Tulip herlanceert commodore

Pagina: 1
Acties:

• mikenl
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 17-11-2023

mikenl

BMW 730i

Topicstarter
AMERSFOORT (Dow Jones)--Tulip Computers heeft een licentie-overeenkomst afgesloten met Ironstone Partners voor de wereldwijde herlancering van het Commodore-merk, aldus de computerproducent vrijdag. Financiele details van de overeenkomst zijn niet bekendgemaakt

Tulip is eigenaar van de merknaam Commodore. Tulip ontvangt een licentievergoeding voor alle Commodore C64-producten die geleverd gaan worden door Ironstone. Daarnaast ontvangt Tulip een vergoeding over de omzet uit software dowloads, abonnementen en advertenties.

Volgens Tulip zijn er momenteel wereldwijd circa 6 miljoen Commodore-gebruikers, op honderden niet-officiele websites.

http://www.iex.nl/nieuws/...?iNewsID=501765&bRT=False

Hmm binnenkort dus gewoon weer in de winkel verkrijgbaar ?

Who the *&#@ is PEER and why does he reset my connection all the time ?

Verwijderd

YaY, ik hoop dat ze een commodore gaan uitbrengen met een optheron erin, een 'commodore 64' :+

• KaMiKaZe
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 04-07 16:34
Ik geloof dat ze weer bezig waren met een Amiga, maar ik betwijfel of Tulip daar iets mee van doen heeft.

Humanity is acquiring all the right technology for all the wrong reasons.

• mjax
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 28-07 20:20
Amiga en Commodore heeft al heel lang niks meer met elkaar te maken.

• KaMiKaZe
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 04-07 16:34
mjax schreef op 11 July 2003 @ 18:50:
Amiga en Commodore heeft hebben al heel lang niks meer met elkaar te maken.
gelukkig wel ja, maar ik kan me niet voorstellen wat Tulip nog met die naam wil gaan doen.

Humanity is acquiring all the right technology for all the wrong reasons.

• Oscar Mopperkont
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 03-08-2024

Oscar Mopperkont

Hoepel op!

Als Amiga en commodore uit elkaar zijn, en het niet meer dan een merk wordt vind ik het weinig boeiend.....

• mikenl

mikenl

BMW 730i

Topicstarter
Tulip wil volgens mij alleen maar meeliften op de hype die er nu om oude games heerst.
Maar er is natuurlijk wel iets leuks van te maken betere randapparatuur enzo.

• Lamer_Deluxe
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 06-07 11:04

Lamer_Deluxe

Freelance Fall-guy

Er is inderdaad een nieuwe Amiga computer. Met een PowerPC CPU erin en voor de rest standaard PC hardware.

Ze zijn nu nog hard bezig met het nieuwe AmigaOS af te maken. Ik ben heel benieuwd hoe dat draait op die machine want AmigaOS is gewoon vele malen sneller dan Windoze. Op mijn 50MHz Amiga4000 vliegt het de huidige PCs nog steeds voorbij kwa responsiveness.

6 Miljoen C64 gebruikers? In China misschien? (Daar had Commodore als laatste nog speciaal een C65 voor ontworpen, als ze die nou eens uit zouden brengen)

Ik werk overigens fulltime met nog een ander Amiga produkt, de AmigaDE een platform onafhankelijk OS gebaseerd op Intent van het bedrijf Tao. Executables gebruiken een virtuele machinecode die pas bij het laden naar de host CPU wordt vertaald. Het leuke is dat dat hele OS gecompileerd is in die machinecode behalve het vertaalgedeelte. Ze kunnen dus met gemak hun hele OS naar totaal andere hardware porten.

En die executables draaien dus op allerleid platforms, mijn spelletjes draaien op PocketPC, Windows en Linux zonder dat je overnieuw hoeft te compileren. Enige probleem is natuurlijk altijd de grootte van de graphics.

Maar Tulip gaat Commodore64 spullen verkopen? Interessant, ik zag dat Lik-Sang ook al spellen ging publishen voor klassieke (spel)computers. Het lijkt wel een retro-revolutie.

[druk op een toets om verder te gaan]

• Giblet
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 07-08 19:20

Giblet

Dingen

Lamer_Deluxe schreef op 11 juli 2003 @ 21:24:
Het lijkt wel een retro-revolutie.
wat is er tegenwoordig nog niet retro??
*muziek
*inrichting van het huis (meubels, lampen, etc)
*kleding

al die hypes |:(

Verwijderd

offtopic:
* tulip aandelen in Januari verkocht heeft :|

• Lamer_Deluxe

Lamer_Deluxe

Freelance Fall-guy

Giblet schreef op 11 July 2003 @ 21:56:
[...]

wat is er tegenwoordig nog niet retro??
*muziek
*inrichting van het huis (meubels, lampen, etc)
*kleding

al die hypes |:(
Tja, retro spullen zullen wel altijd populair zijn. De meeste modes en trends worden toch uit het verleden gehaald.

Maar retro computers en spelcomputers vind ik altijd wel erg koel.

• Giblet
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 07-08 19:20

Giblet

Dingen

Lamer_Deluxe schreef op 11 July 2003 @ 23:31:
[...]

Tja, retro spullen zullen wel altijd populair zijn. De meeste modes en trends worden toch uit het verleden gehaald.

Maar retro computers en spelcomputers vind ik altijd wel erg koel.
offtopic:
ja ik vind oudere dingen (retro dingen) ook vaak erg gaaf (zeker de bepaalde soorten muziek met 'soul') maar het wordt allemaal zo gehyped. bepaal nu eens voor jezelf wat je leuk vindt en niet omdat het door een of ander hypeprogramma gepromoot wordt (niet tegen een persoon direct gericht ofzo)

Maarre... best jammer dat ze niet de oudere amiga 'verbeteren', wat ik ervan begrijp zo snel is dat het een pc wordt onder de noemer amiga... das cheaten :P

• dion_b
  • Laatst online: 10:22

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Voordat iedereen gaat speculeren over een nieuwe commerciele Amiga of een of andere Commodore 64 geval...

Vergeet niet dat Commodore ook 'gewoon' PCs maakte (meestal low-end, geintegreerde afgrijsbakken). Het kan best zijn dat Tulip die merknaam gewoon wil gebruiken om als low-end B-merk te gebruiken :o

TS: Heb je toevallig nog meer bronnen/links hierover, want ik vind met Google helemaal niets...

[ Voor 17% gewijzigd door dion_b op 12-07-2003 00:39 ]

Oslik blyat! Oslik!

• Lamer_Deluxe

Lamer_Deluxe

Freelance Fall-guy

Giblet schreef op 12 July 2003 @ 00:33:
[...]

offtopic:
ja ik vind oudere dingen (retro dingen) ook vaak erg gaaf (zeker de bepaalde soorten muziek met 'soul') maar het wordt allemaal zo gehyped. bepaal nu eens voor jezelf wat je leuk vindt en niet omdat het door een of ander hypeprogramma gepromoot wordt (niet tegen een persoon direct gericht ofzo)

Maarre... best jammer dat ze niet de oudere amiga 'verbeteren', wat ik ervan begrijp zo snel is dat het een pc wordt onder de noemer amiga... das cheaten :P
Ja, dat ben ik wel met je eens, het is leuk totdat het een overdreven hype wordt en iedereen het opeens zogenaamd leuk vind. Maar dat gaat dan ook wel weer over :)

En ik vind het ook jammer dat de nieuwe Amiga niet zo'n brilliant custom chip systeem is als vroeger. Maar tegenwoordig zijn gfx en audio kaarten ook eigenlijk al custom chips, hoewel die vaak minder interessant zijn en ook niet samenwerken.
Je eigen custom chips maken is tegenwoordig veel te duur in verhouding, met toch al een kleine markt worden de prijzen zo helemaal veel te hoog.

• UDuckling5
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 22-12-2021

UDuckling5

Nachteend

Euh.. Ik zie iedereen hier met veel nostalgie terugdenken aan de C64, maar Commodore heeft toch ook gewoon PC's gemaakt?

IIG, ik heb hier nog een mobo liggen wat roept: "C= Commodore SL386SX" :)

Flap

• mikenl

mikenl

BMW 730i

Topicstarter
Het gaat ook om de C64 zie het stukje boven aan.
Andere bronnen zullen er nog niet veel zijn aangezien tulip dit gisteren pas bekend heeft gemaakt.
Op de tulip site staat nog niets, maar dat zegt niet veel aangezien er ook niets staat over de schikking met Dell.

offtopic:
* Ik heb nog een aant. aandeeltjes gekocht net voor de wat mindere schikking dus ik moet nog een paar centjes omhoog....

• UDuckling5
  • Laatst online: 22-12-2021

UDuckling5

Nachteend

mikenl schreef op 11 July 2003 @ 18:43:
Tulip ontvangt een licentievergoeding voor alle Commodore C64-producten die geleverd gaan worden door Ironstone.
Daaruit maakte ik enkel op dat de Commodore 64 "ge-un-abandon'ed" (hoe noem je zoiets) wordt, en dat het meer om het merk gaat :)

[ Voor 9% gewijzigd door UDuckling5 op 12-07-2003 14:01 ]

Flap

• dion_b

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

mikenl schreef op 12 juli 2003 @ 13:22:
Het gaat ook om de C64 zie het stukje boven aan.
Die link hierboven is duidelijk, maar het heeft nota bene zelf een dead link naar 'BRON' erin staan.
Andere bronnen zullen er nog niet veel zijn aangezien tulip dit gisteren pas bekend heeft gemaakt.
Op de tulip site staat nog niets, maar dat zegt niet veel aangezien er ook niets staat over de schikking met Dell.
Tulip gooit zelf niet van alles op de site, maar als je de rest van het web afzoekt vind je 1001 dingen over hun Dell schikking, maar geen donder over die C64 deal. Bovendien is die hele Ironstone niet te vinden:
Explorare Googles ope: "ironstone partners"

Quaestioni tuae - "ironstone partners" - nullum documentum congruit.
Da's Latijn ja, maar ook in het Engels vindt hij niets :/
offtopic:
* Ik heb nog een aant. aandeeltjes gekocht net voor de wat mindere schikking dus ik moet nog een paar centjes omhoog....
Je bent niet de enige. Die prijs is gistermiddag opeens idd als een speer omhooggeschoten:
Hun Euronext performance
Afbeeldingslocatie: http://charts.production.euronext.com/i_chart.html?ISIN=NL0000387330&ID_EXCHANGE=2&QUALITY=DLY&PREV_CLOSE=1&SUPP_INFO=1&DISPLAY=1&VOL=1&GRID=1&SCALE=1

Edit: w8 ff- bij Euronext News gekeken en vond dit:
Global re-launch of Commodore by Tulip Computers and Ironstone Partners Limited
Met een duidelijke omschrijving van wat die lui gaan doen:
Ironstone and Tulip invite the Commodore community to join the official Commodore C64 web-portal. Currently there are about 300 commercial websites that use the name Commodore or Commodore 64 without having a license from Tulip. Tulip will not allow unauthorised use of the Commodore brand.

In this partnership, Ironstone will create the official Commodore C64 games and community portal designed to focus and harness the power of the Commodore C64 user base and to efficiently provide the services required by these individuals for a fee. The founders of Ironstone are experienced and successful, in previous similar projects Ironstone achieved a subscriber to pay subscriber conversion rate that was unparalleled in the Internet space.

The main objective of the Ironstone official C64 portal is to unite this massive global fan base of passionate enthusiasts. Through its web portal, Ironstone will market the official C64 emulator in various software and hardware formats. The games offered by the Ironstone web-portal will include the famous ‘classic’ C64 games as well as exciting new games and will also sell its Commodore-branded products through the site.
Bingo. Wat gaat er dus gebeuren :? Tulip gaat alle andere emulator/abandonware sites laten sluiten en eisen dat alleen Ironstone legaal C64 emulatie mag aanbieden (tegen een prijs) :(

Oftewel ze gaan de fan community flink naaien :( :(

Oslik blyat! Oslik!

• dion_b

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Oslik blyat! Oslik!

• Lamer_Deluxe

Lamer_Deluxe

Freelance Fall-guy

Laten ze nu als eerste maar eens een handheld C64 uitbrengen. Dat lijkt me wel wat. Spellen op een flash kaartje en je kunt hem dan ook gebruiken als portable SID player. MIDI poort erop en je bent helemaal compleet.

Verwijderd

Kortom wat er gaat gebeuren is hetzelfde als Sony met Bleem/VirtualGameStation gedaan heeft....

Verwijderd

Wat een onzin, en die koers zou eigelijk moeten dalen! Geld verspilling voor beide partijen.

Laat die troep nou gewoon wegrotten, dit wordt nog een grotere mislukking als Apple Computers.
Je ziet ze wel op tv in films(GTST, enzo) maar je kent eigelijk niemand die zo`n ding heeft gekocht en/of er echt blij mee is.

Nee we zullen wel weer in alle series op tv kunnen zien dat men in kantoor er driftig mee aan de weer is, terwijl er geen 1 echt kantoor zo`n C64/65 zal gaan staan.

Ik zie alleen nog wat handel in de SID player, immers kan die ook in SID3 mp3 kwalitijd leveren.

Maargoed, het is altijd leuk (leedvermaak dan)

• paella
  • Laatst online: 07-08 20:53
Laat die troep nou gewoon wegrotten, dit wordt nog een grotere mislukking als Apple Computers. Je ziet ze wel op tv in films(GTST, enzo) maar je kent eigelijk niemand die zo`n ding heeft gekocht en/of er echt blij mee is.
Jij hebt echt de verkeerde vrienden. :P

Maar ik ben met je eens dat dit geen commercieel succes zal worden voor "Commodore".

No production networks were harmed during this posting

• Stoney3K
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 07-08 12:15

Stoney3K

Flatsehats!

dion_b schreef op 12 juli 2003 @ 14:42:
[...]

Die link hierboven is duidelijk, maar het heeft nota bene zelf een dead link naar 'BRON' erin staan.

[...]

Tulip gooit zelf niet van alles op de site, maar als je de rest van het web afzoekt vind je 1001 dingen over hun Dell schikking, maar geen donder over die C64 deal. Bovendien is die hele Ironstone niet te vinden:

[...]

Je bent niet de enige. Die prijs is gistermiddag opeens idd als een speer omhooggeschoten:
Hun Euronext performance
[afbeelding]

Edit: w8 ff- bij Euronext News gekeken en vond dit:
Global re-launch of Commodore by Tulip Computers and Ironstone Partners Limited
Met een duidelijke omschrijving van wat die lui gaan doen:

[...]

Bingo. Wat gaat er dus gebeuren :? Tulip gaat alle andere emulator/abandonware sites laten sluiten en eisen dat alleen Ironstone legaal C64 emulatie mag aanbieden (tegen een prijs) :(

Oftewel ze gaan de fan community flink naaien :( :(
Goed bezig Tulip! De userbase zakt binnen een week van 6 miljoen naar 6 :D

Zet het daar maar neer! -- It's time to party like it's 1984 -- Soundcloud

• WHiZZi
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 10:23

WHiZZi

Museumdirecteurtje

Ter informatie:
Commodore en Amiga zijn in de tijd van het failisement van Escom beide van Tulip geweest. Amiga is alleen weer verkocht aan Gateway 2000 die het ook weer verkocht heeft. Amiga inc. is nu een losstaand bedrijf. Commodore daarintegen is na het failisement van Escom gekocht door Tulip en is nog steeds in handen van Tulip.

Vergelijk Commodore en Amiga niet meer met elkaar. Door Commodore's marketingtechnieken is de Amiga niet doorgebroken. (Amiga 500, de opvolger van de C64 |:( . Totaal anders systeem. Mensen kenden de C64 als oud dus zou een Amiga 500 niet veel beter zijn.. )

* WHiZZi wacht vol spanning op AmigaOS 4.0 :9~ en de AmigaOne :9~

HomeComputerMuseum - Interactief computermuseum waar wij de geschiedenis van de thuiscomputer preserveren. Centraal gelegen in de Benelux.

• Lamer_Deluxe

Lamer_Deluxe

Freelance Fall-guy

Helaas heeft Amiga alleen maar een licentie van Gateway 2000, die zijn nog steeds officieel eigenaar van de patenten en het OS.

Pagina: 1