaten er in je machine zitten dan kunnen we je misschien helpen met een oplossing.

Humanity is acquiring all the right technology for all the wrong reasons.

• Maarten
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online
bestaat wel, dat heet een riser :),
maar dat zorgt er wel voor dat je PCi sloten een halve slag draaien ten opzichte van hoe ze nu staan, en waarschijnlijk gaat dat niet goed in je kast...
(behalve als het een desktop kast is :) )

je zult ook in de problemen komen met je IRQ's als je alle anders PCi sloten wel gebruikt, maar dat is het proberen ;)

suc6 :)

• Microkid
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 11:42

Microkid

Frontpage Admin / Moderator PW/VA

Smile

Lijkt me niet, aangezien elk PCI slot aan een eigen interrupt lijn is gekoppeld. Omzetten van verticaal naar horizontaal kan echter wel.
Wellicht staat hier iets tussen?
http://www.baber.com/cases/1u_2u_risercards.htm

[ Voor 47% gewijzigd door Microkid op 11-07-2003 19:14 ]

4800Wp zonnestroom met Enphase
Life's a waste of time. Time's a waste of life. Get wasted all the time and you'll have the time of your life.

• KaMiKaZe
AMD_er schreef op 11 July 2003 @ 19:11:
bestaat wel, dat heet een riser :),
maar dat zorgt er wel voor dat je PCi sloten een halve slag draaien ten opzichte van hoe ze nu staan, en waarschijnlijk gaat dat niet goed in je kast...
(behalve als het een desktop kast is :) )

je zult ook in de problemen komen met je IRQ's als je alle anders PCi sloten wel gebruikt, maar dat is het proberen ;)

suc6 :)
Nee een riser plaatst je sloten op een ander manier (voor 19"rackmountkasten)
hij bedoelt een verdubbelaar waar je van 1 PCI slot 2 kan maken, als je eens een keer een riser kaartje goed bestudeert dan zul je zien dat voor elk slot dat hij rised er 1 bracket in een pci sleuf gestoken moet worden. Er wordt dan dus niks verdubbeld maar alles gaat 1 op 1.

[ Voor 16% gewijzigd door KaMiKaZe op 11-07-2003 19:15 ]

• Maarten
  • Niet online
Microkid schreef op 11 July 2003 @ 19:11:
Lijkt me niet, aangezien elk PCI slot aan een eigen interrupt lijn is gekoppeld.
eehh, de PCi sloten nemen in totaal (inclusief de AGP poort (das PCi 1 btw :) )) 3 interupts in beslag en niet 6 of 7 ;)

maar je zal wel gezeur gaan krijgen met je interupts, simpelweg omdat je er geen meer over hebt (waarchijnlijk dan, ik maak dit uit je TS op :) )[quote]
KaMiKaZe schreef op 11 July 2003 @ 19:13:
[...]

Nee een riser plaatst je sloten op een ander manier (voor 19"rackmountkasten)
hij bedoelt een verdubbelaar waar je van 1 PCI slot 2 kan maken, als je eens een keer een riser kaartje goed bestudeert dan zul je zien dat voor elk slot dat hij rised er 1 bracket in een pci sleuf gestoken moet worden. Er wordt dan dus niks verdubbeld maar alles gaat 1 op 1.
dat zeg ik ook mijn post ;), (altans ik bedoel het :P )

er bestaan risers waarbij je 1 PCi slot kwijt bent en dat er 4 of 3 van worden gemaakt ;), machines van Dell en Siemens zijn een goed voorbeeld :)

[ Voor 46% gewijzigd door Maarten op 11-07-2003 19:17 ]

• KaMiKaZe
AMD_er schreef op 11 juli 2003 @ 19:14:
[...]

eehh, de PCi sloten nemen in totaal (inclusief de AGP poort (das PCi 1 btw :) )) 3 interupts in beslag en niet 6 of 7 ;)

maar je zal wel gezeur gaan krijgen met je interupts, simpelweg omdat je er geen meer over hebt (waarchijnlijk dan, ik maak dit uit je TS op :)

[...]

er bestaan risers waarbij je 1 PCi slot kwijt bent en dat er 4 of 3 van worden gemaakt ;), machines van Dell en Siemens zijn een goed voorbeeld :)
tsja alles zal wel bestaan, maar in het geval van de TS is dat niet relevant, omdat het gewoon niet werkbaar is. Hij zal toch echt met meer info moeten komen omtrendt zijn systeemspecs.

• Paul
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 10:30
Met een PCI-PCI-bridge moet het lukken, maar zie die maar eens te vinden :P

"Your life is yours alone. Rise up and live it." - Richard Rahl
Rhàshan - Aditu Sunlock

• OverSoft
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 06-08 11:46
AMD_er schreef op 11 July 2003 @ 19:14:
[...]

maar je zal wel gezeur gaan krijgen met je interupts, simpelweg omdat je er geen meer over hebt (waarchijnlijk dan, ik maak dit uit je TS op :) )
Euhm, waar denk je dat je die extra interrupt vandaan wil halen? Draadje vanaf de chipset? Of gewoon een paar layertjes op het mobo doorsnijden?
Dit gaat dus simpelweg niet werken.

Ja, maar dat is specifiek voor bepaalde borden, aangezien die de (normaliter) N/C pins op een PCI slot bezetten met extra interrupt lijnen waardoor je er een riser in kan plaatsen die de interrupts vanaf die pinnen neemt. Op gewone borden kan het simpelweg niet.

[ Voor 1% gewijzigd door OverSoft op 11-07-2003 19:40 . Reden: typoooooo ]

• Maarten
  • Niet online
OverSoft schreef op 11 juli 2003 @ 19:39:
[...]

Euhm, waar denk je dat je die extra interrupt vandaan wil halen? Draadje vanaf de chipset? Of gewoon een paar layertjes op het mobo doorsnijden?
Dit gaat dus simpelweg niet werken.
eeehh Wie zegt dat ik een extra interupt ergens vandaan haal :?, lees het nog eens door :)
Ja, maar dat is specifiek voor bepaalde borden, aangezien die de (normaliter) N/C pins op een PCI slot bezetten met extra interrupt lijnen waardoor je er een riser in kan plaatsen die de interrupts vanaf die pinnen neemt. Op gewone borden kan het simpelweg niet.
owkeej tnx :)

• mvdejong
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 29-11-2024

mvdejong

When does the hurting stop ?

Een van de voordelen van PCI is dat dit interrupt sharing kan toepassen. Elke PCI-apparaat dat aandacht vraagt via een interrupt (en het gaat dan om de 4 mogelijke PCI interrupts A-D), laat ook zijn identifier achter, en de interrupt-handler kan kijken welk van de mogelijk interrumpterende devices moet worden worden afgehandeld.
Sommige van de goedkope vroege PCI-borden hadden alle PCI-sloten vast op interrupt A gezet (toen waren dat er nog maximaal 3).

The number of things that Arthur couldn't believe he was seeing was fairly large

Verwijderd

Zoals je hierboven al kan lezen, gaat een extra PCI slot niet lukken. Maar als je nu eens post waarvoor je vader een extra PCI slot nodig heeft, welke kaarten de bestaande PCI sloten bezetten en andere systeem specs, dan zijn er vast wel slimme oplossingen te verzinnnen. :/

• agent327
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 02-10-2022

agent327

^&)^*&^$#@#!)*

Wat voor moederbord heb je nu dan en wat moet je er allemaal op kwijt dat je te weinig PCI-sloten hebt? Een Asus P2B-VM of zo (OEM-mobo met 3 PCI- en 1 ISA-slot)? :?

Wanbeleid is ook beleid.

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

agent327 schreef op 11 July 2003 @ 23:21:
Wat voor moederbord heb je nu dan en wat moet je er allemaal op kwijt dat je te weinig PCI-sloten hebt? Een Asus P2B-VM of zo (OEM-mobo met 3 PCI- en 1 ISA-slot)? :?
Zo bijzonder is dat toch niet?
Er zijn zat mobos met slechts 2 of 3 pci sloten. Voornamelijk uatx bordjes (idd veel oembakken, zodat de machines klein kunnen blijven).

Verwijderd

Ehmz... dr bestaat zoiets als een PCI-to-PCI bridge, waarbij je aan 1 bestaand PCI slot meerdere PCI-sloten kunt hangen... (is ergens al eens in GoT ter sprake gekomen) ff searchen.... http://search.gathering.t...5D=&data%5Bsearch%5D=Zoek :+

Kost wel errug veel... dus mogelijk weegt t voordeel niet op tegen de kosten! :9~

• Delta2
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 31-07 09:03
Dan heb je dus gevaartes zoals op deze site: MAGMA nodig. Alleen als je de prijzen van de leveranciers checked word je niet echt lekker ;)
- 2 slots = minimaal 900,-
- 4 slots = minimaal 1250,-
nouja, ik denk niet dat ik de grotere varianten nog neer hoef te zetten, daar kun je de prijzen wel zelf van bedenken lijkt me :D

DRIVER_IRQL_NOT_LESS_OR_EQUAL == DRIVER_IRQL_IS_SUPERIOR :)

• LopeZ
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 07:38

LopeZ

Too much is never enough

Algemene regels hoe je op het forum te gedragen (Netiquette)
Dit topic klopt echt van geen kanten.
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.